2007-02-19, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postis-Per
Har också tagit mig tid att läsa domen. Fy fan alltså vilka jävla svin. Familjen Sek*er känns som en trevlig familj/ släkt. Vad kul det känns att vi släpper in sådana härliga nysvenskar till landet.

Sen vill jag också påpeka att det är skrämmande att det finns MINST 30 vittnen och ingen ingriper. Känns tryggt att veta den dagen man själv åker på stryk.

(Obs. Inlägget ovan kan innehålla viss ironi.)

en person ingrep ju
Citera
2007-02-19, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krstajic
hur känner du de inblandade?

jag är bekant med ett av vittnena Lisa B. visste inte att hon var ett vittne i den rättegången.

en av dom misshandlade är min kompis pappa
Citera
2007-02-19, 20:10
Medlem
Postis-Pers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yogga
en person ingrep ju

Ja, och ALL cred till den snubben som vågade. Men om alla andra 29 också gjort något så hade inte de cirka 10 gärningsmännen haft en chans. Det är dags att slå tillbaks.
Citera
2007-02-19, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postis-Per
Ja, och ALL cred till den snubben som vågade. Men om alla andra 29 också gjort något så hade inte de cirka 10 gärningsmännen haft en chans. Det är dags att slå tillbaks.

Man kanske inte är så himla kaxig det kommer ett gäng uppjagade hulingar och börjar sparka ihjäl någon. Speciellt om man är runt 16-20 vilket verkar vara åldern.

Nån som tror om denna kille "Marof" som satt häktad var inblandad?
Verkar ju vara onekligen beskriven på vittnesuppgifterna.

Det bästa är ju att 3 st åkte dit, men 10-15 pers...vilka är resten då?

//Rasmus
Citera
2007-02-19, 20:37
Medlem
Lord Humunguss avatar
Lite klent av snuten/åklagare att inte kunna klämma dit någon för övergrepp i rättsak. Vittnen har ju tydligen hotats till höger och vänster. Övergrepp i rättsak kanske bara är en högprioriterad när det gäller MC-gäng, vad vet jag.
Citera
2007-02-19, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Humungus
Lite klent av snuten/åklagare att inte kunna klämma dit någon för övergrepp i rättsak. Vittnen har ju tydligen hotats till höger och vänster. Övergrepp i rättsak kanske bara är en högprioriterad när det gäller MC-gäng, vad vet jag.

dom har börjat med en ny förundersökning nu angående det hela med hoten och allt och båda sidorna har även överklagat så det ska gå vidare till svea hovrätt
Citera
2007-02-19, 20:46
Medlem
Postis-Pers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Humungus

Vad jag har fattat det som så är inte alla vittnen hotade men de nästan alla är ändå rädda för VAD som kommer hända I FALL de vittnar. Jag förstår dem. Malmvägen och det kriminella packet som hänger/bor där är inte några man vill ha att göra med.
Citera
2007-02-20, 10:10
Medlem
Kurder och/eller araber, araber och/eller kurder... den gamla vanliga visan.

Någon som vet om/hur den kurdiska föreningen var inblandad? Enligt domen var det där som WT-svennen fick höra om den inledande incidenten.
Fanns det en agressiv stämning där som hetsade eller uppmanade till hämnd för den "kurdiske broderns" skull? Utgick djungeltelegrafen till omgivningens kurdklanmedlemmar därifån? Är det rent allmänt en bas för kriminell och parasitisk verksamhet. Tar de något ansvar?
Citera
2007-02-20, 13:25
Medlem
santos_devilles avatar
Vägra bara ta straffet som män och lära sig bli tungt kriminella i fängelset istället.!
Citera
2007-02-21, 13:35
Bannlyst
Hela bunten borde fan bli deporterade, även svensken, såna som dessa herrar ska fan bo på nån jävla ö nånstans.
Citera
2007-02-22, 00:11
Medlem
Ajajajs avatar
Någon som kan lägga upp domen här:

http://www.rogepost.com/

Det går inte att ladda ned den från den andra sidan.

Citera
2007-05-27, 10:49
Medlem
Domen

Kan inte någon ladda upp domen igen det går inte att ladda ner den från den andra sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in