2018-04-11, 20:26
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
*det är ofint att ägna sig åt lyteskomik...
Mer seriöst så tror jag att man från ÖFK:s klart har underskattat Bachirous betydelse för förra årets framgångar, men det gick ju utmärkt att spöa Arsenal utan honom för några veckor sedan, och i svenska cupen gick man ju som tåget och hade 9-0 i målskillnad efter fyra raka vinster innan låsningen mot MFF.
Det är något annat som är fel i ÖFK just nu.
2018-04-11, 20:40
Medlem
Gallachers avatar
Läste lite av intervjun med Jesper Nyholm precis. Stackars påg.
Hoppas han är på benen snart igen.
2018-04-11, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Mer seriöst så tror jag att man från ÖFK:s klart har underskattat Bachirous betydelse för förra årets framgångar, men det gick ju utmärkt att spöa Arsenal utan honom för några veckor sedan, och i svenska cupen gick man ju som tåget och hade 9-0 i målskillnad efter fyra raka vinster innan låsningen mot MFF.
Håller med, det är något mer. Men med Bachirou såg det stundvis ut omöjligt att kunna besegra ÖFK.
Skador finns ju förståss men jag har inget bättre svar just nu.
2018-04-12, 00:06
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Vi möter alltså malmö 18 april, 3 maj och 10 maj. Under den perioden två derbyn och elfsborg borta

Fy fan vad tufft!

Vinst i alla och jag vaffanculo alla.
2018-04-12, 05:16
Medlem
Halvarkatts avatar
Skrev för ett tag sen att jag inte trodde öfk skulle vara topplag efter sommaren. Verkar slå in tidigare hahaha! Jinxar väl nu men..
2018-04-12, 05:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious

Finns nog flera förklaringar till varför man inlett så dåligt och jag tror inte att förlusten av Bachirou har så stor betydelse faktiskt, det är nog mer att man fått pyspunka. Man formtoppade mot Arsenal sen kom verkligen ikapp när man förlorade semifinalen mot MFF och man insåg nog att det inte blir så roligt att gå igenom den vanliga lunken utan att se framemot något.

Lagen anpassar sig även på ett annat sätt nu än förra säsongen och av det jag har sett så saknar man en plan B. Man vill spela sig in i mål konstant, det lönar sig inte att ha 10000 passningar samt 80 % bollinnehav när man inte gör något av det. Man har även flyttat på Ghoddos vilket gjort att hans inverkan inte är lika stor som det brukar.

Samtidigt så är det för tidigt på säsongen och det för tidigt att dra några egentliga slutsatser. Jag är rätt så säker på att man kommer reda ut det till slut. Blir spännande att se hur de tar sig an Göteborg.
2018-04-12, 08:22
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Det är ett Flashbackskämt som började när en Djurgårdare, till synes alvarligt, skröt om att de var serieledare efter 3-4 omgångar för några år sedan. Blev sedan en grej att skryta om att man ledde serien efter bara några få omgångar.

Tror tillomed jag hade en "Mvh Serieledarna" när vi ledde efter en omgång. Att folk inte kan ta ironi är en genomgående grej på det här forumet.
Måste ju fan ha varit runt 17 år sedan ni ledde Allsvenskan senast så något måste ni ju få skryta med!
2018-04-12, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Tror tillomed jag hade en "Mvh Serieledarna" när vi ledde efter en omgång. Att folk inte kan ta ironi är en genomgående grej på det här forumet.
Måste ju fan ha varit runt 17 år sedan ni ledde Allsvenskan senast så något måste ni ju få skryta med!
Vi ledde Allsvenskan 2015 också. Deltagarsupportrar kommer komma med ursäkter som att det bara var vi och Häcken som hade spelat men sånt är ju bara petitesser i sammanhanget.

Mot 91 poäng, extrapoängen är för samban.
2018-04-12, 11:06
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vi ledde Allsvenskan 2015 också. Deltagarsupportrar kommer komma med ursäkter som att det bara var vi och Häcken som hade spelat men sånt är ju bara petitesser i sammanhanget.

Mot 91 poäng, extrapoängen är för samban.

Du har rätt, tabellen ljuger aldrig.

MVH, mesta mästarna.
2018-04-12, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Hammarby ledde faktiskt serien inför uppehållet 2006 och fler omgångar efter. Guldkandidat, tills spelare, publik och förbund tappade skallen en ljummen augustikväll.
2018-04-12, 12:38
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Hammarby ledde faktiskt serien inför uppehållet 2006 och fler omgångar efter. Guldkandidat, tills spelare, publik och förbund tappade skallen en ljummen augustikväll.

Hahaha, just det derbyt minns jag mycket väl. Blev dock tårgasad när man blev tryckt framåt vid ingångarna innan match. Visst var det några Djurgårdare som hade en fantastiskt rolig liten skylt när bajarna hade sprungit in och skämt ut sig tillräckligt?
2018-04-12, 13:58
Medlem
feldgraus avatar
Såg inte så mycket av matchen men det lilla jag såg var ändå positivt (för framtiden), sen finns det mängder av saker att jobba på så klart, och vi kommer fortsätta åka på sådana här onödiga förluster under säsongen, sen kommer vi ta några oväntade vinster också.

Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Feldgrau,
NU har vi sportslig medgång.

Sov gott.

Jag slår vad om att ni vann två matcher i rad och ledde serien 2014 också.

Citat:
Ursprungligen postat av TjoFitten
Tack för kaffet, feldgrau.

[...]

Ifks Tifo!. Snyggt, bra genomfört, klassiskt!

Grattis och tack.

/feldgrau

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in