2018-04-12, 04:06
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Den vuxne i rummet:

Secretary Mattis: U.S. Government Not Sure Who Carried Out Chemical Attack in Syria
On Wednesday, Defense Secretary James Mattis confirmed to reporters that the United States and its allies are “still assessing the intelligence” about the alleged chemical weapons attack on Syrian civilians this weekend.

In response to a question about whether U.S. military forces are “ready right now to conduct a retaliatory strike if ordered,” Mattis added: "We stand ready to provide military options if they are appropriate as the President determines.”
https://townhall.com/tipsheet/chrisreeves/2018/04/11/secretary-mattis-us-government-not-sure-who-carried-out-syria-chemical-attack-n2470044
Såklart att man inte vet, ändock så hetsar man som man har gjort. Skönt att han vågar tala sanning iallafall. Varför har man pushat så hårt för att Assad är skyldig för att i nästa mening säga att man är osäker? Är det trump som har bett sin minister att gå offentligt med detta, ja det tror jag. varför har man då hetsat så hårt för krig? Det här är bara pinsamt. Har aldrig varit med om ett sånt här amatörmässigt handlande utav en allvarlig sak. Är det trumps sätt att visa oss ngt eller är han bara såhär korkad. Förstår ingenting utav Usa´s agerande. Hoppas att saker och ting klarnar inom kort.
Citera
2018-04-12, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Om du talar sanning så verkar du ju ha jävligt bra kontakter i Turkiet. Jag har ingen anledning att misstro dig. Shit, så ett krig är på gång på allvar. Man vill inte ens vänta på att OPCW gör sin undersökning då? Bra gjort med att ta ut dina pengar, så långt tänkte inte jag. Ska fan också göra det så fort jag kan, för säkerhets skull. Tack för det tipset.

Men allvarligt. Du tror på riktigt på det han skriver? Foliehattarna har möte?
Citera
2018-04-12, 04:15
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Men allvarligt. Du tror på riktigt på det han skriver? Foliehattarna har möte?
Gå och lägg dig Nisse. Du har inget vettigt att komma med ändå. Vi får väl se imorgon om han hade rätt eller inte. Jag har ingen anledning att misstro någon förrän det visar sig att personen hittade på. Jag är alltid öppen för saker och ting. Han har inte ljugit tidigare, så jag är öppen än så länge.

Dina fjantiga inlägg om konspirationsteorier biter inte längre på någon. Du är oseriös och oviktigt i den här tråden. Fortsätt med dina oneliners om trams och konspirationsteorier istället. Det verkar vara det enda du har att komma med. Sluta skriva till mig, för jag tar dig inte seriöst ändå. Tack och hej.

Cakarim har en mer trovärdig track record än dig iallafall. Sen så får tiden utvisa om han ljög eller inte.
Senast redigerad av tauceti 2018-04-12 kl. 05:00.
Citera
2018-04-12, 04:28
Medlem
Citat:
Gå och lägg dig Nisse. Du har inget vettigt att komma med ändå. Vi får väl se imorgon om han hade rätt eller inte. Jag har ingen anledning att misstro någon förrän det visar sig att personen hittade på. Jag är alltid öppen för saker och ting. Han har inte ljugit tidigare, så jag är öppen än så länge.

Dina fjantiga inlägg om konspirationsteorier biter in längre på någon. Du är oseriös och oviktigt i den här tråden. Fortsätt med dina oneliners om trams och konspirationsteorier istället. Det verkar vara det enda du har att komma med. Sluta skriva till mig, för jag tar dig inte seriöst ändå. Tack och hej.

Cakarim har en mer trovärdig track record än dig iallafall. Sen så får tiden utvisa om han ljög eller inte.

Men fattar du på riktigt inte att han antingen trollar eller är psykiskt sjuk?

General
Erdogans presstalesman
Högt uppsatt tjänsteman inom Hesbollah.

Finns det inga gränser för hur godtrogen man får vara?
Citera
2018-04-12, 04:38
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Men fattar du på riktigt inte att han antingen trollar eller är psykiskt sjuk?

General
Erdogans presstalesman
Högt uppsatt tjänsteman inom Hesbollah.

Finns det inga gränser för hur godtrogen man får vara?
Tiden får utvisa det. Jag har som sagt ingen anledning att misstro någon förrän det visar sig att han ljuger. Jag har själv träffat utlänningar som har haft höga poster i sina tidigare länder, som nu sitter i Sverige och jobbar som en vanlig svenne. Träffade en Libyer i min gamla förort som exempelvis jobbade för Ghaddafi personligen. Han var en som torterade fångar åt Ghaddafi. Nu så sitter han i en rostig längehet och lever på soc. Har träffat en annan som var i Saddams gamla regering innan han flydde då Saddam dödade kurder, eftersom att han inte kunde med att döda kurderna då han själv hade förfädrar som var kurder. Dessa människor finns i Sverige. Kanske är Cakarim en sådan snubbe, kanske är han en lögnare. Vi får se. Men som sagt, han har iallafall till skillnad mot dig, varit seriös då han har postat nyheter. Jag har tidigare varit kritisk mot honom för hans hat gentemot kurder, och har även skrivit det till honom. Men så vitt jag kan minnas så har han inte ljugit.

Du är inte rätt person att prata om troll. Det enda du har kommit med är oneliners. Så fortsätt du med det, och låt oss andra som försöker att vara seriösa prata. Skulle det visa sig att han ljuger så tar jag det därifrån.
Citera
2018-04-12, 04:46
Medlem
taucetis avatar
Ryssarna verkar mena allvar!

Russian Warships Depart Tartus Ahead of Strikes on Syria
Citat:
Newly released satellite imagery appears shows that almost all warships at the Russian naval base in Tartus, Syria have put to sea in advance of a preannounced U.S. strike on Syrian positions. Russia holds a 74-year lease on the base under a defense agreement with the Syrian government.

Photos and analysis provided by satellite imaging and intelligence firm ISI showed that on Wednesday, most of the Russian vessels ordinarily present at Tartus were gone, with just one Kilo-class submarine left at the pier. On an ordinary day, ISI said, about one dozen Russian naval and merchant vessels could be found at the base.
https://maritime-executive.com/article/russian-american-warships-put-to-sea-ahead-of-strikes-on-syria#gs.1fJRPEI
Citera
2018-04-12, 05:34
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Självklart måste Trump spela tuff mot Putin nu för att de tror att det ska avleda från uppmärksamheten på hemmaplan.
Men att tro att han skulle gör något mot sin herre och tsar är naivt.
Bombning av någon eller några övergivna syriska baser, sanktioner som drabbar kvinnor och barn – det är vad jag tror väntar.
Citera
2018-04-12, 06:44
Medlem
Putin han är "cool" och har uttalat att "sunt förnuft" bör råda, sannolikt vet han en hel del vad som ligger bakom den här fejkade kemiattacken i Ghouta.
Det som Trump uttalar kan ses som skrävel han har sagt till Putin " Att han skulle inte vara partner med en "Gas killing Animal" som dödar folk och njuter av det.
Det är uttalanden som inte kan förväntas av en US president.
Han skryter om USA:s militära kapacitet och högprecisions missiler, som inget annat land inte kommer ens i närheten.
Men nu har han fått svar att skicka dem på terroristerna när de är så träffsäkra och inte på en legitim regering.
Sanningen är nog med USA, Israel och Västvärlden de hade mycket smutsigt byke i Ghouta som måste döljas med hitte på gasattacker både i England och Ghouta.
Det fanns säkert dokument och material som de aldrig hann förstöra eller få med sig och personal, som bevisar deras plan.
Det är USA som blir den stora förloraren därför omvärlden ser att USA är inget att lita på, med fejkade massförstöringsvapen, kemiattacker m.m. för att kunna gå i krig mot oskyldiga länder.
USA måste ha urusla militär strateger därför alla krig som de startat efter andra världskriget som är många, har de veterligen förlorat alla.
Det mest förnedrande måste vara US militärens flykt från Saigon, människor klängde sig fast i helikoptrarna i landningsställ m.m. för att komma ut, och när helikoptrarna landade på US fartygen knuffades de ut i havet, därför fler helikoptrar kom in för landning på fartyget.
Citera
2018-04-12, 06:59
Medlem
arbetets avatar
Hur brukar Kanada göra i sådana här situationer?:

Ian Wilkie
‏ @Wilkmaster

Citat:
#Canada will not join #US in these illegal strikes on #Syria but #SaudiArabia will.
Go figure.

https://twitter.com/Wilkmaster/status/984294494135873537
Citera
2018-04-12, 07:12
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Hur brukar Kanada göra i sådana här situationer?:

Ian Wilkie
‏ @Wilkmaster

https://twitter.com/Wilkmaster/status/984294494135873537
Härligt att det fortfarande finns länder med förnuftiga ledare. Du, stämmer det att jaysh al islam, som nu anklagar Assad för kemvapen attacken, själva har använt kemvapen emot kurderna tidigare? Läste precis att dom även har haft civila i burar. Det med civila i burar har jag läst om innan. Men att dom skulle ha använt kemvapen dom själva, hade jag däremot missat, om det nu stämmer dvs?
Citera
2018-04-12, 07:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Härligt att det fortfarande finns länder med förnuftiga ledare. Du, stämmer det att jaysh al islam, som nu anklagar Assad för kemvapen attacken, själva har använt kemvapen emot kurderna tidigare? Läste precis att dom även har haft civila i burar. Det med civila i burar har jag läst om innan. Men att dom skulle ha använt kemvapen dom själva, hade jag däremot missat, om det nu stämmer dvs?
Enl. dem själva så ja:

https://en.wikipedia.org/wiki/Jaysh_al-Islam#Alleged_use_of_chemical_weapons
Citera
2018-04-12, 07:21
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Enl. dem själva så ja:

https://en.wikipedia.org/wiki/Jaysh_al-Islam#Alleged_use_of_chemical_weapons
Helt jävla otroligt. Väst ska alltså gå ut i krig för vad ett gäng terrorister påstår. Jag skiter i vad Assad och Ryssland påstår. Väst borde inte lita på någon och därför sätta in en egen oberoende grupp som tar reda på sanningen. Därefter borde vi besluta om vad som är korrekt att göra. Vet du om OPCW gruppen har anlänt till Syrien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in