2018-04-10, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Fast är du nu 10 år yngre dvs. runt 25, så borde det väl rimligtvis vara du som är den som har bråttom?
Jag menar, en singelman i 35 års åldern med hunkiga drag och som har åldrats fördelaktigt har ju fortfarande några av sina bästa år på köttmarknaden kvar och framför sig medan du som kvinna redan har haft din storhetstid.

Kvinnor är aldrig vackrare som 25-åringar än vad de är som 18-23-åringar. Att du bjöd till på första dejten är inget som ger ett seriöst intryck heller. Var jag du skulle jag reflektera kring detta - för du vill nog inte vakna upp en dag och inse att du slösade dina bästa år på att träffa främlingar från en internetapp och knulla runt efter några textmeddelanden istället för att ha satsat på att finna dig en man att ha någonting på längre sikt med. Ser det alltför ofta med kvinnor i 35års åldern som åkt kukkarusell och sedan inte kan hitta någon att bilda familj med.

Jag har inte bråttom någonstans och jag tror dessutom min peak är närmare 30 år om jag ska vara ärlig.

Haha, tycker inte att det var speciellt seriöst intryck från någon av oss om vi ska snacka sånt. Lustigt att det alltid är kvinnan som får skämmas efter lite sex, det som egentligen borde vara det mest naturliga i världen. Men men, jag var lite sugen, han var lite sugen - man lär sig. Vi var nog inte ämnade för varandra ändå och det var ju kul att vi ändå fick till det på något sätt iallafall
Citera
2018-04-10, 22:59
Medlem
antabeefcakes avatar
Som kille helt lönlöst!
Det går typ 30 killar på 1 tjej och ser du inte ut som Brad Pitt, har en kropp som en finesprofil, obegränsat med pengar så är det bortkastad tid.
Citera
2018-04-10, 23:30
Medlem
anteri17s avatar
Hade träff igår. Höga förväntningar efter att ha haft koll på tjejen sen innan. Gemensamma intressen och en vetskap om att hon är väldigt vacker. Väl på plats flyter det så bra (vilket iofs typ alla min dejter gör). Bra surr, blandat med en lagom spänning. Kvällen avslutades med hemgång åt varsitt håll, men med hångel och närhet på vägen hem. Allt enligt plan för att kunna radera appen om en månad.
Citera
2018-04-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnennurse
En kvinnas peak attraktionsmässigt är runt 21-22, sen går det neråt. När hon blir 30 är 90% av hennes ägg döda, ha detta i åtanke.

Vill du ha barn och familj är det dags för dig att börja stressa nu. Först ska du hitta en bra man, sen dejta honom och bli ihop, sen nåt år om ni passar och sen skaffa barn. Du vill inte stå där som 29 och fortfarande inte ha någon, vet många tjejer som gör det å jävlar vad dom känner sig stressade och deprimerade.

Du skämtar va? En tjej kan väl fan få barn vid 40-45 .
Citera
2018-04-10, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Du skämtar va? En tjej kan väl fan få barn vid 40-45 .

Risken att barnet dör i magen, föds för tidigt eller har medfödda skador ökar något när mamman är över 40.
Citera
2018-04-10, 23:49
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hade träff igår. Höga förväntningar efter att ha haft koll på tjejen sen innan. Gemensamma intressen och en vetskap om att hon är väldigt vacker. Väl på plats flyter det så bra (vilket iofs typ alla min dejter gör). Bra surr, blandat med en lagom spänning. Kvällen avslutades med hemgång åt varsitt håll, men med hångel och närhet på vägen hem. Allt enligt plan för att kunna radera appen om en månad.
Hur hittar du tiden för sånt när du studerar? Har du tips?
Citera
2018-04-11, 00:03
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur hittar du tiden för sånt när du studerar? Har du tips?

Jag studerar ett studietungt program, och idrottar rätt mycket. Så min fritid är sparsam. Men som igår; bestämde träff kl 21. Inga problem. Var hemma vid midnatt.
Citera
2018-04-11, 01:56
Medlem
FETochFULs avatar
7 minuters "Nope" för killar. Fyfan vilket utbud det finns här då.
Citera
2018-04-11, 04:02
Medlem
SkepticalHippos avatar
Skärpning!

Flera inlägg varnade och ännu fler raderade på grund av att diskussionen helt plötsligt handlade om hur kvinnor är generellt och om deras ålder. Det finns trådar om det. Den här handlar om dejting via tinderappen. Klarar man bara av att diskutera en sak så får man hålla sig till trådarna där den saken diskuteras, det är inte okej att kapa varenda tråd.

Relationer och samlevnad: allmänt --> Papperskorgen
/Moderator
Citera
2018-04-11, 13:31
Medlem
SkepticalHippos avatar
Tråden flyttas tillbaka!

Jag ber om ursäkt, jag var visserligen irriterad över att jag fick rensa tråden på många inlägg för att diskussionen spårat ur, men att den hamnade i Papperskorgen var ett rent felklick från min sida.
Citera
2018-04-11, 13:31
Medlem
SkepticalHippos avatar
Tråden flyttas tillbaka!

Jag ber om ursäkt, jag var visserligen irriterad över att jag fick rensa tråden på många inlägg för att diskussionen spårat ur, men att den hamnade i Papperskorgen var ett rent felklick från min sida.

Papperskorgen --> Relationer och samlevnad: allmänt
/Moderator
Citera
2018-04-11, 14:10
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Blir utloggad från Tinder 3-4 gånger om dagen och måste sedan logga in via fb varje gång, har hållt på så i 5 dagar nu.

Hur löser man detta problem? (Har redan uppdaterat appen.)

Vad beror detta på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in