2018-04-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nä. Tror snarast det är du som är för dåligt insatt hur dessa personlighetsstörningar fungerar. Det är inget etikett som någon psykiatriker lättvindigt åsätter en person utan att dom har djupgående, bestående och obotbara störningar. Dom fungerar på INGA plan vid någon tidpunkt som en normal person.

Återigen ett påstående som inte stämmer med verkligheten.
Citera
2018-04-10, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Har dom tatt bild av PMs hjärna som viser, i färg, hur hans hjärna skiljer sig från en normal? 🤔

Vet inte, men att den är deformerad på något sätt är rimligt att förvänta. Det var någon (glömt vem) som hade läst ca 100 psykiatriska rättsutlåtanden och aldrig tidigare sett ett sådant skarpt tidigare som Madsen fått. Det säger något om hur djupt störd och farlig den mannen är. För alla.
Citera
2018-04-10, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Återigen ett påstående som inte stämmer med verkligheten.

Då är du djupt oening med de rättspsykiatriska experterna som bedömt Madsen.
Citera
2018-04-10, 23:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nej, så enkelt är det inte.
Även om S skulle ”komma ut helvetet” så skulle hon inte bli ”proffs” bara därför.
Då ska jag ånyo förklara, du tycks inte ha det lätt.
Jag pratar för det första om personer som lyckats ta sig ur detta grepp - inte S specifikt.
Med ordvalet menas GIVETVIS de som kommer ur och inser hur de duperats. När de sen kan se ett mönster kring det psykopaten gjort och sagt - utifrån ny insikt/kunskap om hur en psykopat agerar.
Det går inte över en dag.

Hur sen S hanterar det hela har varken du eller jag nån susning om. Däremot verkar hon iaf ha såpass vett till skillnad från Ditte eftersom hon tagit ut skilsmässa.
Att hon sen inte mår bra kan vem som helst räkna ut sett till läkarstöd och intyg.
Senast redigerad av develi 2018-04-10 kl. 23:39.
Citera
2018-04-10, 23:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jo.., och jag har frågat tidigare (men inte fått svar) : Hur lång tid behövs för att ladda upp en film till "molnet" ?

-en 5 minuters film ?
-15 minuter ?
-30 minuters film ?

Någon som vet, eller har ett "humm" ?
En gissning är att det tar kanske 1 min för att ladda upp 1 min av video.
När jag laddar upp korta videoklipp 30 sek - 2 min så känns det som en evighet innan det är klart.
Antagligen handar det om någon minut (vilket känns som lång tid då man sitter och väntar vid datorn)
Högupplöst film tar naturligtvis längre tid.
Citera
2018-04-10, 23:42
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Sweet!
Sweeties...
Citera
2018-04-10, 23:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Sweeties...
Tack, du är som en grävmaskin.
Jag har hittat ett undervattensdjur som nog PM skulle gilla att ha som husdjur. Han gillar ju havsbotten och sågar:
http://i.imgur.com/wi7XeIJ.jpg
Citera
2018-04-10, 23:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har funderat i snarlika termer men mer utifrån hans krigsfascination sett till kaptensmössor och naziuniform. Täpper han till en sån så lär det bli svårt att andas aka "akutte luftoverfyldning af lungerne".
https://thumbs.dreamstime.com/b/tysk-civil-gasmask-f%C3%B6r-tappning-wwii-88774049.jpg
Ja, och sin krigsfascination lär han inte överge i första taget; den är ju närmast ett bärande element i hans personlighet. - Man vet inte heller vad som fortfarande kan finnas kvar på havets botten.
Citat:
Det beror dock på hur trycklesioner, underhudsblödning, bruna missfärgningar och hudavskrap sitter och ser ut. Vet inte om det skulle ge de skadorna.
Samtidigt har hon skador inne i mun vid två tänder (inget på läpparna) så nåt verkar ha varit inne i munnen?
/.../
Det är oerhört svårt att veta exakt vad som kan ha orsakat alla skador (förutom de verktyg mm som man hittat och med största sannolikhet vet har använts), och saken blir ju inte mindre komplicerad av PM:s "universella" läggning.
Citera
2018-04-11, 00:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Han säger att dom (rätten) redan skriver på domslutet dvs alla okontroversiella sakfakta för att efter slutpläderingen fatta och skriva det slutgiltiga domslutet.

Nej, så säger han inte, han säger inte "okontroversiella sakfakta", och inte heller menar han det med det han säger, (som om allt "kontroversiellt" skulle komma sista dagen, med bara en arbetsdag kvar till domslut), han säger "dom delar som redan är utredda", och med bara en enda rättegångsdag kvar, så är det så gott som allt, och alldeles särskilt de delar som han senare säger att slutstriden handlar om, de rättsmedicinska slutsatserna.

Citat:
Detta då som ett svar på att reportern tycker det verkar snabbt att fatta beslut endast två dagar efter plädering.

Ja, och då kan ju knappast slutsatsen bli att pläderingen har extra tyngd, utan istället tvärtom.
Citera
2018-04-11, 00:06
Medlem
Citat:
Tack, du är som en grävmaskin.
Jag har hittat ett undervattensdjur som nog PM skulle gilla att ha som husdjur. Han gillar ju havsbotten och sågar:
http://i.imgur.com/wi7XeIJ.jpg

Dessutom syns den vara av plåt. Slår an på alla Madsens strängar.

Såg förresten på någon bild av de #letsdoit skickade att Madsen någon gång faktisk ägt en varnings"boll" vid dykning på Nautilus. Förmodligen från tiden när vB med säkerhetstänk var involverad.
Citera
2018-04-11, 00:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, och sin krigsfascination lär han inte överge i första taget; den är ju närmast ett bärande element i hans personlighet. - Man vet inte heller vad som fortfarande kan finnas kvar på havets botten.Det är oerhört svårt att veta exakt vad som kan ha orsakat alla skador (förutom de verktyg mm som man hittat och med största sannolikhet vet har använts), och saken blir ju inte mindre komplicerad av PM:s "universella" läggning.
Ja, nåt perverst är det säkert iaf. och huvudsaken är att rättsmedicin tolkar det som en fastbindning hur tragiskt det än påvisar att det de faco var för Kims skull.
Man vill både spy och ge tummen upp, en ambivalent känsla..
Citera
2018-04-11, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej, så säger han inte, han säger inte "okontroversiella sakfakta", och inte heller menar han det med det han säger, (som om allt "kontroversiellt" skulle komma sista dagen, med bara en arbetsdag kvar till domslut), han säger "dom delar som redan är utredda", och med bara en enda rättegångsdag kvar, så är det så gott som allt, och alldeles särskilt de delar som han senare säger att slutstriden handlar om, de rättsmedicinska slutsatserna.

Ja, och då kan ju knappast slutsatsen bli att pläderingen har extra tyngd, utan istället tvärtom.

Vi tolkar olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in