2018-04-09, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
SD kommer absolut få 20% minst i höst. Stefan Löfven, Annie och Björklund kommer avgå för att de partierna skall kunna samarbeta med SD. De kommer aldrig sitta kvar och samarbeta med SD.

Lite off-topic men jag vill så gärna se Jimmie debattera igen. När är nästa partiledardebatt? Känns som det är dags nu? Senast var i Januari i Riksdagen.

Skall inte Agenda på SVT ha en nu i Maj???

Efter en styrd och partisk Agendadebatt har man en besk smak i munnen. När Åkesson skall leverera blir han avbruten och ordet går till ngn annan.
Jag tror inte det höjer nivån på SDs opinionssiffror. I övrigt ligger dessa nog bra till. Intressanta först i juli när valpropagandan är realitet och pågått några månader.
Jag har inte bestämt om jag klarar av att se när valresultatet kommer fram. Men man måste ju. 4 års spänning måste ge valuta.
2018-04-09, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
(Min fetning)

Är bekant med några kristna libaneser (och deras respektive familjer) som röstade på SD redan i förra valet. När jag frågade om de skulle rösta SD även i detta valet tittade han förvånat på mig som om jag vore en idiot, slog ut med händerna och sa med hög röst: "Självklart! Hela familjen röstar SD, du ser väl hur fan utvecklingen i Sverige ser ut? Tycker du det blivit bättre sedan förra valet?"

Så visst finns det med stor sannolikhet en hel drös europeiska invandrare, kristna från Mellanöstern och även många Sydamerikaner som kommer att lägga sin röst på SD, i synnerhet de som bott här i många decennier, rotat sig, har ett relativt gott liv med sina familjer och sett hur Sverige sjunkit djupare och djupare ned i massmigrationens bottenlösa träsk de senaste ca tio åren.

Min erfarenhet är att dessa grupper t o m många gånger brinner hårdare än etniska svenskar för att återställa Sverige till det land de en gång själva kom till. De stör sig otroligt mycket på bilbrännare, respektlösheten, oviljan att ta till sig det svenska, stenkastande ungdomar som attackerar blåljuspersonal, utanförskapsområden, shariapoliser i svenska förorter, gruppvåldtäkter och tusen andra saker... Mina kristna libanesiska vänner är fly förbannade på det som sjuklövern gör, långt mer förbannade än väldigt många svenskar. Av dessa kommer SD att få många röster i årets val, vänta bara.

Komiskt att SD:s stöd i opinionen är stort hos libaneser med tanke på att libaneser förmodligen är bland de Topp5 mest kriminella invandrargrupperna i landet om inte den allra kriminellaste. Jag har aldrig riktig förstått det här med att i huvudsak brännmärka muslimerna för Sveriges problem med kriminalitet. Problemet med Islam i Sverige har som jag ser det huvudsakligen att göra med den förhöjda terrorrisken och bildandet av parallellsamhällen.
Den utlandsfödda kriminaliteten i Sverige är däremot religionsblind. Kristna grupper är inte ett dugg att föredra såvida det inte är framtida halshuggningar vi är rädda för. Däremot drar SD till sig utlandsfödda kristna grupper eftersom SD är enda hoppet för utlandsfödda kristna i Sverige.
2018-04-10, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Komiskt att SD:s stöd i opinionen är stort hos libaneser med tanke på att libaneser förmodligen är bland de Topp5 mest kriminella invandrargrupperna i landet om inte den allra kriminellaste. Jag har aldrig riktig förstått det här med att i huvudsak brännmärka muslimerna för Sveriges problem med kriminalitet. Problemet med Islam i Sverige har som jag ser det huvudsakligen att göra med den förhöjda terrorrisken och bildandet av parallellsamhällen.
Den utlandsfödda kriminaliteten i Sverige är däremot religionsblind. Kristna grupper är inte ett dugg att föredra såvida det inte är framtida halshuggningar vi är rädda för. Däremot drar SD till sig utlandsfödda kristna grupper eftersom SD är enda hoppet för utlandsfödda kristna i Sverige.

Libanon är typ 60% muslimskt sedan ungefär ett decennium. Ganska många liberala muslimer. De som stack till USA och Frankrike var främst kristna, men till Sverige skulle jag gissa mer blandat, inkl. många palestinier.

Flera nordafrikanska nationer slår dem med hästlängder i kriminalitet, både i antal och andel.
Det gäller även endel västafrikanska som Gambia och östafrikanska som Somalia och Eritrea.

Det gäller irakier, syrier, kurder, turkar osv. åtminstone till antalet.
Även albaner, rumäner, georgier, litauer.

Jag skulle inte placera libaneser på topp 20.
De är i genomsnitt mer västerländska än resten av MENA. Även mer västerländska än nationer som albaner, rumäner, georgier, litauer.
2018-04-10, 07:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Libanon är typ 60% muslimskt sedan ungefär ett decennium. Ganska många liberala muslimer. De som stack till USA och Frankrike var främst kristna, men till Sverige skulle jag gissa mer blandat, inkl. många palestinier.

Flera nordafrikanska nationer slår dem med hästlängder i kriminalitet, både i antal och andel.
Det gäller även endel västafrikanska som Gambia och östafrikanska som Somalia och Eritrea.

De är i genomsnitt mer västerländska än resten av MENA. Även mer västerländska än nationer som albaner, rumäner, georgier, litauer.
Eller hur att libaneser är mer västerländska och mindre brottsbenägna än europeer.
Anledningen till att vissa östländer ligger högt är att deras yrkeskriminella hellre härjar i Sverige än i hemländerna pga svag polis och låga straff.
Arabländerna inklusive Libanon är klansamhällen mer eller mindre.
Skitland som fått sin nutida civilisation från Frankrike.
Icke desto mindre röstar många mot islamisering, dvs mot 7klövern.
2018-04-10, 07:54
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jag förstår din poäng, jag håller i grund och botten med dig. Vad ska du göra med medborgare födda i Sverige? som eventuellt har invandrade föräldrar med diverse problem som lögner när man anlände eller kriminalitet.
Ska en medborgare född här deporteras?
Det låter verklighetsfrämmande och oönskat enligt mig.

Sverige behöver införa nya demonym som särskilt skall stimulera asimilerade svenskar att rösta och leva nationalistiskt.
Vi behöver nya begrepp för etniska svenskar, kulturella svenskar och de som inte vill bli asimilerade.
Givetvis måste medborgarskap kunna återkallas. Vi behöver en deporteringspolitik, inte integrationspolitik. Vill du inte assimileras så skall du ut.
2018-04-10, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Finns nog många moderata (alltså inte Moderaterna-röstande) muslimer som röstar SD också.
De som besitter även en liten form av intelligens fattar att tar man in Mellanöstern så får man Mellanöstern.

De är ju själva de som drabbas hårdast av ”mångkulturen”. Och ju mer mångkultur ju mindre kaka för alla.

Ska vi gissa på en moderat ökning på 1% hos Inizio nu eller kan det bli mer?

Inizio har gjort sig själva ointressanta genom att de sänkt sin trovärdighet rejält. Borgerliga väljare och Sd vet att det är fiendens ormbo så de håller sig borta.
2018-04-10, 09:09
Medlem
https://samtiden.nu/2018/04/darifran-kommer-sverigedemokraternas-valjare/

Citat:
Studien visar att vid valet 2006, kom flest väljare till Sverigedemokraterna från Socialdemokraterna, tidigare soffliggare/blankröstare och förstagångsväljare.

Vid valet 2010 då Sverigedemokraterna fördubblades och kom in i riksdagen, kom flest väljare från Socialdemokraterna, tätt följt av förstagångsväljare och tredje största källa var tidigare soffliggare.

I förra valet, 2014, ändrades det så att de flesta väljarna, med stor marginal, kom från Moderaterna. Ändå var tillströmningen från Socialdemokraterna fortsatt stor, liksom från förstagångsväljarna.

Sett över alla tre valen ser väljarflödet till Sverigedemokraterna ut så här.

1. Moderaterna: +181.000 väljare
2. Socialdemokraterna: +139.000 väljare
3. Soffliggare: +79.000 väljare
4. Förstagångsväljare: +62.000 väljare
5. Folkpartiet: +47.000 väljare
6. Centerpartiet: +42.000 väljare
7. Kristdemokraterna: +27.000 väljare

Dock saknas ett par 100k väljare man inte kan säkerställa var de kommer från.
2018-04-10, 10:53
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=n40tm2P374w

Jag tror 27% för SD
2018-04-10, 15:21
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
https://samtiden.nu/2018/04/darifran-kommer-sverigedemokraternas-valjare/

Dock saknas ett par 100k väljare man inte kan säkerställa var de kommer från.

Det många glömmer är att de "moderater" som strömmade till SD vid valet 2014 är socialdemokrater som tillfälligt var hos M då de var trötta på Persson och tyckte alliansen var fräscht och nytt...en stund.

Normalläget hos M är inte 30%. Det är 20.
2018-04-10, 22:41
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Det många glömmer är att de "moderater" som strömmade till SD vid valet 2014 är socialdemokrater som tillfälligt var hos M då de var trötta på Persson och tyckte alliansen var fräscht och nytt...en stund.

Normalläget hos M är inte 30%. Det är 20.

Så var det hantverkare byggnadsarbetare etc. Strömmande till Renifeldts första regering sedan strömmade de vidare till Sd. Moderaterna ska ha 18% inte mer de får dela på libertarianerna med centern. Och så kan de plundra L och Kd på deras sista marginaler.

SD går starkt och kommer att dubblera igen.
2018-04-10, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Nu vet jag inte i allmänhet, men känner åtminstone Iranier som kom runt 1990 någon gång som är väldigt trötta på invandringspolitiken. Inte helt säker på att de röstar SD, men det är nog ingen omöjlig grupp att locka över.

Är inte SD tredje största parti bland invandrare redan förresten? Har för mig att SD låg ungefär lika högt om man bara räknade invandrare som hos svenskar i någon undersökning. Det var visst SCB:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-okar-kraftigt-bland-utrikes-fodda

Visserligen ingår väl Europeiska invandrare där, men som sagt, är nog inte omöjligt att en hel del kristna och sekulära från MENA ingår, särskilt sådana som varit här ett tag.

Men i verkligheten måste ju dessa människor någonstans börja arbeta för att få flytta till sina hemländer.. de måste antagligen någon gång aktivt dra sitt strå till stacken om detta ska lösas.
Man kan inte sitta och säga " det är för många invandrare" - när man själv bidrar till problematiken.
rent krasst och praktiskt alltså... Det krävs då organisationer som arbetar för återvändande till hemländer. Tror inte så många trivs 100%-igt i sverige ändå - varför skulle de inte vilja bygga upp sina hemländer? - där deras rötter, familj, blod, historia, bakgrund finns.
Senast redigerad av redcube 2018-04-10 kl. 23:46.
2018-04-10, 23:47
Medlem
Citat:

https://samtiden.nu/2015/12/icke-vastliga-attlingar-danmarks-mest-kriminella/

Libaneserna toppar listan i Danmark i alla fall. Ironiskt ifall man skulle applådera att en del av SD:s stöd i opinionsundersökningarna kommer från grupper som kristna libaneser, assyrier, och syrianer. Pratar vi kriminalitet så tror jag att de trumfar troende muslimer alla dagar i veckan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in