2018-04-11, 14:13
Medlem
anteri17s avatar
Träff 2 fixad med måndagsträffen. Har saknat den här seriositeten. Gillar att hon är straight forward och inte spelar något spel.
Citera
2018-04-11, 14:18
Medlem
Jag spelar ett farligt spel just nu. Har en tjej jag verkligen ser potential i på Tinder, men problemet är att vi chattar alldeles för mycket. Har dåliga erfarenheter av de gånger jag chattade för mycket med tjejer online, det finns stor risk att det blir onödigt stelt när man äntligen träffas då, och typ redan kan allt om varandra. Jag har dock inte möjlighet att gå ut på en dejt tills den 19:e april haha. Samtidigt kan jag inte sluta svara henne, det hade sett konstigt ut. Aja, får se hur detta ter sig.
Citera
2018-04-11, 15:12
Medlem
Är Tinder värdelöst om man inte betalar för det?

Jag registrerade mig precis på tinder för första gången nu. Börjar "Swipa" och tackar nej till en del personer som är tveksam till om de skulle vara något för mig. Sitter och klickar runt och drar lite mest på skoj. Ganska fort så tog mina "Swipes" slut.

Jag bor i en ganska stor stad så det känns lite trist. Drygt att behöva vänta 12 timmar innan man kan leta vidare.

Så, är det att betala som gäller för att få ut något av appen?
Citera
2018-04-11, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
Jag spelar ett farligt spel just nu. Har en tjej jag verkligen ser potential i på Tinder, men problemet är att vi chattar alldeles för mycket. Har dåliga erfarenheter av de gånger jag chattade för mycket med tjejer online, det finns stor risk att det blir onödigt stelt när man äntligen träffas då, och typ redan kan allt om varandra. Jag har dock inte möjlighet att gå ut på en dejt tills den 19:e april haha. Samtidigt kan jag inte sluta svara henne, det hade sett konstigt ut. Aja, får se hur detta ter sig.
Jobbig sits, det är ju vad man vill undvika. Du kan ju försöka dra ner på svarsfrekvensen successivt, till bara något/några meddelanden om dagen.
Citera
2018-04-11, 15:22
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Barlow
Är Tinder värdelöst om man inte betalar för det?

Jag registrerade mig precis på tinder för första gången nu. Börjar "Swipa" och tackar nej till en del personer som är tveksam till om de skulle vara något för mig. Sitter och klickar runt och drar lite mest på skoj. Ganska fort så tog mina "Swipes" slut.

Jag bor i en ganska stor stad så det känns lite trist. Drygt att behöva vänta 12 timmar innan man kan leta vidare.

Så, är det att betala som gäller för att få ut något av appen?

Man får INTE fler matchningar genom att betala för premiumtjänster. Däremot blir det lite roligare, typ som med Gold att man ser vem som gillat en, samt flytta location innan man ska resa bort någonstans etc. (vilket man kan göra gratis via tredjepartsappar/android)

Obegränsade swipes gör dessvärre bara att man dras ner i skiten och sitter mer med appen än nödvändigt. Är av den anledning jag kommer ta bort mitt Guld när min prenumeration går ut. Att det kostar typ 100 spänn whatever i månaden bryr jag mig mindre om, men har man tight budget är det ju absolut inte värt det.
Citera
2018-04-11, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Man får INTE fler matchningar genom att betala för premiumtjänster. Däremot blir det lite roligare, typ som med Gold att man ser vem som gillat en, samt flytta location innan man ska resa bort någonstans etc. (vilket man kan göra gratis via tredjepartsappar/android)

Obegränsade swipes gör dessvärre bara att man dras ner i skiten och sitter mer med appen än nödvändigt. Är av den anledning jag kommer ta bort mitt Guld när min prenumeration går ut. Att det kostar typ 100 spänn whatever i månaden bryr jag mig mindre om, men har man tight budget är det ju absolut inte värt det.

Ser Tinder mer som en kul grej. Alltid kul att se vänner och bekanta dyka upp och se hur de framställer sig själva. Vet inte riktigt vad jag är ute efter, mest tidsfördriv.

Vad ska man skaffa om man vill testa? Plus eller Gold?
Citera
2018-04-11, 15:29
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Barlow
Ser Tinder mer som en kul grej. Alltid kul att se vänner och bekanta dyka upp och se hur de framställer sig själva. Vet inte riktigt vad jag är ute efter, mest tidsfördriv.

Vad ska man skaffa om man vill testa? Plus eller Gold?

Om du inte bryr dig om kostnaden så kör på Gold. Enda skillnaden Gold vs Plus är ju att du ser vilka som likat dig, vilket ju både kan vara underhållande och deprimerande då det mest är bottenskrapet som likar dig.
Citera
2018-04-11, 16:18
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Någon som vet hur boosten funkar? Drog av den jag hade och fick dagen efter matchningar från denna. Spelar de 30 minuterna ingen roll eller väntar tinder medvetet med att skicka ut matchningarna?
Citera
2018-04-11, 19:10
Medlem
Sommarpiratens avatar
Är ny på tinder
Har snackat med en i någon vecka nu
När ska man fråga om dejt? Är rädd att om jag inte gör det snart kommer konversationen dö ut
Men om jag frågar så finns det ju risk att bli nedslagen. Nur vet man när tiden mogen?

Skulle även uppskatta tips på dejt och tips generellt
Citera
2018-04-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TG4Y
Jag har inte bråttom någonstans och jag tror dessutom min peak är närmare 30 år om jag ska vara ärlig.

Haha, tycker inte att det var speciellt seriöst intryck från någon av oss om vi ska snacka sånt. Lustigt att det alltid är kvinnan som får skämmas efter lite sex, det som egentligen borde vara det mest naturliga i världen. Men men, jag var lite sugen, han var lite sugen - man lär sig. Vi var nog inte ämnade för varandra ändå och det var ju kul att vi ändå fick till det på något sätt iallafall

Well är du en sån fin tjej som du verkar vara enligt det du skriver så är jag banne mig avis på denna 35åring som fick gosa med dig!! Hur går ditt tindrande nu? Hur många killar dejtar du per månad typ?

Citat:
Ursprungligen postat av antabeefcake
Som kille helt lönlöst!
Det går typ 30 killar på 1 tjej och ser du inte ut som Brad Pitt, har en kropp som en finesprofil, obegränsat med pengar så är det bortkastad tid.

Det är likadant på krogen.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hade träff igår. Höga förväntningar efter att ha haft koll på tjejen sen innan. Gemensamma intressen och en vetskap om att hon är väldigt vacker. Väl på plats flyter det så bra (vilket iofs typ alla min dejter gör). Bra surr, blandat med en lagom spänning. Kvällen avslutades med hemgång åt varsitt håll, men med hångel och närhet på vägen hem. Allt enligt plan för att kunna radera appen om en månad.

Varför vill du radera Tinder?
Citera
2018-04-11, 19:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarpiraten
Är ny på tinder
När ska man fråga om dejt? Är rädd att om jag inte gör det snart kommer konversationen dö ut
Men om jag frågar så finns det ju risk att bli nedslagen. Nur vet man när tiden mogen?

Jo men du måste ta chansen för att kunna vinna något (fitta), stor risk att hon tröttnar/rinner ut i sanden om du inte tar ut henne snart.

Förslag på aktiviteter, vid detta laget borde du ha koll på vad hon är för person och vad hon gillar, anpassa aktiviteterna därefter... Men bra aktiviteter kan te.x vara bowling, laserdome och liknande (nyckelord är roligt/skratt/rörelse/aktivitet , helst inte sitta ner stilla, visa att du är en snubbe som kan bidra med glädje och äventyr i flickebarnets liv).... eller äta på nåt ställe där de serverar mat hon gillar, många gillar sushi - kör på det isf... men inte lokala haket utan typ det finaste, så upplevelsen blir speciell.

Kolla in Based Zeus på Youtube om du vill ha massor av tips inom detta område
Senast redigerad av NirvanA 2018-04-11 kl. 19:47.
Citera
2018-04-11, 19:45
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarpiraten
Är ny på tinder

Om du blir nedslagen har du ödslat din tid, och detta vill man ju veta så fort som möjligt. Sedan vill du väl ha något att prata om på första dejten så onödigt att mjölka ur allt i chatten, om du nu inte känner att ni klickar jävligt bra och att detta inte kommer vara något problem. Men det beror ju lite på vad för intentioner man har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in