2018-04-12, 13:53
Medlem
Totijans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
USA har startat många krig sedan andra världskriget och förlorat alla, varför skulle de vinna de här kriget när de har hela Syrien emot sig.
De kommer garanterat att förlora det här kriget också.
Över tid ja, Vietnam, Afghanistan, Irak med mera men den direkta vedergällningen kommer vara gigantisk hård och skoningslös och när den kommer är Rysslands flottbas, Syriens flygfält med mera vara grus lägg sen till att USA får hjälp av Frankrike och England.
Citera
2018-04-12, 13:56
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totijan
du vinner aldrig över USA i strid. Om Ryssland sänker ett hangarfartyg är ryska trupper i Syriem utraderad innan ett dygn

Det är omöjligt att veta. Ryssland har byggt upp en armé precis likt Kina i väldigt många år i det tysta. Inte ens militära experter inom USA vet riktigt vad man ska förvänta sig av Ryssland och Kina om man skulle konfrontera dessa. Känslan säger att de kommer överraska världen, de har en del vapen som man inte visat för massan utåt än. USA kör på den andra vägen, dvs man skryter om sina "smarta" vapen och så vidare. Jag tror inte att USA är lika överlägsna likt de var för 10-15 år sedan. Ryssland & Kina har kommit ikapp i teknologin. Detta är vad jag tror självklart, omöjligt att veta som sagt.
Citera
2018-04-12, 13:59
Medlem
E.Merckxs avatar
Enligt AFP sa sager Frankrikes President Emmanuel Macron att man har bevis:

#BREAKING France's Macron says has 'proof' Assad regime behind Syria chemical attack
Citera
2018-04-12, 14:02
Medlem
Savoys avatar
Drömmerier om militär kapacitet, om ni inte tror på tekniska data så titta bara på vad USA spenderar på militären jämfört med andra länder, de är så fullständigt överlägsna att det är löjligt.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_military_expenditures

Relevansen för Syrienkonflikten är att om USA blandar sig i militärt så gör de vad de vill.
Citera
2018-04-12, 14:03
Medlem
E.Merckxs avatar
Tysklands Forbundskansler Angela Merkel sager:

#BREAKING 'Obvious' that Syria didn't eradicate chemical arsenal: Merkel
Citera
2018-04-12, 14:04
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Det är omöjligt att veta. Ryssland har byggt upp en armé precis likt Kina i väldigt många år i det tysta. Inte ens militära experter inom USA vet riktigt vad man ska förvänta sig av Ryssland och Kina om man skulle konfrontera dessa. Känslan säger att de kommer överraska världen, de har en del vapen som man inte visat för massan utåt än. USA kör på den andra vägen, dvs man skryter om sina "smarta" vapen och så vidare. Jag tror inte att USA är lika överlägsna likt de var för 10-15 år sedan. Ryssland & Kina har kommit ikapp i teknologin. Detta är vad jag tror självklart, omöjligt att veta som sagt.
Det är nog ett riktigt antagande. Sist störde ju ryssarna ut Donald Cook i svarta havet och fick halva besättningen att gå iland. Kineser och ryssar kommer säkerligen täppa igen käften på Trump, som lovar än den ena och än det andra.

Undrar hur länge Israel kommer finna kvar på kartan, roten till allt det onda som sker.
Citera
2018-04-12, 14:05
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Tysklands Forbundskansler Angela Merkel sager:

#BREAKING 'Obvious' that Syria didn't eradicate chemical arsenal: Merkel

Samtidigt säger hon:

Chancellor Angela Merkel says the German government will not participate in any military strike on Syria, according to @dpa

https://syria.liveuamap.com/en/2018/12-april-chancellor-angela-merkel-says-the-german-government

Förståeligt, relationen mellan Ryssland och Tyskland har varit väldigt bra under några år nu och man vill inte förstöra detta. Ett klokt val av Tyskland.
Citera
2018-04-12, 14:07
Medlem
Totijans avatar
Citat:
Jag skriver inte att Ryssland på något sätt har en dålig arme eller har inaktuell utrustning och de kan säkert överraska men ifall nån anfaller USA så anfaller man ju Nato med allt vad det innebär och då får Syrien ett trefrontskrig med Turkiet och Israel på sidorna och USA Frankrike och England från sjöss.

Svaret kommer bli oproportionerligt som , historiskt tänker man på Hiroshima och Nagasaki.

Kina är experter på cyberspionage
Kolla in F22 Raptor och jämför med Kinas flaggflyg,
Citera
2018-04-12, 14:09
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totijan
Jag skriver inte att Ryssland på något sätt har en dålig arme eller har inaktuell utrustning och de kan säkert överraska men ifall nån anfaller USA så anfaller man ju Nato med allt vad det innebär och då får Syrien ett trefrontskrig med Turkiet och Israel på sidorna och USA Frankrike och England från sjöss.

Svaret kommer bli oproportionerligt som , historiskt tänker man på Hiroshima och Nagasaki.

Kina är experter på cyberspionage
Kolla in F22 Raptor och jämför med Kinas flaggflyg,

Självklart är det så att Ryssland inte har en chans om samtliga länder du nämner attackerar från olika håll. Men är det verkligen så att Turkiet måste agera? Jag har läst till mig lite olika bl.a från turkar här på Flashback att Turkiet inte tänker agera om Ryssland och USA skulle hamna i luven på varandra. Hur fungerar NATO där? Det verkar vara lite oklart.
Citera
2018-04-12, 14:11
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Det är nog ett riktigt antagande. Sist störde ju ryssarna ut Donald Cook i svarta havet och fick halva besättningen att gå iland. Kineser och ryssar kommer säkerligen täppa igen käften på Trump, som lovar än den ena och än det andra.

Undrar hur länge Israel kommer finna kvar på kartan, roten till allt det onda som sker.

Återstår att se hur det blir. Tror personligen USA försöker få med sig så många man kan innan man slår till. Jag tror knappast de vill slå till ensam mot ryssen i Syrien. Går något snett så lär de framstå som ett gäng clowner framför hela världen och det är nog det sista Trump vill med tanke på läget han befinner sig på hemmaplan.
Citera
2018-04-12, 14:11
Medlem
E.Merckxs avatar
Harry S. Truman Carrier Strike Group har lamnat Norfolk, dom har med sig en Tysk fregatt F 221: Dom sager i inslaget att dom kommer att ga till Medelhavet - Mellanostern:

Harry S. Truman Carrier Strike Group deploys

https://www.youtube.com/watch?v=71Y7Fii1Iy4
Citera
2018-04-12, 14:19
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Återstår att se hur det blir. Tror personligen USA försöker få med sig så många man kan innan man slår till. Jag tror knappast de vill slå till ensam mot ryssen i Syrien. Går något snett så lär de framstå som ett gäng clowner framför hela världen och det är nog det sista Trump vill med tanke på läget han befinner sig på hemmaplan.
Det är Trumps taskiga läge på hemmaplan som gör det hela så farligt. Han letar hela tiden konflikter att spela ut sin affärsmetod på. När kineserna destabiliserat dollarn tillräckligt i oljehandeln kommer kriget. Håll koll på guldpriset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in