Citat:
Ursprungligen postat av
Cents4
Det är omöjligt att veta. Ryssland har byggt upp en armé precis likt Kina i väldigt många år i det tysta. Inte ens militära experter inom USA vet riktigt vad man ska förvänta sig av Ryssland och Kina om man skulle konfrontera dessa. Känslan säger att de kommer överraska världen, de har en del vapen som man inte visat för massan utåt än. USA kör på den andra vägen, dvs man skryter om sina "smarta" vapen och så vidare. Jag tror inte att USA är lika överlägsna likt de var för 10-15 år sedan. Ryssland & Kina har kommit ikapp i teknologin. Detta är vad jag tror självklart, omöjligt att veta som sagt.
Jag skriver inte att Ryssland på något sätt har en dålig arme eller har inaktuell utrustning och de kan säkert överraska men ifall nån anfaller USA så anfaller man ju Nato med allt vad det innebär och då får Syrien ett trefrontskrig med Turkiet och Israel på sidorna och USA Frankrike och England från sjöss.
Svaret kommer bli oproportionerligt som , historiskt tänker man på Hiroshima och Nagasaki.
Kina är experter på cyberspionage
Kolla in F22 Raptor och jämför med Kinas flaggflyg,