2018-03-11, 13:23
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Njae inte riktigt, kort och bank är inte samma sak, även om norwegian kallar sig för bank ser jag inte okq8 som en bank, vore dock coolt om handelsbanken hade bensinmackar

Haha, ja det stämmer. Var lite för snabb där men tolkade det som om du bara behövde ett kort trots trådens ämne...
Citera
2018-03-31, 15:26
Medlem
Pengar_s avatar
Nu har Remember tagit bort det i princip enda vettiga kreditkort på den svenska marknaden. Remember More som gav 1 % tillbaka. Man var inte bunden till nån specifik kedja som OKQ8 eller Shell. Klart att ett sånt bra kort skulle avskaffas. Bara skitkort kvar.
Citera
2018-04-01, 06:42
Citat:
Ursprungligen postat av Pengar_
Nu har Remember tagit bort det i princip enda vettiga kreditkort på den svenska marknaden. Remember More som gav 1 % tillbaka. Man var inte bunden till nån specifik kedja som OKQ8 eller Shell. Klart att ett sånt bra kort skulle avskaffas. Bara skitkort kvar.

Jo det är sant men skyll på EU isf...

Det finns även en ganska stor nackdel med Remember More och det är dålig upptid med Mina sidor som ofta ligger nere då det inte går att logga in.
Citera
2018-04-01, 19:48
Medlem
Pengar_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Jo det är sant men skyll på EU isf...

Det finns även en ganska stor nackdel med Remember More och det är dålig upptid med Mina sidor som ofta ligger nere då det inte går att logga in.

Sant även deras kundtjänst är kass. Tar ju dagar att få svar på dom enklaste frågor så visst finns nackdelar.
Citera
2018-04-03, 16:31
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengar_
Sant även deras kundtjänst är kass. Tar ju dagar att få svar på dom enklaste frågor så visst finns nackdelar.

Plus de har medvetet gjort det skitsvårt att höja krediten. Försökte höja i appen efter 5,5 månader jag haft kortet, men fick automatiskt avslag eftersom man var tvungen vänta 6 mån enligt deras policy. Enligt deras kundtjänst är jag nu tvungen vänta 7 månader tills jag kan försöka igen. De kunde alltså inte ordna det manuellt heller trots jag är kreditvärdig så det räcker duga till.

Vidare faktureras bara minimibeloppet varje månad (typ 500 spänn om man handlat för 15 lax eller whatever) så man måste MANUELLT gå in och justera så man betalar hela fakturabeloppet för att undvika 15% ränta. Är tydligen så de tjänar pengar, att folk glömmer bort att ändra manuellt... Riktigt fult.
Citera
2018-04-04, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Njae inte riktigt, kort och bank är inte samma sak, även om norwegian kallar sig för bank ser jag inte okq8 som en bank, vore dock coolt om handelsbanken hade bensinmackar

Fast OK-Q8 Bank AB (som ger ut korten) är en bank.
Citera
2018-04-04, 10:14
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Fast OK-Q8 Bank AB (som ger ut korten) är en bank.

För att återgå till inlägg #1103 från falurouge: Bara att hoppas på att Handelsbanken öppnar bensinmackar då

Re:members login funkar helt kasst nu sedan några veckor. Jag funderar på att avsluta skiten nu trots 1% cashback.
Citera
2018-04-11, 10:23
Medlem
soinivassens avatar
Preem Mastercard ser ut att ha infört pappersfaktura/"månadens kontoutdrag" avgift:

Aviseringsavgift: 25 kr vid pappersfaktura samt vid delbetalning med e-faktura.
https://partner.ikanobank.se/web/site_files/docs/Prema/Villkor_Preem%20Mastercard20180601.pdf
Citera
2018-04-11, 12:04
Medlem
offas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soinivassen
Preem Mastercard ser ut att ha infört pappersfaktura/"månadens kontoutdrag" avgift:

https://partner.ikanobank.se/web/site_files/docs/Prema/Villkor_Preem%20Mastercard20180601.pdf

Tack för den varningen. Har lust att byta, men det finns ju inga givna alternativ direkt.
Citera
2018-04-11, 12:50
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soinivassen

Jaha, kan man slippa pappersfaktura?

Sen de sänkte till en halv procent och preems tankstationer inte kan läsa just preems kort längre (ska visst byta ut kortläsarna på alla stationer, ska vara klart efter sommaren) så får man ju ingen bensin rabatt heller.

Citat:
Vid betalning av den totala skulden varje månad med e-faktura utgår ingen ränta eller avgifter (aviseringsavgift utgår med 25 kr för pappersfaktura)

Citat:
Kan jag få e-faktura?
Ja, du kan anmäla att få e-faktura via din internetbank.

Hur ska man tolka detta?
Senast redigerad av Enydrion 2018-04-11 kl. 13:49.
Citera
2018-04-11, 14:04
Medlem
Enydrions avatar
Ser för övrigt till att räkningen varje månad är på noll kronor = använder inte krediten, utan har pengar på kontot
Citera
2018-04-11, 15:22
Medlem
Citat:
Hur ska man tolka detta?

Exakt så som det står.

Anmäl e-faktura via din bank och betala hela skulden varje gång så slipper du både ränta och avgift.

Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Ser för övrigt till att räkningen varje månad är på noll kronor = använder inte krediten, utan har pengar på kontot

Då behöver du inte tänka på hur du skall tolka det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in