2018-04-11, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Att du sitter och tror att rebellerna gasar ihjäl sina egna familjer för 215:e gången för att hoppas på någon ineffektiv attack mot Assads flygplats är ännu mer pantad förstår du väl.

Sina egna familjer jo, fin halmgubbe där. Ingen har sagt något om deras familjer. Och självklart har de allt att vinna på detta med tanke på de ständigt omedelbara reaktionerna som uppstår från USA så fort något sådant sker. Särskilt nu när de helt håller på att krossas. USA är duktiga på att beskylla och peka ut andra länder helt utan några bevis. Hade de haft faktiska bevis hade de visat upp dem, särskilt när Ryssland enträget efterfrågat detta.
Citera
2018-04-11, 23:12
Medlem
RonPaul2008s avatar
Hur kommer det sig att det inte är ok att gasa folk men är ok att spränga folk i bitar?
Citera
2018-04-11, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Vad handlade det om då? Varför gjorde han inget trots att Syrien påstått passerat hans röda linje?
För att USA har slösat enorma summor pengar på krig och deeo state-gänget och inte ens de neokonservativa ville väl slösa ännu mer pengar för att vinna ... absolut ingenting, mer än att framstå som rättfärdiga och goda. De är smartare än så.

Varför är inte Iran i samma skick som Syrien/Irak vid det här laget? Iran har varit öppet antiamerikanskt och -västligt i decennier (även om de coolat ner lite på sistone, men om det verkar Trump bry sig föga), sitter på världens fjärde största oljereserver (d v s enorma mängder) och dessutom skulle det stärka banden med adeln och prinsarna på den Arabiska halvön, och USA:s inflytande i Mellanöstern skulle stärkas ofantligt.

Man har inte råd, då man har två större fiender, varav man fokuserar alldeles för mycket tid på det så gott som harmlösa Ryssland - och nu skriver jag ur amerikansk synvinkel ... samtidigt som man vet att Kina redan idag är rikare enligt köpkraftsjusterad BNP och om inte många år så går de om även i nominell BNP. Irak och Afghanistan har lärt USA en simpel läxa: krig - som USA kan föra dem utan att tappa ansiktet - kostar ofantliga summor pengar. Irak har vid det här laget garanterat kostat över 1000 miljarder USD. Att skjuta några raketer är så¨klart inga problem i sig men det slutar sällan eller aldrig ...
Citera
2018-04-11, 23:13
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Om ni inte lyssnat på denna (7:e Februari) så gör det, handlar om Syrien, NGOs och om vem som styr dessa och vem de samarbetar med. Horribelt.

The NGOs Pushing A New Syria War. With Guest Vanessa Beeley
https://www.youtube.com/watch?v=bRsolFRsyRk

Citat:
The notorious Assad regime propagandist Vanessa Beeley
Citat:
These leaked documents offer cast-iron proof that the Russian government is doing what it can to elevate Vanessa Beeley as a key player in its propaganda campaign,” said James Sadri, executive director of the Syria Campaign.
https://www.theguardian.com/world/2017/dec/18/syria-white-helmets-conspiracy-theories

Bättre upp måste du ha än en sån här Assad kärring. Vem ska hon lura liksom?
Senast redigerad av Moosky 2018-04-11 kl. 23:16.
Citera
2018-04-11, 23:15
Medlem
District9s avatar
Är det ingen som fattar hur trump jobbar? Det är väl ganska tydligt hur han tänker. Hans taktik har fungerat 2 gånger och han kör den på Ryssland nu. Första gången var det med att hota Nordkorea - det fungerade och ett möte med kim.

Andra var ett stort handelskrig med kina. - Stora hot osv. vad har hänt? Kriget blåst ner och trump fått igenom sin vilja.

Nu tredje gången. Hotar ryssland genom att skicka massa skepp och om en attack.Sedan 1 timma efter skriver han meddelande att han kan lätta på de ekonomiska trycket mot ryssland bara ryssland följer världsordningen, med bland annat att släppa Assad och Iran.

Trump kalkylerar att Ryssland kommer förhandla med honom de närmaste dagarna om en "deal". Och för att rädda ansikte har han planerat att med ryssland och en förvarning skicka 60 missiler igen som knappast kommer orsaka någon skada och ryssland kommer stå idela. Kanske gör de någon radar jaming för att skydda sitt egna anseende.

Men jag tror knappast Putin som har offrat många ryska soldaters liv och enorma pengar på syrien gör en deal med Trump. Så blåst är inte putin.

Trump leker med elder

Och jag tycker det är så JÄVLA tråkigt hur väst mobbar ryssland och massmördar miljontals människor i Mellanöstern och folk är så hjärntvättade och säger att det "demokratiska" väst gör är så bra mot dessa människor. Befriar dom från ett tryggt samhälle med en diktator till ett demokratisk IS samhälle med massmord för alla som inte ber 22 gånger om dagen.

Fan vad äcklig väst har blivit. Mord efter mord för maktens skull.
Citera
2018-04-11, 23:15
Medlem
Citat:
Hur kommer det sig att det inte är ok att gasa folk men är ok att spränga folk i bitar?

Bra fråga! Du har naturligtvis en poäng.

Men nu har man på överstatlig nivå suttit och bestämt att det är så bara..

Finns konventioner som styr sånt här. Det finns lagar och regler i krig. Hur konstigt det ändå kan tyckas..
Citera
2018-04-11, 23:16
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Sina egna familjer jo, fin halmgubbe där. Ingen har sagt något om deras familjer. Och självklart har de allt att vinna på detta med tanke på de ständigt omedelbara reaktionerna som uppstår från USA så fort något sådant sker. Särskilt nu när de helt håller på att krossas. USA är duktiga på att beskylla och peka ut andra länder helt utan några bevis. Hade de haft faktiska bevis hade de visat upp dem, särskilt när Ryssland enträget efterfrågat detta.
Snälla, rebellerna är inte inflyttade från andra länder eller områden. Det är oftast lokalbor. Om rebellerna bestämmer sig för att gasa ihjäl civila i sitt område så är det troligtvis släkt till stridande.

Är du av uppfattningen att USA bara törstar av att intervenera militärt för att avsätta Assad? Fattar du inte att det är en icke-fråga så har du inget att säga om konflikten. USA KAN inte intervenera militärt för att avsätta Assad. Den möjligheten är förbi för länge sedan. Attacker mot Assadregimen är enbart för att markera USA:s position som världsmakt, inget annat. Till och med det syriska parlamentet förstår att Trumps attacker kommer att vara futtiga.
Citera
2018-04-11, 23:16
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Vart är dom hundratals vittnesmålen och vad är det i vilket fall som säger att det är Assad/Ryssland som är ansvariga.

Den här publicerades 2'a April :

https://www.nyatider.nu/dramatik-bortom-allmanhetens-kannedom/

Det är kusligt att det som beskrivs verkar ske ändå nu. En fråga är exakt hur massiva attackerna kommer att vara.
Wow, det där får anses vara ett slags bevis för att gasattacken var en planerad false flag. Såvida inte Nya Tider editerat artikeln i efterhand, men det tror jag inte.
Citera
2018-04-11, 23:17
Medlem
Citat:
För att de som bestämmer vet att inga konventionella vapen kan hota dem, och kärnvapen är redan utvecklade och producerade i massiv skala. De som bestämmer vill inte riskera att smarta forskare lyckas åstadkomma kemiska eller (ännu värre) biologiska WMD.

Svårare än så är det inte.
Citera
2018-04-11, 23:17
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Att folk fortfarande sitter och tror att det var Assad/Ryssland som låg bakom gasattacken gör mig en smula oroad över mänskligheten.

Assad och Ryssland har till 98% vunnit kriget i Syrien. Kan ni vänligen förklara för mig varför dom helt plötsligt skulle skicka en gasbomb på ett gäng civila?

"Eyyyy Putin jag är uttråkad. Ska vi bomba lite civila ikväll?"

Ligger ni på den nivån intelligensmässigt?

Nej, vi ligger lite högre än så.

Vi tror t.ex inte att något är sant bara för att vi för en gångs skull lyckats bilda en tankekedja i våra hjärnor. Vi tänker mindre.. och försöker istället nå informerade slutsatser.

Men lycka till. Jag tycker att du borde oroa dig över dig själv istället.
Citera
2018-04-11, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Välkänt.. av vem? Tonåringar, USA-hatare och vänsterfolk med livlig fantasi?
...
Det där oljeargumentet är snart lika gammalt, tråkigt och sant som bibeln.

Är Ron Paul USA-hatare, tonåring och vänster? https://twitter.com/RonPaul/status/984050660902604800

Oljeargumentet är gammalt för att det har varit aktuellt länge?
Senast redigerad av crustymolfis 2018-04-11 kl. 23:21. Anledning: Blev fel "USA-hatare" -> "vänster"
Citera
2018-04-11, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Wow, det där får anses vara ett slags bevis för att gasattacken var en planerad false flag. Såvida inte Nya Tider editerat artikeln i efterhand, men det tror jag inte.

Det har dom inte. Jag läste den innan helgens händelser...

Edit; Jag tänkte när jag läste den att gud vad skönt att det inte blev på det där sättet. Lustigt nog reflekterade jag också över scenariot att man skulle gå vidare med något i den där stilen ändå och så händer detta. Det är jävligt otäckt helt enkelt.
Senast redigerad av Estramus 2018-04-11 kl. 23:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in