Citat:
Ursprungligen postat av
BoyGoneBad
Om vi vänder på steken.
Jag kan mycket väl tänka mig att dom inte vill ha OPCW där. Från början har Syrien
blivit anfallna av USA/Frankrike/GB. Alla från FN till tant Märta har fördömt den outhärdligt
tyranniske Assad och allt är solklart. GB har t o m varnat för en Gasattack i Douma mot
civilbefolkningen i flera veckor. Är det någon som tror att OPCW skulle framstå som objektiva i
Syriens och Rysslands ögon?
"Hej! DT, Macron och May här, vi tänkte skicka ett gäng som kollar att det faktiskt var en
kemattack i utkanten av Damascus. Dom är objektiva som fan. Hoppas det är ok? Själva
har vi kollat ett youtubeklipp och är tvärsäkra, men för säkerhets skull så. Dom kommer från
FN så det är luuuugnt."
Ja, det är deras syfte, vilket FN (ungefär alla världens länder) har ställt sig bakom.
Detta inkluderar Ryssland, som efter ett par veton accepterade att krigsbrottet skulle undersökas närmare. Go figure att det bara var för syns skull.
Nåja, det verkar väl inte bli vidare till granskning. Så USA, Frankrike och UK gjorde förmodligen rätt som bombade Syrien i ett tidigt skede.
De bevis som ingår i deras officiella förklaring är fullt tillräckliga motivera bombningen av Syrien (och lite till). Hade de godtagit sådant trams som du presenterar så hade ju rättvisa aldrig skipats.
Ryssland tycks ha detta lite som signum. Börjar nästan bli tjatigt nu. Att begå brott mot mänskligheten och dylika brott för att sedan helt enkelt neka all granskning (samtidigt som Ryssöand med kommer med 5+ bisarra alternativa teorier, men som Ryssland själva av någon outgrundlig anledning ändå inte är intresserade av att utreda vidare).
Syftar t.ex. hindrandet av utredningen av mordet på Aleksandr Litvinenko och
(FB) Ryssland vill inte att MH17-nedskjutningen ska behandlas av domstol
Detta tycks USA, Frankrike och UK lyckligtvis redan vara fullt medvetna om. Lyckligtvis.
Börjar nästan kännas för mig personligen som att det knappt är någon idé att lyssna på vad Ryssland har för perspektiv längre. Svammel med bisarra bortförklaringar och hindrande av utredningar. Alltid samma visa verkar det som.