Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikLarsson99
Jag tycker för all del att AfS ska kritisera SD där dom ser och kritisera så mycket dom vill. Men om deras kritik går över i lögner som att "SD tycker det är ingen idé att prata om återvandring" då blir det problem. Det verkar finnas en tendens inom AfS att försöka göra SD värre än vad dom faktiskt är i hopp om att vinna röster från SD. Men gör det ärligt istället man behöver inte överdriva saker.
Nu är ju inte det någon lögn då Jomshof själv gått ut med att det inte är någon idé att prata återvandring i sin intervju i DN eller var det nu var. Endast nån vecka sedan.
Om man tittar på vad företrädare säger så utkristalliseras en nyckelskillnad mellan partierna som också visar på varför många (inklusive mig själv) inte ser att alla invandringskritiska ska rösta på SD.
Sverigedemokraterna - För de som vill ha mer ordning i det mångkulturella samhället
Alternativ för Sverige - För de som vill avskaffa detsamma
SD talar om fler poliser (för att hålla blattarna i schack), hårdare straff (för att hålla blattarna i schack), fler och hårdare kontroller (för att hindra blattarnas bidragsfusk), lägre straffrättsålder (för att kunna hålla blatteknoddar i schack), hårdare disciplin i skolan (för att få tyst på blatten) osv.
Allt ovan är åtgärder som inte behövs i samma utsträckning om blattarna överhuvudtaget inte finns här.
Kika bara på I&I eller Politik Inrikes eller Politik Utrikes, hur många frågor som diskuteras som inte hade diskuterats om det inte vore för blattarna? Nu senast om Jimmies utspel om att riva ghetton och bygga nytt...
Det är för detta jag hoppas på AfS (och det ser lovande ut), och om de slutar promota massåtervandring kommer även mitt intresse försvinna. Lämna politiska spelteorier och röstmaximering till andra och tala som det är istället. Jobba för att förändra opinionen.