2018-04-10, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Han säger inte ord om pläderingen. Vid den tidpunkten börjar han med att säga att danskarna är rappa, och att de redan är igång att skriva domslutet. Sedan kommer han till att slutstriden/knäckfrågan är huruvida hon var död eller inte när styckningen skedde. Och det har rättsläkaren redan framfört i domstolen, att hon var.

Han säger att dom (rätten) redan skriver på domslutet dvs alla okontroversiella sakfakta för att efter slutpläderingen fatta och skriva det slutgiltiga domslutet.

Detta då som ett svar på att reportern tycker det verkar snabbt att fatta beslut endast två dagar efter plädering.
Citera
2018-04-10, 23:07
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Kan vara värt en notering:
https://minfil.org/h5t3ddedba/Maskavtryck.jpg

Sweet!
Citera
2018-04-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du ska inte påminna mig ett dugg, du är troligen det sämsta jag skådat sett till insyn i psykopati och diskussioner kring kvinnor och relationer är en ren katastrof.

Kvinnor ska ha bestämmaderätt är snarare rätt formulering.

Han är en psykopat vilket inte ska falla ur ramen och landa i en generalisering med bedömning utifrån andra relationer.
Han sätter regler smygande över tid och tar över person. Han duperar och manipulerar. Han vet precis hur han ska agera för att linda S runt fingret.
Som jag skrev innan:

Citat:
Folk har mycket svårt att förstå detta som inte är medvetna via profession eller gått igenom det själva.

Problemet är er som hör till den sistnämnda gruppen är att ni först var blinda på ett sätt - nu på ett annat.

Du generaliserar exempelvis alldeles för mycket. Talar om hur det är - trots att vi pratar om människor (alla är olika - även personer med narcissistiska och psykopatiska drag).

Du påstår att Maden inte KAN tycka om katter.. osv..

En schablonbild som stödjer din tes - hjälper ingen.
Citera
2018-04-10, 23:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Kan vara värt en notering:
https://minfil.org/h5t3ddedba/Maskavtryck.jpg
Jag har funderat i snarlika termer men mer utifrån hans krigsfascination sett till kaptensmössor och naziuniform. Täpper han till en sån så lär det bli svårt att andas aka "akutte luftoverfyldning af lungerne".
https://thumbs.dreamstime.com/b/tysk-civil-gasmask-f%C3%B6r-tappning-wwii-88774049.jpg

Det beror dock på hur trycklesioner, underhudsblödning, bruna missfärgningar och hudavskrap sitter och ser ut. Vet inte om det skulle ge de skadorna.
Samtidigt har hon skador inne i mun vid två tänder (inget på läpparna) så nåt verkar ha varit inne i munnen?

Saxat ur olika live:
Citat:
"læsioner på hagen og halsen, som er givet i levende live."
"På højre kæberang og på højre side af halsen er der læsioner, der er opstået i live med stump vold. Muligvis med genstand eller ved knebling."
Vi har fundet den akutte luftoverfyldning af lungerne, og der har været misfarvninger i ansigtet og underhusblødning på venstre kind, der kunne tyde på en genstand i ansigtet."
"Derimod blev der fundet skader ved to tænder." live bt"
der er fundet skader på gummen ved to tænder, siger retsmedicineren."
"- Det er en række misfarvninger og underhudsblødninger, der giver os mistanken om, at der kan have været noget rundt om ansigtet, siger retsmedicineren."

"Der er flere områder med brunlig misfarvning i hovedet.Samt underhudblødninger.
Det kan være en fiksering eller ved en genstand eller rem, der har trykket."
"- De hudafskrabninger, som vi påviste, havde en placering og en udformning, der gav os mistanke om, at der muligvis kan have været kontakt med en genstand."
(spoilern) (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2018-04-10, 23:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag tror inte att han förstod alvaret förrän han var uppe på land och eskorterades av polisen.
Jag tror att han förstod allvaret och pådraget när han kom ombord på räddningsbåten och det är därför jag tror att han har gömt kortet där eller lite senare.
Citera
2018-04-10, 23:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Problemet är er som hör till den sistnämnda gruppen är att ni först var blinda på ett sätt - nu på ett annat.
Du generaliserar exempelvis alldeles för mycket. Talar om hur det är - trots att vi pratar om människor (alla är olika - även personer med narcissistiska och psykopatiska drag).
Vilka er?
De som levt i helvetet och kommit ur det är proffs på sådan här as. Fortsättningsvis kan man möta både offer (jag ser dem inte ens som partners) och förövare i en profession.
Sensmoralen är dock:
Det går aldrig att begripa via att jämföra med en "vanlig" relation. Never ever.
Du tillför inget, tack ändå för diskussionen.
Senast redigerad av develi 2018-04-10 kl. 23:24.
Citera
2018-04-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tror att han förstod allvaret och pådraget när han kom ombord på räddningsbåten och det är därför jag tror att han har gömt kortet där eller lite senare.

Jag tror det också.
Citera
2018-04-10, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Nä. Tror snarast det är du som är för dåligt insatt hur dessa personlighetsstörningar fungerar. Det är inget etikett som någon psykiatriker lättvindigt åsätter en person utan att dom har djupgående, bestående och obotbara störningar. Dom fungerar på INGA plan vid någon tidpunkt som en normal person.
Citera
2018-04-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nä. Tror snarast det är du som är för dåligt insatt hur dessa personlighetsstörningar fungerar. Det är inget etikett som någon psykiatriker lättvindigt åsätter en person utan att dom har djupgående, bestående och obotbara störningar. Dom fungerar på INGA plan vid någon tidpunkt som en normal person.

Har dom tatt bild av PMs hjärna som viser, i färg, hur hans hjärna skiljer sig från en normal? 🤔
Citera
2018-04-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Det var inte det jag skrev.

Har inte påstått det heller :-)
Citera
2018-04-10, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har inte påstått det heller :-)
Okej :-)
Citera
2018-04-10, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vilka er?
De som levt i helvetet och kommit ur det är proffs på sådan här as. Fortsättningsvis kan man möta både offer (jag ser dem inte ens som partners) och förövare i en profession.
Sensmoralen är dock:
Det går aldrig att begripa via att jämföra med en "vanlig" relation. Never ever.
Du tillför inget, tack ändå för diskussionen.

Nej, så enkelt är det inte.

Även om S skulle ”komma ut helvetet” så skulle hon inte bli ”proffs” bara därför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in