2018-04-10, 20:02
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Har det aldrig slagit dig att det kanske finns en anledning att just DU, med allt vad det innebär, inte ska "tro" på Q? Om syftet är att bekräfta allt inför den stora allmänheten hade det gjorts vid det här laget. Du står i princip mittemot Sokrates som en idiot och skriker "beeeeeviiiiiis". Du har fel metod helt enkelt, än så länge åtminstone.

Så det räcker alltså för dig att Q påstår något för att du, vid det här laget, ska ta det för sanning? Eller bara sånt som passar din världsbild? Behöver Q inte framlägga bevis för vart enskilt påstående enligt dig?

Q är knappast någon Sokrates.
Citera
2018-04-10, 20:47
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Så det räcker alltså för dig att Q påstår något för att du, vid det här laget, ska ta det för sanning? Eller bara sånt som passar din världsbild? Behöver Q inte framlägga bevis för vart enskilt påstående enligt dig?

Som du kanske märkt så är Q en konspiration. Om Q skulle lägga fram bevis skulle det inte vara en konspiration.
Q skrev: FBI burning midnight oil.
Då påstår jag att Q påstår att FBI jobbar övertid med något. Svårare än så är det inte.
Citera
2018-04-10, 20:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Betyder inte nödvändigtvis att han inte har nånting av intresse kvar i TT.

Sen så är det möjligt att man vill in av andra anledningar än att bara ta något.

Jo, men först får väl någon visa att de faktiskt HAR varit inne i någon av Trumps lägenheter innan vi diskuterar vad de eventuellt kan tänkas ha gjort där...

Edit: men det är klart - att antyda ett inbrott ger ju frikort för i stort sett vad som helst i framtiden.. ”det där fotot/ den räkningen / det kontraktet är planterat / stulet” osv....
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-04-10 kl. 21:13.
Citera
2018-04-10, 21:24
Medlem
Bröder och systrar är det nu det håller på och sker ?

@Snowden
Yes.
Testify then drop.
We have it all.
These people are stupid.
Fireworks.
POTUS’ weekly address.
END.
Q
Citera
2018-04-10, 21:35
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:

Jag har aldrig påstått att Q skulle vara "någon Sokrates", vad du nu menar med det, utan jag har bara noterat det absurda i att kräva bevis av någon som är där för att förlösa dig, det är fel ansats och ett slöseri med allas tid. Det är DU och JAG som ska hitta bevisen.

Självklart "tror" jag inte på allt Q skriver utan jag bedömmer vad som kommer fram efter att Internet tittat på det. Det är fritt fram för dig och övriga tidstjuvar att presentera alternativa hypoteser men det har jag fått förklarat för mig bryter mot något heligt argumentations dekret. Det är tvärtemot vad ni tror inte någon svår intellektuell övning att hela tiden säga att "Q är fake" när det alternativet är självklart för alla. Men det är inte därför vi är här. Vi som är intresserade av detta är tillräckligt motiverade för att undersöka om det finns andra alternativa hypoteser vilket gör ert örsande helt meningslöst.

Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Som du kanske märkt så är Q en konspiration. Om Q skulle lägga fram bevis skulle det inte vara en konspiration.
Q skrev: FBI burning midnight oil.
Då påstår jag att Q påstår att FBI jobbar övertid med något. Svårare än så är det inte.

Väl formulerat, tack!
Citera
2018-04-10, 21:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Självklart "tror" jag inte på allt Q skriver utan jag bedömmer vad som kommer fram efter att Internet tittat på det. Det är fritt fram för dig och övriga tidstjuvar att presentera alternativa hypoteser men det har jag fått förklarat för mig bryter mot något heligt argumentations dekret. Det är tvärtemot vad ni tror inte någon svår intellektuell övning att hela tiden säga att "Q är fake" när det alternativet är självklart för alla. Men det är inte därför vi är här. Vi som är intresserade av detta är tillräckligt motiverade för att undersöka om det finns andra alternativa hypoteser vilket gör ert örsande helt meningslöst.
Så på vilka alternativa sätt kan man tolka:
Citat:
They broke in during the fire.
Distraction.
Q

Själv har jag ju svårt att se fler alternativ än att någon har gjort inbrott (någonstans) medan eldsvådan bekämpades, alternativt att Q skriver strunt.

Citat:
Väl formulerat, tack!
Nej det var väldigt dåligt formulerat av någon som uppenbarligen inte förstår skillnaden på konspirationer och konspirationsteorier.
Citera
2018-04-10, 22:21
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det var väldigt dåligt formulerat av någon som uppenbarligen inte förstår skillnaden på konspirationer och konspirationsteorier.
Jag valde mellan att skriva konspiration eller konspirationsteori, men tänkte att de flesta vet vid det här laget skillnaden, att du var så finkänslig var ju något nytt för mig. Men du är ju här för att hålla ordning på oss konspirationsteoretiker så kämpa på, du gör ett bra jobb tycker jag.
Citera
2018-04-10, 22:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Jag valde mellan att skriva konspiration eller konspirationsteori, men tänkte att de flesta vet vid det här laget skillnaden, att du var så finkänslig var ju något nytt för mig. Men du är ju här för att hålla ordning på oss konspirationsteoretiker så kämpa på, du gör ett bra jobb tycker jag.

Ja det var jävligt onödigt skrivet av mig, jag som själv brukar stöna högt när någon anser sig manad att anmärka att ”ufon minsann inte betyder jymdskepp med utomjordingar”.. sorry och jag håller helt med..
Citera
2018-04-10, 22:35
Medlem
QuattroCarls avatar
Citat:

Nej du har rätt han är knappast Sokrates.
Q är en/flera personer med insyn i högsta nivån i USAs underättelsetjänst, framförallt inom Mi som nu står direkt under Trump.

Sokrates xDD

Trump har givit bevis flertal gånger att Q är med Trump, både genom tal, gester och skrivit på twitter.
Citera
2018-04-10, 23:28
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att Q skulle vara "någon Sokrates", vad du nu menar med det,
Rätt. Ser att jag missförstod dig.

Citat:
utan jag har bara noterat det absurda i att kräva bevis av någon som är där för att förlösa dig, det är fel ansats och ett slöseri med allas tid.

För mig blir både din mening här, och synen på Q här i tråden, religös. Ni 'troende' blir verkligen troende och därmed okritiska. Dessutom till helt sanslösa påståenden som ni, som en väldigt liten minoritet, kanske annars inte hade trott på. Där för jag dragit upp Ockham tidigare, Q's påståenden är sällan den rakaste vägen mellan punkt A och B .

Citat:
Det är DU och JAG som ska hitta bevisen.

Bevis och motbevis. Håller med. Men inte upp till mig att bevisa att påståenden inte stämmer. Det är alltid upp till den som kommer med påståendet. Men det har vi ju klargjort några gånger.

Citat:

Tycker jag inte, vi som inte håller med har påvisat mängder med felaktigheter i de påståenden som uppkommit här inne. Varför skulle dessa felaktigheter få stå oemotsagda? varför ska Q få stå oemotsagt? Och dessutom anonymt? Den typ av auktoritet får mig att rysa och därför jag är här och skriver.

Kan ge dig att du verkar vara en av de som inte springer på varje boll Q slår ut.
Citera
2018-04-10, 23:31
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuattroCarl
Nej du har rätt han är knappast Sokrates.
Q är en/flera personer med insyn i högsta nivån i USAs underättelsetjänst, framförallt inom Mi som nu står direkt under Trump.

Sokrates xDD

Trump har givit bevis flertal gånger att Q är med Trump, både genom tal, gester och skrivit på twitter.

Nej, anonymt folk på nätet har påstått att Trump har bekräftat Q genom tal, gester osv. Jäkla skillnad.
Citera
2018-04-10, 23:48
Medlem
QuattroCarls avatar
Citat:
Nej, anonymt folk på nätet har påstått att Trump har bekräftat Q genom tal, gester osv. Jäkla skillnad.

Haha men vad, jag har ju sett både twitter och sändningen med Trump där han bekräftar.

Leta själv.
https://www.youtube.com/watch?v=biJwMMKhOCs

Jag tycker personligen att personer som inte följer Q ska inte sitta här och käfta.

Q är en rörelse, du kan skapa en ny tråd där du kan "debunk" Q.
Senast redigerad av QuattroCarl 2018-04-10 kl. 23:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in