2018-04-11, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Närbilderna (undantaget jmfr-masker) härrör från dels tillfället då han kramandes sin vattenflaska och gula räddningsfilt står vid polishelikoptern; dels promenaden fram till polisbilen, dvs det rör sig om en kortare tid efter landstigningen. - Det är klipp (screenshots) från den här videon:
https://www.tv2.no/v/1225038/

Har sett den oredigerade versionen och tycker mig uppfatta nya saker hela tiden....när jag kollar väldigt noga, fryser bilden, går tillbaks osv.
Citera
2018-04-11, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Exakt.

Det är hög tid att vända samhällsdebatten överhuvudtaget. Vi kan börja i denna tråd till Kims ära:

Felsökningen ska ligga på förövaren.

Men vi vet ju redan att GM är en störd människa.
Citera
2018-04-11, 18:22
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Just ja, dom diskuterade vi tidigt.
Det missade jag.

Jag tittade på bildef av hans ansikte tidigare i dag för att se om jag kunne hitta några märken efter något. Hmmm.
Citera
2018-04-11, 18:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Bra att det ordnade sig!
Ja, det ser ut som att vederbörande åkt på däng.
Sirid hade inte maten klar när maken Peter kom hem på kvällen efter en hård arbetsdag
i hangaren bland plåt och bråte och han blev alldeles ursinnig?
Hon behöver inte ha maten klar. Ditte och PM äter mat separat i ett rum skilt från de andra. Ditte lagade maten. Stod på bloggen tror jag, det var ett tag sen jag la in citatet.

Men om nu katten Fessor bryter benet och S ser ut så där så kan man väl fundera hur det är ställt...

Edit.
Puttinuttigt pyssel när D tar hand om sin låtsasmake:

"Claus fejer omhyggeligt gulvet i den ene ende af HAB, mens Ditte tryller med frisk pasta, kylling og champignoner i det lille tekøkken. Maden bliver serveret i Mission Control og er til hende og Peter (..)"
https://ing.dk/artikel/velkommen-til-raketvaerkstedet-der-aldrig-sover-164914
Senast redigerad av develi 2018-04-11 kl. 18:53.
Citera
2018-04-11, 18:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men vi vet ju redan att GM är en störd människa.
Så bra att du snappat upp det. Ägna dig då åt fördjupning i ämnet sexuell predator och hur de agerar så kan du sluta mala om offrets roll i patetiska gissningar som saknar all relevans.
Citera
2018-04-11, 18:38
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, vilka indikationer var det som ledde dom så direkt på vilken sorts typ av gärningsman som var aktuell här. Polis och Åklagaren syns som dom genomgående har anat i vilken riktning det pekade hela tiden eller så är det bara den känslan jag fått.
Jag har samma känsla, vi får hoppas att det kommer en dokumentär så att vi får svar på våre funderingar kring fallet.
Citera
2018-04-11, 18:39
Medlem
develis avatar
Vad betyder sista meningen? Använder han nån sorts ansiktsmask när de pippar?
Citat:
"Her hyggede de sig med, hvad hun kalder ’straight forward husmandssex’:
– Som et normalt par ville dyrke sex. Peter kan godt lide højhælede sko. Han kan godt lide læbestift. Han kan godt lide strømpebukser og sådan noget. Måske en maske i ny og næ, sagde hun.
https://ekstrabladet.dk/112/peter-madsens-elskerinde-jeg-skal-vidne-i-sagen/7054212
Citera
2018-04-11, 18:40
Medlem
Ännu en noobfråga:

Om planen var att sänka ubåten, hade det då inte varit bättre för honom om han sa att KW drunknat, istället för att hon skulle ha släppts av?

Edit: Listade ut det själv tror jag. Han tänkte han skulle kunna undvika en sökinsats på sjön.

Finns det någonstans man kan läsa en någorlunda dagsaktuell (Länkarna i TS var ju från i höstas) sammanfattning av allt viktigt och intressant som framkommit?
Citera
2018-04-11, 18:45
Medlem
Citat:
Kanske masken som han har på porträttbild från RML
Citera
2018-04-11, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag har samma känsla, vi får hoppas att det kommer en dokumentär så att vi får svar på våre funderingar kring fallet.

Det är nog många som imponerats av danskarnas hantering av detta fall. Hoppas att när väl allt detta är avslutat och viss distans infinner sig att det kanske blir en dokumentär. Den står på min önskelista i vart fall! Samtidigt tror jag också många har imponerats av vilka bedrifter en svensktränad hundnos är kapabel till.
Citera
2018-04-11, 18:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ja, ” kanske en mask ibland”, tror jag?
Citera
2018-04-11, 18:48
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groople
Ännu en noobfråga:

Om planen var att sänka ubåten, hade det då inte varit bättre för honom om han sa att KW drunknat, istället för att hon skulle ha släppts av?

Edit: Listade ut det själv tror jag. Han tänkte han skulle kunna undvika en sökinsats på sjön.

Finns det någonstans man kan läsa en någorlunda dagsaktuell (Länkarna i TS var ju från i höstas) sammanfattning av allt viktigt och intressant som framkommit?
På sjön? Ibåten sjönk ju i hamnen så då hade de ju sökt där? Det hade ju inte varit en bra ide. Då hade de ju undersökt inne i ubåten mycket snabbare, borde slutsatsen blivit enligt PM. Det ville han ju inte. Nu gjorde de ju det lika snabbt ändå men det visste han ju inte.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-04-11 kl. 18:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in