2018-04-11, 23:19
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Vart är dom hundratals vittnesmålen och vad är det i vilket fall som säger att det är Assad/Ryssland som är ansvariga.

Den här publicerades 2'a April :

https://www.nyatider.nu/dramatik-bortom-allmanhetens-kannedom/

Det är kusligt att det som beskrivs verkar ske ändå nu. En fråga är exakt hur massiva attackerna kommer att vara.
Vi har flera FN-rapporter och andra människorättsorganisationer som lagt skulden på Assad. Vad mer vill du ha? Om du inte accepterar FN:s auktoritet så kan inte ens gud övertala dig. Sluta lek som att du är öppen för åsiktsförändring.
Citera
2018-04-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
För att de hade två procent kvar?

Varför dela ut en knockout när man som boxare till 98% vunnit matchen?

Varför skjuta mot de sista två stridsvagnarna i en pansarduell? När man redan slagit ut 98 av fiendens 100 stridsvagnar?

Varför göra mål i en hockeymatch när man ändå leder?

Varför släppte USA två atombomber över Japan när de till 99,9% vunnit kriget?

Varför anföll man Tyskland när man redan "vunnit" andra världskriget på pappret? Hade man inte kunnat stanna i Belgien respektive Polen?

1. Boxaren som delar ut knock-outen behöver inte oroa sig för några förödande konsekvenser efter knock-outen.

2. För att de inte behöver oroa sig för några förödande konsekvenser genom att skjuta sönder de två sista stridsvagnarna.

3. För att de får ett bättre övertag i matchen och inte behöver tänka på några förödande konsekvenser att slå in flera mål i en jävla hockeymatch.

4. De släppte bomberna för att påskynda slutet och att de var riktiga jävla psykopater som förmodligen ville se dem "in action" precis som de experimenterade med eldstormar i Dresden trots att det inte fanns någon poäng med att bränndöda hundratusentals tyskar i Dresden. Och juste, det fanns inga förödande konsekvenser att släppa dessa två atombomber över Japan hur horribelt det än må låta. Tyskland var besegrat och Japan var ensamma kvar.

5. Jadu du kanske kan svara på den jävla frågan själv? Varför finns det fortfarande amerikanska soldater i Tyskland? För att USA liksom Sovjet är/var imperialistiska stater som vill expandera sin makt och inflytande. Använd din hjärna.
Citera
2018-04-11, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Vi har flera FN-rapporter och andra människorättsorganisationer som lagt skulden på Assad. Vad mer vill du ha? Om du inte accepterar FN:s auktoritet så kan inte ens gud övertala dig. Sluta lek som att du är öppen för åsiktsförändring.

Vad yrar du om? (FN har ingen auktoritet och har aldrig haft någon. Trovärdighet kanske är ordet du tänkte använda. Den är väldigt ifrågasatt i nuläget).
Citera
2018-04-11, 23:24
Medlem
Citat:
Vad yrar du om?

Fria Tider är en hittepåtidning som varvar vinklade nyheter med rena lögner.
Citera
2018-04-11, 23:24
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Vad yrar du om?
Du skrev

"Vart är dom hundratals vittnesmålen och vad är det i vilket fall som säger att det är Assad/Ryssland som är ansvariga."

Det är lite konstigt av dig betrakta händelsen i Duma som något undantagsfall där vi måste bevisa för dig att Assad låg bakom attacken när det alla rapporter bekräftar att Assad varit ansvarig för tidigare kemattacker.

Du verkar vara för trött för att hänga med i sammanhanget. Gå och lägg dig.
Citera
2018-04-11, 23:29
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Vad yrar du om? (FN har ingen auktoritet och har aldrig haft någon. Trovärdighet kanske är ordet du tänkte använda. Den är väldigt ifrågasatt i nuläget).

Auktoritet från dig eller vad menar du? Enskilda åsikter påverkar inte dom slutsatser som är gjorda angående kemattacker och hur många som dödats i Syrien av regimen. Vad trodde du egentligen att åsikter från random tyckare påverkar resultatet? Va? Hahahaha...hahah.
Citera
2018-04-11, 23:29
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Det har dom inte. Jag läste den innan helgens händelser...

Edit; Jag tänkte när jag läste den att gud vad skönt att det inte blev på det där sättet. Lustigt nog reflekterade jag också över scenariot att man skulle gå vidare med något i den där stilen ändå och så händer detta. Det är jävligt otäckt helt enkelt.
Artikeln hävdar att Trump skulle känt till komplotten och avskedat Tillerson på grund av den, vilket i så fall skulle innebära att han i nuläget är medveten om att det som hände var en false flag men driver på krigshetsen och skuldbeläggandet av Assad ändå, av andra skäl.
Citera
2018-04-11, 23:30
Medlem
Citat:
Snälla, rebellerna är inte inflyttade från andra länder eller områden. Det är oftast lokalbor. Om rebellerna bestämmer sig för att gasa ihjäl civila i sitt område så är det troligtvis släkt till stridande.

Är du av uppfattningen att USA bara törstar av att intervenera militärt för att avsätta Assad? Fattar du inte att det är en icke-fråga så har du inget att säga om konflikten. USA KAN inte intervenera militärt för att avsätta Assad. Den möjligheten är förbi för länge sedan. Attacker mot Assadregimen är enbart för att markera USA:s position som världsmakt, inget annat. Till och med det syriska parlamentet förstår att Trumps attacker kommer att vara futtiga.

Som vanligt en massa jävla ordbajs från din sida. Min förhoppning var aldrig att få dig att förstå, då jag har sett dig sprida samma jävla dynga i flera år i Syrien-tråden. Du kommer som vanligt inte med något konkret, utan med din version av "logik". Förhoppningsvis ser vanligt folk igenom ditt trams och inser hur jävla hjärndött det är av Assad-regimen att använda kemiska vapen, särskilt när de är så nära att vinna och vilka reaktioner som har skapats tidigare i konflikten av just detta. Men fortsätt du att skriva hjärndöda inlägg.
Citera
Medlem
Citat:
Du skrev

"Vart är dom hundratals vittnesmålen och vad är det i vilket fall som säger att det är Assad/Ryssland som är ansvariga."

Det är lite konstigt av dig betrakta händelsen i Duma som något undantagsfall där vi måste bevisa för dig att Assad låg bakom attacken när det alla rapporter bekräftar att Assad varit ansvarig för tidigare kemattacker.

Du verkar vara för trött för att hänga med i sammanhanget. Gå och lägg dig.

"vi"?
Det är rätt många som ifrågasätter vad som har hänt i Douma och tidigare i Idlib men vet du vad jag tycker du ska göra? Gå och tryck upp en saltstav i röven, alternativt sätt dig och twittra lite gnäll om Putin så du få lite gilla.
Citera
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
För att de hade två procent kvar?

Varför dela ut en knockout när man som boxare till 98% vunnit matchen?

Varför skjuta mot de sista två stridsvagnarna i en pansarduell? När man redan slagit ut 98 av fiendens 100 stridsvagnar?

Varför göra mål i en hockeymatch när man ändå leder?

Varför släppte USA två atombomber över Japan när de till 99,9% vunnit kriget?

Varför anföll man Tyskland när man redan "vunnit" andra världskriget på pappret? Hade man inte kunnat stanna i Belgien respektive Polen?
Du får tänka på att kemiska vapen används inte beroende på hur det generella militära läget ligger till. Kemiska vapen används för enskilda områden för att dels bespara manskap och snabba på kapitulationen av fienden.

Varför använda just kemvapen när risken är att USA kan intervenera? Den risken finns inte. Enligt USA har Assadregimen använt 215 gånger kemvapen under konfliktens gång. Jag tvekar på att de behövde en 216:e för att rättfärdiga en intervention. Sedan har de ju FN-ledda rapporter som bekräftat Assads skuld, så det är inte heller frågan om en egen amerikansk bedömning såsom i Irak.

Alltså, Assadregimen behöver inte oroa sig ett dugg för en amerikansk intervention som ska avsätta honom.

Sedan vet vi ju inte om det var Assad, d.v.s en politiska institutionen som beordrade attacken, eller om det var militären. Vi vet ju att Assads militär utgör en egen självständig entitet. De kan ha tagit besluten själva utan Assads medgivande.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2018-04-11 kl. 23:36.
Citera
2018-04-11, 23:31
Medlem
Citat:

Jag har letat efter dessa rapporterna, och då menar jag rapporterna där de faktiskt har haft egen personal på plats, du verkar ha läst dessa, var hittar jag dessa?(Gärna de där Åke Sellström var med)
Citera
2018-04-11, 23:31
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Som vanligt en massa jävla ordbajs från din sida. Min förhoppning var aldrig att få dig att förstå, då jag har sett dig sprida samma jävla dynga i flera år i Syrien-tråden. Du kommer som vanligt inte med något konkret, utan med din version av "logik". Förhoppningsvis ser vanligt folk igenom ditt trams och inser hur jävla hjärndött det är av Assad-regimen att använda kemiska vapen, särskilt när de är så nära att vinna och vilka reaktioner som har skapats tidigare i konflikten av just detta. Men fortsätt du att skriva hjärndöda inlägg.
Gubben, jag har hela FN-rapporter att hänvisa till om du vill ha något konkret. Det är snarare personer som dig som slänger fram vaga och dumma konspirationsteorier som motsäger sig själva som förklaringar. Och du snackar om att komma med något "konkret". Pajas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in