Organisation for the Prohibition of Chemical Weapons asks Syrian govt “to make the necessary arrangements” for deployment of its team for investigation
Och de i tråden som saknar kognitiv förmåga att förstå att man inte kan slå till utan bevis: det är alltid vi i Europa som får ta skiten som efter Libyen, inte USA som befinner sig på behörigt avstånd och inte Israel som bygger murar och alltid får frisedel för folkrättsbrott.
Härligt! Nu verkar det ha lugnat sig lite i och med att OPCW har bestämt sig för att åka till Dhouma och undersöka saken. Det var glädjande nyheter. Skulle det visa sig att Assad är skyldig så fine, då får väl kriget börja. Skulle det visa sig att det inte var Assad, så kommer jag att håna dig Daezz, bara så att du vet. För alltid!
En sak är helt säkert (finns några till) och det är att om scenariot från Irak och Libyen upprepar sig i Syrien, d v s att väst/NATO anfaller landet på riktigt så kommer Putin avfyra ett taktiskt kärnvapen. Det står redan inskrivet i den ryska militära doktrinen sen några år att Ryssland förbehåller sig rätten att använda kärnvapen först. Jag är helt säker på det och om hökarna och bankirerna i väst vill ha ett tredje världskrig så kommer de få det. Ett sådant taktiskt kärnvapen kan mycket möjligt gå i bana från Kaspiska Havet till Negevöknen i Israel. Radera ut Dimona kommer att ske i ett sådant scenario och det kan bli första målet. Bara så att alla vet. Sen skryter Israel om Talpiot-programmet. Vi får se.
Nu tror jag att USA, Storbritannien, Frankrike och resten av väst som vill ut och kriga kommer att pudla just för att de vet att Putin inte kommer att dra sig för att göra just det han kan göra. NATO/väst har fått tillräckligt många varningar.
Jag har alltid varit av åsikten att nuklärt utbyte inte kommer ske eftersom inte ens dårarna som har tillgång till den röda knappen är så vansinniga att dom faktiskt skulle göra det. Men nu börjar jag undra. Det utvecklingsstörda väst med sin mångåriga krigshets, propaganda och bombande kan nog provocera fram ett taktiskt kärnvapen. Om det sker så är det anybodies guess om vad som sedan händer.
Tyvärr har vi ju i Sverige inte ynnesten i att bo i ett område där vi instaförbränns innan vi hunnit blinka. Det blir nog snarare en lång och plågsam nukleär vinter med lite trevlig cancer innan vi tar en sista suck. Spännande tider.
Självklart är det Assad. Har man gjort det tidigare så är oddsen minimala att det inte skulle vara han igen. Han sitter ju på enorma mängder kemvapen.
Assad har inga kemvapen efter nedmonteringen och det vet de flesta och han har aldrig gasat några. Har du bevis för motsatsen så vill vi gärna se detta.
Är det egna konspirationer du kör med så är det i fel forumdel. Läs på innan du postar något för det är tröttsamt med papegojor som inte fattar ett jävla skit.
Självklart är det Assad. Har man gjort det tidigare så är oddsen minimala att det inte skulle vara han igen. Han sitter ju på enorma mängder kemvapen.
Alltid lika kul med oinsatta fårskallar som ska komma med sina sedvanliga oneliners om vem som är den skyldige. Har du sagt upp prenumerationen hos Aftonbladet än?
Och man ska inte heller underskatta det Europeiska politiska etablissemangets allt mer trängande behov av att få ett slut på ett krig och en tillhörande flyktingkris som riskerar att slita itu hela EU om det fortgår särskilt länge till. Något som också råkar vara ett av Putin och Kremls viktigaste strategiska mål.
Håller med dig i övrigt, men inte om detta. Att söndra EU - ja, det skulle vara målet även för mer västvänligare krafter än Putin då landet såklart är i en bättre position i bilaterala förhandlingar land<->land jämfört med mot ett mycket starkare EU. Men just flyktingkrisen är ju vårt hembakade problem. Om vissa EU-länder hade varit lika restriktiva som t.ex. USA själva och andra utvecklade industriländer, så hade det aldrig nått den här omfattningen. Tror knappast det gråts i Kreml över EUs flyktingkris, men deras mål i Syrien var och är att bibehålla geopolitiskt inflytande i Mellanöstern. Syrien kanske de tappar, men de har vunnit över Turkiet, Egypten och delvis även Saudi i sin intressesfär. Till stor del pga amerikansk maktvakuum, men ändå.
Vi har tagit emot mängder med flyktingar från Irak också, utan att någon anklagade USA för att därigenom söndra EU.
Situationen med flyktingar kulminerade ju dessutom ca 2015 och har sedan dess stabiliserats. *Turkiet* har däremot använt flyktingkrisen ganska omfattande gentemot EU.
"Bevis"? Du menar så att Ryssland kan blåneka, Lavrov kan stå och flina, håna och ironisera och i stället högljutt presentera bisarra konspirationsteorier som sanning samt hota med apokalypsen om resten av världen inte böjer sig för det Ryska narrativet?
Men det väst presenterar är trovärdigt? Vi minns hur väst presenterade för kemvapen Saddam hade men det visade sig att nu gjorde er skyldiga till krigsbrott.
Citat:
Försök få in i huvudet att "bevis" inte är värda ett jävla skit om den som anklagas för brott har rätt att förkasta bevisningen, vilket är fallet bland annat i Säkerhetsrådet.
Så sant, så länge det är väst som står för bevisbördan är inget viktigt, säger dem ha bevis så är det bevis.
Citat:
400.000
Citat:
döda i Syrien - hittills. En gigantisk flyktingkatastrof i svallvågorna som håller på att slita isär Europa. En tyrann som mördar sitt eget folk i en omfattning och på sätt som får Saddam att framstå som en dagisfröken i jämförelse.
Irakkriget var mer kostsam.
Citat:
Hur har "internationell rätt och vanligt folkvett" hittills funkat för snart en halv miljon döda Syrier, tycker du?
Vem är ansvarig för döda civila tycker du?
Citat:
Vi, som i hela Västvärlden, är nära ett krigstillstånd i förhållande till Ryssland. Och smäller det inte i Syrien så är det bara en tidsfråga innan det sker någon annan stans. Nu finns möjligheterna att sparka in tänderna på Ryssland på ett sätt som gör att de fattar att det är allvar nu, och som jag skrev tidigare, hellre i Syrien än i Baltstaterna.
Försök att fatta att det är väst som hetsar. En fråga, vad gör ni i Mellanöstern, har du frågat en enda från MÖ om nu är välkomna där ens? Ingen vill ha er där men ni tvingar in er. Nu har Frankrike börjat skria som en häst. Vad ska dom göra i Syrien? Kolonisera Syrien?
Citat:
Men för all del. Fråga dig om Putinregimen och Medel-Ivan verkligen är redo att dö för Assad tillsammans med resten av oss och efter du funderat över det ett tag så kanske du lugnar ned dig lite grann?
Sant, fråga om några jänkare eller en svenne ville DÖ i Irak ellr Afghanistan?
Citat:
Det är klart det är för mycket begärt. Ryssland spelar inte efter reglerna och därigenom är de irrelevanta. Dags att agera.
Läget blir annorlunda när någon äntligen vågar stå emot Västs tyranni.
En sak jag undrar över, nu pratar jag om de som användare. Du som var mod i Politik, VF och Bernad_Law, Unity har jag inte så mycket koll på men att ni alla som jag nämnt har samma agenda vad det gäller utrikes, det säger en hel del hur flashback fungerar. Något användarna borde anmärka hur forumet styrs.
BREAKING! There Has Been NO Chemical Attack in Douma - “Vesti” Correspondent Reports
In Douma, the operation to free the civilians and withdrawal of combatants continues. Thanks to negotiations between the Russian Reconciliation Center and the factions' leader, 56 hostages were freed. Over 3,600 fighters and their families have also left the city. There hasn't been any combat action for two days.
USA kommer att backa undan. Alldeles för många röster som höjts denna gång mot USA, både på hemmaplan och i Europa vilket endast kommer göra att man tappar i anseende som nation om man slår till. Ryssarna har gjort ett oerhört bra jobb med i förväg att förvarna om attacken. Putin du är ett jävla geni!
Den ryska björnen segrar. Återigen. Samtidigt spänner man musklerna här och är redo att försvara Syriens suveränitet om psykopaterna skulle få för sig något förhastat.