Citat:
Ursprungligen postat av
johnny_vicious
Mer seriöst så tror jag att man från ÖFK:s klart har underskattat Bachirous betydelse för förra årets framgångar, men det gick ju utmärkt att spöa Arsenal utan honom för några veckor sedan, och i svenska cupen gick man ju som tåget och hade 9-0 i målskillnad efter fyra raka vinster innan låsningen mot MFF.
Det är något annat som är fel i ÖFK just nu.
Finns nog flera förklaringar till varför man inlett så dåligt och jag tror inte att förlusten av Bachirou har så stor betydelse faktiskt, det är nog mer att man fått pyspunka. Man formtoppade mot Arsenal sen kom verkligen ikapp när man förlorade semifinalen mot MFF och man insåg nog att det inte blir så roligt att gå igenom den vanliga lunken utan att se framemot något.
Lagen anpassar sig även på ett annat sätt nu än förra säsongen och av det jag har sett så saknar man en plan B. Man vill spela sig in i mål konstant, det lönar sig inte att ha 10000 passningar samt 80 % bollinnehav när man inte gör något av det. Man har även flyttat på Ghoddos vilket gjort att hans inverkan inte är lika stor som det brukar.
Samtidigt så är det för tidigt på säsongen och det för tidigt att dra några egentliga slutsatser. Jag är rätt så säker på att man kommer reda ut det till slut. Blir spännande att se hur de tar sig an Göteborg.