2018-03-02, 18:31
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av blackgaystreamer
det var någon nolla som ansåg att du ska ta OK kortet. Han verkar ha skit istället för hjärna. Jag har för mig att IKEA administrerar detta kort och det innebär att du förr eller senare måste reklamera köp som gjorts av kinesiska kriminella. De som sitter på IKEA bank är pajasar och man kan förmodligen mer än dem i hur fldet fungerar. Ringer man till dem får man olika svar varje gång man har kontakt med dem.

Vilket bensinkort rekommenderar du då? Preem är väl bra?
Citera
2018-03-07, 16:11
Medlem
797507975s avatar
Preem är bäst, 1% bonus på allt utom på konkurrerande mackar..
Har det dock inte själv, men kolla här.
https://youtu.be/qF4gOV1xqHE
Citera
2018-03-07, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 797507975
Preem är bäst, 1% bonus på allt utom på konkurrerande mackar..
Har det dock inte själv, men kolla här.
https://youtu.be/qF4gOV1xqHE

"Du får 0,5% i bonus"
Citera
2018-03-07, 16:35
Medlem
-
Senast redigerad av Riggragg 2018-03-07 kl. 16:37.
Citera
2018-03-07, 19:59
Medlem
797507975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
"Du får 0,5% i bonus"

Jag satt på gammal info
https://www.preem.se/privat/kort-och-formaner/preem-mastercard/bonus-sparande-och-betallosningar/
Citera
2018-03-08, 06:22
Lite svårare nu att kora bästa kreditkortet nu då bensinkorten bara har som bäst 0,5% bonus. Norwegian leder vid nytecknande på 1% bonus men går bara att ta ut som flygresor, tidsbegränsat till 2-3 år dessutom. Amex Blue Cashback har ju 1,25% men lite begränsat var det går att använda i Sverige.

Min röst på bensinkorten går till Preem då rabatten på bränsle verkar vara störst där.
Bästa flygkortet Nowegian.
Bästa resekortet (och internetköp utomlands) Coop Mer.
Bästa sammantaget är Re:member More men går tyvärr inte att nyteckna numera.
Mycket hänger på hur mycket man spenderar då Coop Mer och Re:member More har årsavgift.
Citera
2018-03-11, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Får ut ett Re:member More igen då kontot inte ens var avslutat, bara kortet

Mycket riktigt, kundtjänsten verkar bestå av nötter. Tror inte på som dom sa nu att man inte kan betala in extra på kortet. Kan inte minnas att jag gjort det men går det hos andra borde det gå med Re:member.

Har inte hört något från dom att man inte kan betala in extra. Remember vet nog inte vet vad de vill göra med More-kortet längre. Man får väl hoppas på att de håller kvar 1 % så länge det går, har en känsla att det ryker inom en snar framtid.

Om kortet ryker så får jag använda Preem-kortet igen. Det näst bästa alternativet som passar mig.
Har dock blivit intresserad utav Everyday-kortet. Kortet kostar 195kr/år men ger 1% på mat och bensin, resten 0.5. Kan gynna mig mer än Preem men har inte gjort någon detaljerad beräkning än.
Senast redigerad av siggerullstol 2018-03-11 kl. 10:13.
Citera
2018-03-11, 12:38
Medlem
Finns det inga kort man kan ansöka i eu länder som svensk?
Citera
2018-03-11, 12:59
Citat:
Ursprungligen postat av siggerullstol
Har inte hört något från dom att man inte kan betala in extra. Remember vet nog inte vet vad de vill göra med More-kortet längre. Man får väl hoppas på att de håller kvar 1 % så länge det går, har en känsla att det ryker inom en snar framtid.

Om kortet ryker så får jag använda Preem-kortet igen. Det näst bästa alternativet som passar mig.
Har dock blivit intresserad utav Everyday-kortet. Kortet kostar 195kr/år men ger 1% på mat och bensin, resten 0.5. Kan gynna mig mer än Preem men har inte gjort någon detaljerad beräkning än.

Kan mycket väl vara så att man kan betala in extra, är bara att testa

Jag har redan ansökt om Preem Mastercard för vill ha bästa kortet för tankning och ska även undersöka möjligheter med det för självriskeliminering.
Everyday-kortet verkar intressant men Preem ger med 10 öre rabatt på obemannade nästan cirka 0,7% rabatt utan årsavgift... Dessutom sparränta på 1,5% upp till 15000 på kontot om man ligger plus

Fördelen med Everyday-kortet är att man kan välja bensinmack helt fritt
Citera
2018-03-11, 13:02
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Finns det inga kort man kan ansöka i eu länder som svensk?

Svar på detta i annan tråd har du redan fått

https://www.flashback.org/sp63473277
Citera
2018-03-11, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Svar på detta i annan tråd har du redan fått

https://www.flashback.org/sp63473277

Njae inte riktigt, kort och bank är inte samma sak, även om norwegian kallar sig för bank ser jag inte okq8 som en bank, vore dock coolt om handelsbanken hade bensinmackar
Citera
2018-03-11, 13:19
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Njae inte riktigt, kort och bank är inte samma sak, även om norwegian kallar sig för bank ser jag inte okq8 som en bank, vore dock coolt om handelsbanken hade bensinmackar

Låter som att ferratum bank är det du söker, insättningsgaranti, transaktionskonton och sparkonton i olika valutor, de försöker till och med pracka på dig kredit så det verkar vara komplett, gillar själv att ha eget EUR Iban.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in