Citat:
Ursprungligen postat av
NisseD
Det är irrelevant för Rysslands ekonomiska situation, vilket diskussionen gällde. En 10-åring inser att det är genomsnittskostnaden som är relevant.
Hir srr det ut med inflationsjusteringen från 1998/1999 förresten? Du vet när Putin kom till makten vilket var det diskussionen handlade om.
Flytta fokus, flytta fokus...

Diskussionen gällde Rysslands ekonomiska utveckling mot bakgrund av att de har stora naturresurser. Jag drog då som ett exempel ur en multivariat förklaring att den arktiska oljan inte i dagsläget kan intecknas som en ekonomisk tillgång pga en utvinningskostnad som överstiger marknadspriset med god marginal. Det tog dig sedan tre inlägg att förstå att det var den arktiska oljan jag avsåg, trots att jag skrev det så tydligt det går. Jag hjälpte dig tom så mycket att jag klistrade in en del av detta inlägg, men inte ens då trillade polletten ned.
Jag hoppas att du förstår att jag är rätt måttligt road att diskutera ett ämne där vi befinner oss så pass långt ifrån varandra kunskapsmässigt, och där du inte ens kan hålla fokus på vad diskussionen rör. Det blir uteslutande enkelriktad information från min sida till dig, och du tycks ha väldiga problem att tillgodogöra dig den information jag bibringar. Jag har inget emot att diskutera med någon som inte är bildad i ett ämne, men då måste det finnas i alla fall tillstymmelse till läraktighet, vilket tyvärr saknas här.
Jag hoppas däremot att du kan ta till dig meta-diskussionen och den psykologiska förklaringsmodell jag bifogat. Det ligger förvisso i sakens natur att du inte ska begripa den, och det ligger definitivt utanför trådens topic, men då jag är genuint intresserad av att veta hur du tolkar din egen insats i detta meningsutbyte mot förklaringsmodellen får du väldigt gärna skicka mig ett privat meddelande om det när du tänkt igenom det några varv.