2018-04-12, 01:35
Medlem
Är väl ingen hög-oddsare att gissa på tillslag Fredag kväll/natt Efter New York- börsernas stängning.
Då har de möjlighet att stänga finans-marknaderna totalt på Måndag om det spårar ur fullständigt.
Citera
2018-04-12, 01:47
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Sorry att det tog tig för att svara dig men efter mitt senaste inlägg blev jg uppringd av min vän som är erdogans presstalesmän och vi snackade tills nu.

P.talesmannen sade att erdogan aldrig berättar något till någon förstän 12 timmar till aktion. Det är väl erdogans taktik. Kan förstå varför han gör så.

Men jag som sett och upplevt alla våra presidenter sedan Ataturk är erdogan den som tar priset för att vara den halaste ormen, ingen man kan direkt luta sig åt. Min bedöming är att erdogan den här gången kommer visa ett bra spel och inte öppna Incirlik till mördarna. Enligt Press.mannen ska tydligen stoltenberg komma till turkiet på måndag. Vad ska NATOS generalsekreterare göra med erdogan?

Ingen fara. Tack för svar!

Det låter onekligen intressant. Känns som att det börjar dra ihop sig nu. Återstår att se hur mycket kraft man slår till med och vad svaret blir från Ryssland, Iran & Co.

Kan vi få se Hezbollah in action? Jag är oerhört nyfiken att se vad de har att komma med. Tror de kan överraska ganska många militärt.
Citera
2018-04-12, 01:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Eller också sade han: "Antingen är ni med i Nato, eller också är ni det inte.".

Egentligen gillar jag inte att skriva till dig men gör ett undantag och för se om du har vuxit en aning. Ja, det där uttrycket var Jr Bush som använde första gången när han deklarerade krig mot Irak och frammande indirekt hot mot Europa.
Antingen är ni med oss eller mot oss, vet inte om du levde då, eller född? Sen har det uttrycket använts av väst i många avseenden.

Men hursom, Bush fick med er i folkmord i Irak och sen dess har det bara fortsatt. Känns det bra att leva med det?
Citera
2018-04-12, 02:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Ingen fara. Tack för svar!

Det låter onekligen intressant. Känns som att det börjar dra ihop sig nu. Återstår att se hur mycket kraft man slår till med och vad svaret blir från Ryssland, Iran & Co.

Kan vi få se Hezbollah in action? Jag är oerhört nyfiken att se vad de har att komma med. Tror de kan överraska ganska många militärt.

Ska jag vara ärlig och svara på frågan utifrån min egen analys och som en gammal general så tror jag inte ryssland har så mycket att sätta emot faktiskt. De har USa på sin sida, de svinen har inte brist på resurser när det kommer till krig. Å us har uk som kommer allt närmre syrien, frankrike kommer joina de där mördarsällskapet. Vi har tre högteknologiska länder och fler kan komma att gå med i deras division.

Vi har ryssland, vi såg deras insats med brain, den slog ut hela väst. Men när det gäller väst vs ryssland så kommer hjärna inte ha så stor roll. Iran kommer definitivt lägga sig i men. Deras vapen?
Hizbullah kommer avfyra alla sina missiler. Men sen kommer bomberna regna över ett helt land och vet inte om det kommer finnas efter det eller land som Iran och Libanon?

hizbullah är mer på helspänn än vad Assad eller Iran är.
Citera
2018-04-12, 02:12
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ska jag vara ärlig och svara på frågan utifrån min egen analys och som en gammal general så tror jag inte ryssland har så mycket att sätta emot faktiskt. De har USa på sin sida, de svinen har inte brist på resurser när det kommer till krig. Å us har uk som kommer allt närmre syrien, frankrike kommer joina de där mördarsällskapet. Vi har tre högteknologiska länder och fler kan komma att gå med i deras division.

Vi har ryssland, vi såg deras insats med brain, den slog ut hela väst. Men när det gäller väst vs ryssland så kommer hjärna inte ha så stor roll. Iran kommer definitivt lägga sig i men. Deras vapen?
Hizbullah kommer avfyra alla sina missiler. Men sen kommer bomberna regna över ett helt land och vet inte om det kommer finnas efter det eller land som Iran och Libanon?

Gammal general

I call bullshit when i see it. Du borde öva på din stavning förresten, general
Citera
2018-04-12, 02:14
Bannlyst
Citat:

Ingen disrespect men det där var nog det värsta jag har läst ifrån en gammal general. Det märks att du inte är med i tiden.
Citera
2018-04-12, 02:14
Medlem
Hexen666s avatar
Också detta från vår kära general:

Citat:
Pratade nyss med en vän som har en hög position inom Hizbullah och han sade det här...

Du har väldigt många vänner, general
Citera
2018-04-12, 02:30
Avslutad
I kontakt med pres.talesmannen nu och trump ska ha sagt att dem är djupt oroade över att Turkiet hade rätt om att man inte kan jobba ihop med kurder som har pkk som förebild. Usa ska vara villiga att överge ypg liksom kurderna för att komma in i samma bana med erdogan. hmm.
Citera
2018-04-12, 02:50
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Här är skillnaden på dig och mig. Jag vet hur pass bra ryssland är utrustade hemma. Det har kärnvapen som kan förstöra väst flera gånger om men nu är det inte direkt land mot land. vi pratar om tillgången de har i mö. Kan det här övertyga dig om att jag är insatt mer än vad är?
Alla vet detta. Du är lika insatt som en satt potatis.
Citera
2018-04-12, 03:36
Medlem
taucetis avatar
Jag ogillade starkt Sarah Palin när hon var aktuell i amerikansk politik men hon verkar ha mognat en hel del och är antikrig numera. Om jag minns saker o ting rätt så var hon väl en krigshök förut?

-Varför ska vi offra våra söner och döttrar för ännu ett meningslöst krig därborta, säger hon. vad har vi att tjäna på ännu ett krig. Har vi inte lärt oss vår läxa efter Irak och Afghanistankriget.

Hon hatar att behöva säga det, men dom som hetsar för ett krig är dom som har kontrakt med företag som gör pengar på krig. Följ pengarna och ni kommer ofta till roten utav dessa argument för krig.

Hon säger att hon inte är bekväm med det som pågår, och inte heller bör amerikanska medborgare vara bekväma med det. Hon säger också att kongressen bör ha nåt att säga till om, och att det är fel att gå vidare utan kongressens godkännande. Inte förrän vi har fått ett svar på vad det är Usa tjänar på ett krig, inte förrän då ska vi skicka våra söner och döttrar till Syrien. Äldre män kallar till krig, och skickar våra yngre. Nu vet jag vad krig gör för en individ och dess familj. ''

Min Engelska är inte den bästa, så min översättning kan vara inkorrekt. Läs själva hela storyn.

Exclusive– Sarah Palin on Syria: Why Should We ‘Sacrifice Even One of Our Sons or Daughters?
http://www.breitbart.com/radio/2018/04/11/exclusive-sarah-palin-on-syria-why-should-we-sacrifice-even-one-of-our-sons-or-daughters/
Citera
2018-04-12, 03:46
Medlem
taucetis avatar
Ni två i tråden som jämt talar om internationella lagar och hur viktigt det är att följa dom. Hur kan ni nu stå och hoppas på att Usa ska invadera Syrien. Ni vet vilka ni är.

Här är några jurister som påtalar hur fel en attack ifrån Usa är. Ska vi skita i alla tidigare människors arbeten för att sätta regler och lagar och ha anarki, eller bör vi följa lagarna som finns och arbeta efter dom. Vad tycker ni två?

International Lawyers: Strike Against Syria Would Be Illegal
Citat:
We are practitioners and professors of international law. Under international law, military strikes by the United States of America and its allies against the Syrian Arab Republic, unless conducted in self-defense or with United Nations Security Council approval, are illegal and constitute acts of aggression.

The unlawful killing of any human being without legal justification, under every legal system, is murder. And an act of violence committed by one government against another government, without lawful justification, amounts to the crime of aggression: the supreme international crime which carries with it the evil of every other international crime, as noted by the International Military Tribunal at Nuremberg in 1946.
Citat:
The use of military force by a state can be used in self-defense after an armed attack by another state, or, with the approval of the United Nations Security Council. At present, neither instance would apply to a U.S. strike against Syria.

We understand the urge to act to protect innocent civilians. We strongly condemn any and all violence against civilians, whoever the perpetrators. But responding to unlawful violence with more unlawful violence, bypassing existing legal mechanisms, is a road to a lawless world. It is a road that leads to Hell.
https://consortiumnews.com/2018/04/11/international-lawyers-strike-against-syria-would-be-illegal/

Fast om jag känner er rätt så är ni några hala jävlar, och kommer så klart att ha en bra ursäkt för att kringå dessa lagar.
Citera
2018-04-12, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
De här trätorna är i alla fall lite kul att lyssna på ibland. Katten och marsvinen kremerade man. Nu tar man till tyngre grejor.

https://www.rt.com/news/423807-moscow-trump-syria-missiles/amp/

Jag rekommenderar dig att inte lyssna på statskontrollerad diktatur-media som insinuerar konspirationsteorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in