2018-04-10, 18:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Har nu finstuderat den oredigerade versionen av landstigningsfilmen som användaren letsdoit
så tacknämligt letade fram och lade ut i tråden häromdagen.
Vad man kan konstatera och det har man i och för sig haft möjlighet att kunna konstatera även
tidigare, det är att det kanske dröjer lite väl länge när vederbörande uppehåller sig bakom en
båt och där är skymd. Längre tid än det borde ta att knyta ett skosnöre kan man tycka.
Fast eftersom man från polisens sida bör ha varit där längs den bryggan och kollat efter noga
så är det väl mindre troligt att nåt eventuellt minneskort smusslats undan just nånstans på
den platsen.
Längs den raka sträckan som tillryggaläggs sedan av the beast from Copenhagen händer
inget anmärkningsvärt vad jag kan se. Inget som släpps ner på gräset eller kastas in i nåt
buskage. Det som man hajar till inför och som tråddeltagare redan gjort en uppmärksam på
är frekvensen vid 2:48 nånting. Där släpps onekligen nånting ner på marken. Nåt som den
nyblivne sexualsadistiske styckmördaren tvunget vill bli av med. Men knappast något
minneskort vad jag hinner urskilja det ytterst korta ögonblicket.

Därefter är det ju mest bara en snart dömd kvinnomördare som håller på och donar med
den där guldfärgade folieskiten. Det tycks finnas nåt han har i bröstfickan men knappast ett minneskort.

Så vart fan har han gjort av ett sånt om han nu verkligen dristade sig till att spela in sitt
ondskefulla illdåd därnere i ubåtshelvetet? Dumpat det i havet när han till fullo insåg vilket
allvarligt läge han befann sig i? Var han ytterst mån om det hans morbida "skaparkraft"
burit fram i filmväg och verkligen såg fram emot att gång på gång veva sin alldeles egna
snuffmovie därhemma i lyan, så lär det ha kostat på något oerhört att behöva göra av
med sin mordrulle för väl sänkt i havets djup var minneskortet så klart förlorat för alltid.
Med ingenting mindre än stor sorg i hjärtat offrar han sitt livs "skapelse".
Införstådd med att det nu kan handla om en framtid som står på spel för hans vidkommande,
då ser han ingen annan råd än göra så och låter sig nöja med att i alla fall ha sitt lustmord
genomfört till slut och mycket klara minnesbilder från alltsammans.

Eller så är han beredd att ta den stora risken det innebär och medför kortet upp på landbacken.
Knappast överlämnande det till - som det väl spekulerats som hastigast i - till killen med
grön t-shirt och solbrillor som dyker upp just som Peter den förskräcklige är anmodad att
stiga in därbak i polisbilen. Nån något påstridig journalistsnubbe bara som vill ha reda på
lite grann av nörden som nyss räddats upp från havet efter att ha blivit av med sin ögonsten
till plåtburk. Ingen annan heller lär ha mottagit nåt kort.

Så vart har det tagit vägen om det nu filmats trots allt, det där kortet?
Kanske åklagaren vet vid det här laget och släpper "bomben" den 23 april...

Jag önskar själv så klart att det inte finns någon inspelning. Även om det givetvis skulle
innebära, om man fann en sån, att PM verkligen naglades fast vid sitt mardrömsmord och
inte en jävel skulle väl längre våga yppa minsta lilla vänliga ord om odjuret från Danmark.

https://www.tv2.no/v/1225038/

Jag tror inte att han förstod alvaret förrän han var uppe på land och eskorterades av polisen.
Citera
2018-04-10, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
När han snubblar av båten, knyter skosnöret, så är han nog övertygad om att "nu måste jag hem och tänka lite". Det var ju bra att helikoptern landade där för att hala in honom. Magkänslan, den där kittlingen man har, gjorde att de höll kvar honom för att senare eskortera honom direkt till krimtekniska. Även om han hunnit iväg och sprungit och gömt sig, så hade han åkt dit så det stänker om det. Sånt här smiter man inte ifrån. Men han begrep inte det. Eller så begrep han, men sket i vilket. Rymdkapplöpningen var över, och hans patetiska liv slut. Lika bra att göra en storartad sorti, mord och tortyr på en ung ordentlig tjej. Inte ett halvluder som de flesta av hans erövringar. Det verkar som om det var värt det, med tanke på hans arroganta uppträdande i rätten.

Ja, man skulle önska att man kunde lobotomera bort den där inre filmen från hans hjärna, så han ständigt möttes av meddelande "Ooops, no such file"
Citera
2018-04-10, 18:50
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrsked
Den här e lite intressant vet ej om det tagits upp tidigare. Kolla klippet gärna från början men lyssna från 1:39 och vad säger han 1:56 o framåt. Jo de jag ser på film och tycker är intressant de måste jag bara göra. Kanske stämmer in på de filmer han hade på datorn också.
https://www.youtube.com/watch?v=H2IenQHZClI&t=2485s
Ja, han talar sanning för en gång skull.
Citera
2018-04-10, 19:03
Medlem
Citat:
Det KAN vara så att han helt enkelt glömt skaffa ett minneskort till kameran. Att han köpte en kamera men att minneskortet skall köpas separat, men det fattade inte han. Därför låg kameran i ryggsäcken, han använde sin mobil till filmningen. Och därför slängde han mobilen. Jag har lite svårt att tro att han pillade loss minneskortet och slängde, men lät den rejält blodiga overallen ligga kvar i ryggsäcken.

Knappast. Tydligen fanns det flera GoPro kameror i verkstaden så uppenbarligen användes dom flitigt. Han tog ju medvetet med den för just denna intervju, åtminstone säger han det själv.

Han behöll hennes trosor och strumpbyxor också (möjligen för utplantering och som fetisch). Overallen tror jag han packade ned i ryggsäcken innan han steg till ytläge och blev synlig, sedan glömde han helt sonika bort dess existens.
Citera
2018-04-10, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Knappast. Tydligen fanns det flera GoPro kameror i verkstaden så uppenbarligen användes dom flitigt. Han tog ju medvetet med den för just denna intervju, åtminstone säger han det själv.

Han behöll hennes trosor och strumpbyxor också (möjligen för utplantering och som fetisch). Overallen tror jag han packade ned i ryggsäcken innan han steg till ytläge och blev synlig, sedan glömde han helt sonika bort dess existens.
Ok! Var det en Go Pro-kamera? Jag fick för mig att det var en vanlig videokamera? Men det spelar antagligen ingen roll.
Jo, utplanteringsplaner av prylarna hade han säkert. Nå, nu slipper han bekymra sig om såna värdsliga saker.
Citera
2018-04-10, 19:09
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Den här e lite intressant vet ej om det tagits upp tidigare. Kolla klippet gärna från början men lyssna från 1:39 och vad säger han 1:56 o framåt. Jo de jag ser på film och tycker är intressant de måste jag bara göra. Kanske stämmer in på de filmer han hade på datorn också.
https://www.youtube.com/watch?v=H2IenQHZClI&t=2485s

Fan, vad han springer rundt. Som en manisk råtta.
Citera
2018-04-10, 19:13
Medlem
Citat:
Ok! Var det en Go Pro-kamera? Jag fick för mig att det var en vanlig videokamera? Men det spelar antagligen ingen roll.
Jo, utplanteringsplaner av prylarna hade han säkert. Nå, nu slipper han bekymra sig om såna värdsliga saker.

Det var just därför jag har pratat om molntjänster då det finns sådana tillägg GoPro Plus.
https://shop.gopro.com/EMEA/subscription/plus/GoProPlusMonthly.html
Citera
2018-04-10, 19:18
Medlem
Citat:
Det var just därför jag har pratat om molntjänster då det finns sådana tillägg GoPro Plus.
https://shop.gopro.com/EMEA/subscription/plus/GoProPlusMonthly.html
Tack! Självklart kan han inte göra henne illa samtidigt som han filmar. Pannband med kamera är ju perfekt för ändamålet. Fy fan vad vidrigt.
Jag har inte kunskapen om sån teknik, ej heller fantasi. Denna tråd har lärt mig en del. Både om teknik och outsäglig grymhet.
Citera
2018-04-10, 19:18
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fanns den då skulle den ha presenterats för länge sedan. Varför förhala en rättegång plus skapa otroliga kostnader i onödan om man nu har filmmaterial som bevisar hans skuld ifrån?

Nej, jag tror att minneskortet är någon annanstans än hos åklagaren.

Hur stort är ett sådant kort? (tänker på bryggan)
Fast jag tänkte närmast på om man råkat komma över en inspelning nu senaste veckorna.
Naturligtvis ytterst osannolikt. Bara en helvild spekulation från min sida.

Nej, det lär nog stanna vid det man redan har, nåt mer torde inte dyka upp.
Och det räcker minsann det som finns. För att få till den där fällande domen. Och då talar
jag inte om att bara bli fälld för likskändning.

Ja, inte så himla stora, de där korten, men heller inte så rysligt små. Dristar man sig till
att försöka svälja ett sånt där kort kan det nog ta en ände med förskräckelse misstänker jag...

https://www.google.se/search?q=minneskort&hl=sv&source=lnms&tbm=isch&sa= X&ved=0ahUKEwiM-uj2lbDaAhVGF8AKHUTtA5wQ_AUICigB&biw=1093&bih=417
Citera
2018-04-10, 19:22
Medlem
De där minneskortet kanske han gav dem på båten som plockade upp honom? Kanske de inte va en tillfällighet att just dom kom just och då... Ja menar det vi pratr om här är ett planerat det perfekta brottet. Möjligtvis har han gömt kortet på båten,,, därav tummen upp vid första träffen med frun.
Citera
2018-04-10, 19:24
Medlem
Citat:
De där minneskortet kanske han gav dem på båten som plockade upp honom? Kanske de inte va en tillfällighet att just dom kom just och då... Ja menar det vi pratr om här är ett planerat det perfekta brottet. Möjligtvis har han gömt kortet på båten,,, därav tummen upp vid första träffen med frun.
Nu får du hejda dig. Nu börjar du bli som Merwinna som föreslog att en tredje part kom och styckade Kim efter att hon hivats hel i havet. Så nu är det en hel båtbesättning som är skyldiga också.
Citera
2018-04-10, 19:30
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:

Jag håller det för mycket mycket osannolikt att han skulle ha glömt minneskortet. Det var ju hans uktimsta fantasi som skulle bli verklighet.

Håller helt med dig Remark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in