Resultat: Bästa lösningen på Israel-Palestinakonflikten?
Tvåstatslösning
35,92%
88 röster
Enstatslösning exklusive Gaza
11,84%
29 röster
Enstatslösning inklusive Gaza
17,14%
42 röster
Annan lösning
35,10%
86 röster
2018-04-10, 23:08
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stukad
Judarna har inte blivit etniskt rensade i arab världen i modern tid ? Det är väl i Europa där dom blev mest förföljda. I palestina spelade det ingen roll vad du tillhörde för religion för palestinierna. kristna och muslimska araberna var jordbrukare medans de judiska folken mest höll på med handel?

Palestinierna hjälpte england i andra världskriget. Palestinier har inte den där västerländska synen på ras som europa hade , inte på samma sätt

Varför vill inte Israel ha fred för? Dom har blivit helt vansinniga i sina tankar om en ren judisk stat , kolla på ministrarna och generalerna vad dom säger. Vad har hänt med Israel egentligen? Sedan bär ni inte bara ansvaret för vad som händer i Israel utan jag läste vilka som arbetade under Bush innan och under Irak/afghanistan och det var väldigt väldigt många judiska extremister där som hade knytning till Israel. Det är synd att det inte kan bli fred. Ni vet ingenting om det lidande ni pratat om längre, det glömdes bort med era föräldrar och hur ni behandlar araber som djur som ni skjuter rakt på sak.
Fler än 900 000 judar etniskt rensades från arabiska länder i mitten av 1900-talet. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jewish_exodus_from_Arab_and_Muslim_countries

Palestinierna fanns inte under andra världskriget, deras nationalitet uppfanns på 50-talet. Men den lokala arabiska ledaren Amin al-Husseini var uttalad nazist och personlig vän med Adolf Hitler. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Husseini

Jag tror Israel vill ha fred, varför har de annars erbjudit palestinierna en stat fem gånger? Visst finns det ett fåtal krigshökar i den israeliska politiken men det är snarare de palestinska ledarna som måste pressas för att sluta sponsra terrorism och börja förhandla.
Citera
2018-04-10, 23:18
Medlem
Men ALLVARLIGT...Jag känner bara,,SLUTA gnälla på varandra....Denna Konflikt har INGEN LÖSNING...( Om inte ena parten flyttar sig långt bort ).....Det är vad jag hoppas händer...att Israel inser : detta var ett misstag, Vi kommer ALDRIG kunna uppnå någon fred eller säkerhet för vårt folk" " Vi måste emigrera ,igen. Det heliga landet får vara heligt från långt-bortifrån". Gud i himlen måste få nog snart av ALLA onödiga offer i denna konflikt."
Citera
2018-04-10, 23:32
Medlem
stukads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Fler än 900 000 judar etniskt rensades från arabiska länder i mitten av 1900-talet. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jewish_exodus_from_Arab_and_Muslim_countries

Palestinierna fanns inte under andra världskriget, deras nationalitet uppfanns på 50-talet. Men den lokala arabiska ledaren Amin al-Husseini var uttalad nazist och personlig vän med Adolf Hitler. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Husseini

Jag tror Israel vill ha fred, varför har de annars erbjudit palestinierna en stat fem gånger? Visst finns det ett fåtal krigshökar i den israeliska politiken men det är snarare de palestinska ledarna som måste pressas för att sluta sponsra terrorism och börja förhandla.

Jag läste lite om dom där judarna som emigrerade som tex dom mer spanska judarna men även dom babylonska. Jag läser också att dom emigrerade under och efter Israel bildades vilket inte är så konstigt. Det som sägs är egentligen att judarna i arabländerna levde från nordafrika till Iran säkert men många flydde då Sionisterna stal Palestina som en gåva från GB. Sen så läser jag att 600.000 av judarna som "flydde" egentligen flyttade till Israel och resten till Frankrike,USA . Det är tråkigt att läsa att det bor så lite judar kvar i tex turkiet och Iran men lustigt att libanon fick en ökning av judar under 60 talet.

Men vadå palestinierna fanns inte på 50 talet? Min pappa är född år 50, min farfar 1910 i Palestina. Precis som libanon så är Palestina. Bara för att landet var ockuperat av engelsmän och turkar så tog försvann inte folket eller landet precis som inte egypten eller andra ockuperade länder gjorde.
Palestina finns med på massa kartor. Jag vet att det kallats andra namn också under historien som också länkar till judarnas historia i landet. Men bibeln är inte en historiebok.

Angående den lokala arabiska ledaren som jag inte vet något om. Om jag säger till dig att palestinierna hjälpte engelsmännen mot nazisterna varför hakar du upp dig på en ledare. Frankrikes pm de Gaulle skakade hand med Hitler och hjälpte honom. Usa hjälpte honom,ryssland hjälpte honom.

Tror du att judarna har en gåva från gud att bo i just den där marken och förslava och fördriva dess invånare pga bibeln eller något?
Citera
2018-04-10, 23:47
Medlem
stukads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
Men ALLVARLIGT...Jag känner bara,,SLUTA gnälla på varandra....Denna Konflikt har INGEN LÖSNING...( Om inte ena parten flyttar sig långt bort ).....Det är vad jag hoppas händer...att Israel inser : detta var ett misstag, Vi kommer ALDRIG kunna uppnå någon fred eller säkerhet för vårt folk" " Vi måste emigrera ,igen. Det heliga landet får vara heligt från långt-bortifrån". Gud i himlen måste få nog snart av ALLA onödiga offer i denna konflikt."

Jag har aldrig skrivit i den här tråden ens haha. Man måste få gnälla lite ibland. Det ända jag önskar är fred som det är nu, låt folk komma tillbaka. , en generation så löser det sig,
Citera
2018-04-11, 06:39
Avstängd
Citat:
Fler faktafel från din sida i vanlig ordning:
• Din karta är från 1945, mer än två år innan delningsplanen.
• Judarna var en tredjedel i mandatet, jag pratar om den föreslagna judiska staten där de var majoritet.
• Europa hade väldigt lite att göra med Israels återskapande. Judarna stred helt själva.
• Sionismen var populär redan innan förintelsen, det var dock droppen som fick bägaren att rinna över.
• Västtyskarna betalade några miljarder i skadestånd till Israel på 50-talet. Inte i närheten av tillräckligt, men du kan ändå inte påstå att det inte kostade dem någonting.
du kör med dina bluffar i vanlig ordning:
1. Det hade inte hänt något avgörande efter 1945, i alla fall innan sionisterns etniska rensning inleddes. Ditt klagomål handlar bara om att du inte vill erkänna verkligheten, att judarna ägde lite land.
2. Och jag talar om hela palestinska mandatet. Den gerrymandering som skedde där man skar ut en så stor bit som möjligt där de judiska invandrarna hade uppnått majoritet var skamlig. Något majoritetsägande av land hade judarna inte ens där.
3.Sionisterna var själva européer. De där "stridande judarna" du talar om var invandrare från Europa.
4 Sionismen är helt riktigt en 1800-tals idé, från samma kultur som ansåg det vara helt naturligt att européer skapade stater i Rhodesia Sydafrika och var de än ville bo.
5. Israel lurade Västtyskland att de stod som representant för världens judendom och därför skulle ha betalt för förintelsen. Dock försumbart jämfört med att upplåta ett land till dem, utan det vart palestinierna som fick betala det priset. Lustigt nog betraktas det i andra sammanhang som antisemitism att blanda ihop Israel och judar i allmänhet, men när Israel gör det går det bra.
Citat:
Anser du att muslimska infödingar i Sverige har rätt att utropa ett islamiskt kalifat? De föddes ju här...
Muslimerna i Sverige är jämförbara med sionisterna i Israel. Skillnaden är att de svenska muslimerna inte har någon plan att utropa en stat till skillnad från de sionistiska invandrarna till Palestina.
Citera
2018-04-11, 06:49
Avstängd
Citat:
Det är inte etnisk rensning, det är extremistiska hatbrott. De extremsionistiska grupperna som var skyldiga till fördrivelsen var fiender med och låg vid vissa tillfällen i direkt krig med Haganah.
Du är som vanligt en ren lögnare. Du vet mycket väl vad som hände i t ex Lydda. De var extremsionister hela bunten, vare sig de var Israels officiella armé eller de inofficiella styrkor som upptogs i IDF efter kriget och vars ledare fick höga poster i det israeliska samhället. Haganah, Irgun och Lehi gick ihop i Jewish Resistance Movement redan 1945.
Citat:
Etnisk rensning är vad som hände med judarna i arabländerna.
I begränsad omfattning, även om det till stor del handlade om migration.

Citat:
Palestinierna fanns inte under andra världskriget, deras nationalitet uppfanns på 50-talet.
De fanns inte? Så landet var helt tomt innan judarna kom dig? "Landet utan folk till folket utan land" som det heter i sionisternas lögnpropaganda.

Citat:
Men den lokala arabiska ledaren Amin al-Husseini var uttalad nazist och personlig vän med Adolf Hitler
Han var som du väl vet lokal ledare för att britterna utsett honom till Stormufti, men för dig är inga skamgrepp för låga när det handlar om att smutskasta palestinierna. Ta du och erkänn ansvaret för era egna terrorister som Begin, Shamir, Sharon m fl som ni valde till ledare i full vetskap om vilka illdåd de begått.
Citera
2018-04-11, 09:12
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Skillnaden är att de svenska muslimerna inte har någon plan att utropa en stat till skillnad från de sionistiska invandrarna till Palestina.

Jasså, det tror du? Du har inte läst Koranen så noga va? Känner du till att det finns ett politiskt parti i Belgien som vill införa Sharia?
Citera
2018-04-11, 09:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jasså, det tror du? Du har inte läst Koranen så noga va? Känner du till att det finns ett politiskt parti i Belgien som vill införa Sharia?
Ja, det har skrivits om det partiet här på flashback. Ni islamofober älskar ju att dra upp sådana där marginella partier för att skrämmas med islam.
Citera
2018-04-11, 15:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ja, det har skrivits om det partiet här på flashback. Ni islamofober älskar ju att dra upp sådana där marginella partier för att skrämmas med islam.

...och såna som du verkar vara inkapabla att se kopplingen. Imamer hävdar regelbundet att demokrati är en styggelse i stil med idoldyrkan och helt inkompatibelt med islam. Ändå ser du inga problem.
Citera
2018-04-11, 16:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
...och såna som du verkar vara inkapabla att se kopplingen. Imamer hävdar regelbundet att demokrati är en styggelse i stil med idoldyrkan och helt inkompatibelt med islam. Ändå ser du inga problem.
Har du någonsin funderat på hur lik mer extrema antisemiter du låter, bortsett att för dem är de judarna som är ute efter världsherravälde?
Citera
2018-04-11, 17:26
Bannlyst
Citat:
du kör med dina bluffar i vanlig ordning:
1. Det hade inte hänt något avgörande efter 1945, i alla fall innan sionisterns etniska rensning inleddes. Ditt klagomål handlar bara om att du inte vill erkänna verkligheten, att judarna ägde lite land.
2. Och jag talar om hela palestinska mandatet. Den gerrymandering som skedde där man skar ut en så stor bit som möjligt där de judiska invandrarna hade uppnått majoritet var skamlig. Något majoritetsägande av land hade judarna inte ens där.
3.Sionisterna var själva européer. De där "stridande judarna" du talar om var invandrare från Europa.
4 Sionismen är helt riktigt en 1800-tals idé, från samma kultur som ansåg det vara helt naturligt att européer skapade stater i Rhodesia Sydafrika och var de än ville bo.
5. Israel lurade Västtyskland att de stod som representant för världens judendom och därför skulle ha betalt för förintelsen. Dock försumbart jämfört med att upplåta ett land till dem, utan det vart palestinierna som fick betala det priset. Lustigt nog betraktas det i andra sammanhang som antisemitism att blanda ihop Israel och judar i allmänhet, men när Israel gör det går det bra.

Muslimerna i Sverige är jämförbara med sionisterna i Israel. Skillnaden är att de svenska muslimerna inte har någon plan att utropa en stat till skillnad från de sionistiska invandrarna till Palestina.

Muslimerna har inga rötter i Sverige. Judarna har rötter sedan flera tusen år tillbaka i området.
Citera
2018-04-11, 18:27
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Har du någonsin funderat på hur lik mer extrema antisemiter du låter, bortsett att för dem är de judarna som är ute efter världsherravälde?

Du menar att judendomen är mot demokrati eller vad? Att det står i Tanakh att judar ska motarbeta demokrati?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in