Citat:
Ursprungligen postat av
Bezos48
Israel godtog de 11.2 % som varen del av Palestinamandatet..medans araberna inte godtog de 88.8 % som de blev tilldelade
Sionisternas etniska rensning hade inletts innan staten utropades. Israel angav inga gränser i sin självständighetsförklaring och nästan alla strider under kriget utspelade sig utanför den zon de sionistiska invandrarna "tilldelats" som det heter i din historieförfalskning. (Sionisterna hade inte "tilldelats" något, det fanns ett på intet sätt bindande förslag.)
Kan jag sen få 11.2% av allt du äger? Du får behålla 88,8% så du har inget att klaga på...
Citat:
Så prata inte om kolonisering..du far med osanningar där..
Jag talar sanning, du försöker förfalska historien.
Citat:
Palestinier är ett namn som är påhittat.
Ni sionister är så förutsägbara, ni har alla precis samma falska argument. Palestinier är ett begrepp som funnits länge, det är bara det att innan sionisterna skulle ha sin judiska stat, åsyftade det alla som bodde i det palestinska mandatet, vare sig de var judar, kristna eller muslimer. Det spelade inte lika stor roll på den tiden. Ord ändrar betydelse förstår du, men oberoende av vad du kallar dem bodde folket där.
Jag måste fråga. Är du jude? Israel? Kristen sionist? Vad är det som driver dig att så ensidigt ge skulden på palestinierna?