Citat:
Ursprungligen postat av
iwanttobefree
jag ser att den har varit här och skapat, ska jag tro den är borta föralltid för att jag inte kan se den?
Hur ser du att den varit här och skapat? Att du inte kan föreställa dig annat än en skapare är en annan sak än att du kan se att något är skapat och dessutom av vem. Frågan var faktiskt också hur du skiljer en inaktiv gud från en icke existerande gud. Kan du svara på frågan?
Citat:
det finns bara 2 val som jag ser det, olycka vs skapelse, big bang vs "gud". eller har du ett annat?
En falsk dikotomi är ett logikfel. Det innebär att du framställer ett problem att bara ha två tillstånd/lösningar när du i själva verket inte vet något om det. Försök gärna att bevisa att bara dessa två saker är de enda giltiga alternativen.
Det är dessutom en undanflykt från frågan. Frågan lyder "hur vet du att det är en skapelse".
"Vad skulle det annars vara" är inte ett godtagbart svar, det är bara att försöka flytta bevisbordan för ditt påstående till någon annan. Ditt påstående var att vi lever i en skapelse, det är inte min uppgift att bevisa något annat, du måste stödja ditt påstående själv.