2018-04-10, 21:44
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det man främst ljög om var att ryska flyg hade sniffat över fartyget, samt att skeppet befinner sig på syriskt vatten. Skeppet var nyligen i cypriotisk hamn, så det finns i närheten men USN vill inte säga exakt var.
ja precis. Men om du redan visste detta, varför skrev du inget som svar för att rätta oss om felet? Aja, nu ska det iallafall vara korrekt, hoppas jag.
Citera
2018-04-10, 21:44
Medlem
Christopher.s avatar
Känns som vi kan stå inför ett stundande världskrig, Syrien, Ryssland, Iran diverse öststater, uppbackade av Kinas industriella kapacitet. Låt kriget blossa upp mellan Pakistan och Indien igen så brinner hela världen. Jag förstår dock inte varför USA visar sådan aggression.
Citera
2018-04-10, 21:50
Medlem
För första gången under denna konflikt så har jag på allvar känt att det finns en risk till ett eskalerande storkrig.
Amerikanska missiler lär inte gå obemärkt förbi kinesiska och ryska stridsfartyg, speciellt om dom riskerar att träffa rysk militär.

Vad håller väst på med egentligen? 😐
Citera
2018-04-10, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LameBull
Hallå Jemen då? Inga barn som dör där?

Bra att du uppmärksammade det.

Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Saudi Arabien försöker svälta Yemeniterna till döds. De är några av jorden värsta hycklare. Inte konstigt att de funkar så bra ihop med sionister.

Precis, här skulle jag vilja höra vad ni som hela tiden beskyller assad för att vara dattan och dittan inte anklagar saudi, hur mycket nämns dom i media främst i svensk media? Tror ni inte vi förstår att ni hela bunten är som en sekt?

Varför kan ni inte demokratisera saudi för?

Hela världen vet vilka smuts ni är men ni vågar inte bara erkänna det, några gör det och eloge till er.

Onda människor brukar inte se sina fel.
Citera
2018-04-10, 21:53
Medlem
Citerad från obekräftad rysk källa och översatt i google translate

Citat:
Praktiskt taget i hela landet finns en rörelse av militär utrustning, inklusive taktiska och operativa installationssystem. Aktiviteten av enheter och separata enheter i Ryska federationens försvarsdepartement är mest märkbar i den västra delen av Ryssland, nära gränserna med Ukraina och Republiken Vitryssland, liksom i Trans-Baikal militära distrikt och i Fjärran Östern.

Även omfattande sjöstyrkor ska ha lagt ut. Vad nu det kan innebära.
Citera
2018-04-10, 21:59
Medlem
Savoys avatar
Tror ni det kommer redan inatt? Troligt väl, med tanke på Trumps "24 till 48 timmar"?
Citera
2018-04-10, 22:02
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micks

Fler artificiella rev för fiskebestånden, antar jag. Har de skickat ut Smokenetzov än?

https://www.youtube.com/watch?v=zUr65uYMBMY
Citera
2018-04-10, 22:06
Medlem
Hogdals avatar
Min känsla är att USA går på en propagandaförlust här. Ryssland och Syrien vill bjuda in OPCW omgående vilket tyder på att de vet om att ingen gas använts av regimtrogna enheter. USA befinner sig i ett pressat läge, då de anar att denna gasattack kanske inte kan bindas till Assad, eller ens har hänt. Problemet blir då att alla de tidigare påstådda regimtrogna gasattackerna också ifrågasätts.

Vi kan eventuellt åse ett Colin Powell-moment inom kort.

Dock ska man ha i åtanke att en person som blir anklagad för lögn kan agera oproportionerligt aggressivt och irrationellt, vilket är oroande. USA vill eventuellt med sitt skramlande omöjliggöra denna granskning.

Som vanligt i denna konflikt blir det syriska folket mest lidande i slutändan. Att Saudiarabien eventuellt ska utgöra en del av denna "godhetens koalition" kan vara höjden av osmaklighet.
Citera
2018-04-10, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq
Amerikanska missiler lär inte gå obemärkt förbi kinesiska och ryska stridsfartyg, speciellt om dom riskerar att träffa rysk militär.

Fast det har ju skett tidigare, så behöver inte göra att det eskalerar. Det som jag kan se som skulle göra att det eskalerar, är att läget med Ryssland just nu är betydligt mer spänt i och med historien med spionen. Upplever att tonen är betydligt hårdare denna gången, och väljer NATO att agera tillsammans så förstår jag om Ryssland känner sig ordentligt trängda.

Frankrike har ju i alla fall sagt att de kan tänka sig att bomba fabriker, Storbritannien backar USA och Trump har i princip sagt att de kommer agera militärt. Israel har även höjt beredskapen p.g.a. risk för att Iran och Hezbollah agerar efter Israels bombning (?) i Syrien och i förebyggande syfte ifall USA ev. agerar militärt.
Citera
2018-04-10, 22:07
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Citerad från obekräftad rysk källa och översatt i google translate

I en orolig situation har man inte fartyg liggande i hamn.

Personligen hoppas jag verkligen att Ryssland svarar hårt ifall "världspolisen" med lakejstater anfaller Syrien.

Hur kan öht någon tro att syrierna som snart har vunnit kriget skulle använda kemvapen när de vet att de då får omvärlden emot sig?

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Fast det har ju skett tidigare, så behöver inte göra att det eskalerar. Det som jag kan se som skulle göra att det eskalerar, är att läget med Ryssland just nu är betydligt mer spänt i och med historien med spionen. Upplever att tonen är betydligt hårdare denna gången, och väljer NATO att agera tillsammans så förstår jag om Ryssland känner sig ordentligt trängda.

Frankrike har ju i alla fall sagt att de kan tänka sig att bomba fabriker, Storbritannien backar USA och Trump har i princip sagt att de kommer agera militärt. Israel har även höjt beredskapen p.g.a. risk för att Iran och Hezbollah agerar efter Israels bombning (?) i Syrien och i förebyggande syfte ifall USA ev. agerar militärt.

Förra gången USA angrep Syrien sa Putin ungefär att "gör det inte igen". Med efterföljande varning om att då svarar vi el. likn. Därav den hårdare tonen.
Ett ev. angrepp nu kommer att besvaras.
Senast redigerad av ganglere2 2018-04-10 kl. 22:16.
Citera
2018-04-10, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Känns som vi kan stå inför ett stundande världskrig, Syrien, Ryssland, Iran diverse öststater, uppbackade av Kinas industriella kapacitet. Låt kriget blossa upp mellan Pakistan och Indien igen så brinner hela världen. Jag förstår dock inte varför USA visar sådan aggression.
Det kan ju bero på att USA är lite av den fria världens främste riddare och de tycker inte det är ok att gasa civila. Sen ser de nog detta som en bra chans att visa vem som egentligen bestämmer. Vad ska Ryssland + syrien göra om det regnar missiler över militära mål i syrien?
Citera
2018-04-10, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Det kan ju bero på att USA är lite av den fria världens främste riddare och de tycker inte det är ok att gasa civila. Sen ser de nog detta som en bra chans att visa vem som egentligen bestämmer. Vad ska Ryssland + syrien göra om det regnar missiler över militära mål i syrien?

Då man kan ju invänta bombningen tills det är helt fastställt att Assad verkligen gasat civila. Nu skulle man ju nästan tro att de har någon baktanke med eventuell bombning, med tanke på att det verkar sjukt viktigt för dem att få det gjort så fort som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in