2018-04-09, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok, tack. Jag tycker det verkar så jag med - vi har inte sett nåt vittnesförhör från krim.tekniker och det är detta som gör att jag funderar.
Mycket intressant ska det blir, jag tror ÅK levererar. Gillar hans upplägg hittills.

Nu ska det läsas brett - jag kör sex danska liverapporter redan nu, hahaha. Såg att min svenska favvo Johanna Rapp var på live i AB så är det hon ska jag absolut dit också.

Ja, här gäller split vision. Tur man har Megaskärm

Åklagaren har genomgående haft och följt sitt upplägg, plockat viktiga poänger utan att då göra så stort väsen av det. Men han envetet byggt på sin indiciebevisning. Ser fram emot den.
Citera
2018-04-09, 22:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Jag tror att de inte lyckades återskapa just detta SMS, om jag inte missminner mig... Isf redogjordes det för när de gick igenom Madsens telefontrafik.
Vart står det? Jag är oerhört intresserad av källor - är väl skadad av vetenskapligt tänk så det är inte för att jävlas jag tjatar.
Jag orkar inte med gissningar när det gäller konkret hårdfakta. Annat kan man spekulera fritt kring för övrigt alltså.
Citera
2018-04-09, 22:28
Medlem
Citat:
Vart står det? Jag är oerhört intresserad av källor - är väl skadad av vetenskapligt tänk så det är inte för att jävlas jag tjatar.
Jag orkar inte med gissningar när det gäller konkret hårdfakta. Annat kan man spekulera fritt kring för övrigt alltså.

Det har jag full förståelse för och är egentligen likadan själv (därför ger jag även information om var jag tror mig ha läst det, så att den som har tid och energi kan kolla upp det) uppfattar det inte på något vis som att du jävlas, har dock haft för mycket om öronen för att ha tid och energi att göra annat kring fallet än att läsa (och sporadiskt skriva) i tråden.
Citera
2018-04-09, 22:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Det har jag full förståelse för och är egentligen likadan själv (därför ger jag även information om var jag tror mig ha läst det, så att den som har tid och energi kan kolla upp det) uppfattar det inte på något vis som att du jävlas, har dock haft för mycket om öronen för att ha tid och energi att göra annat kring fallet än att läsa (och sporadiskt skriva) i tråden.
Tack för att du förstod. Det är väl uppsatser som leder till källkritisk. Vart ska jag börja kolla? Har du nån susning vart det kan komma från?
Citera
2018-04-09, 22:35
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Taaaack!
Han tar avstånd från djursex - om inte hunden tycker det är trevligt.
Ja ja, några husdjur får de väl inte ha i cellen förutsätter jag.
Hur skulle han kunna veta om hunden skulle tycka att det är trevligt, kan man då undra?
Talar han hundspråk också eller har han erfarenhet av både ovilliga och villiga hundar?

Hans svar är nämligen så jävla dubbelbottnat, så det får mig verkligen att undra om han ägnat sig åt tidelag med någon stackars undergiven byracka som flåsat, som hundar gör av hjärtklappning och rädsla - och så tolkar Madsen det som att hunden tycker det är trevligt.
Hoppas, hoppas att detta inte har hänt! Men, inget med Madsen förvånar mig.

Såklart får han inte ha några husdjur i cellen. Han ska inte ha något levande väsen i sin närhet, förutom biffiga, beväpnade vakter och kanske några vägglöss. Eller, flatlöss är nog mera rimligt.
Citera
2018-04-09, 22:36
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är klart att han ser skitig ut på jobbet, men hur skulle världen fungera tänker du om det inte fanns några som ville göra grovjobbet, utan alla bara ville vara kostymnissar..? Vi vet ju att han duschar innan han ska träffa Deirdre t.ex., det framgick både av SMS:en till henne, och i brevet där han beklagade sig över att hon inte dykt på det bokade besöket på fängelset.

Visst har han rynkor, men han har sådana uppåtsträvande rynkor mot en sund hudton, som man får av att vara mycket ute i solen och på sjön och att leva ett intressant liv. Inte sådana som man får av missbruk och jojobantning. Han har ett väderbitet ansikte, inget "rökansikte".

Han ser likväl ut som en liten gubbe.
Citera
2018-04-09, 22:37
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ok, tack. Jag tycker det verkar så jag med - vi har inte sett nåt vittnesförhör från krim.tekniker och det är detta som gör att jag funderar.
Mycket intressant ska det blir, jag tror ÅK levererar. Gillar hans upplägg hittills.

Nu ska det läsas brett - jag kör sex danska liverapporter redan nu, hahaha. Såg att min svenska favvo Johanna Rapp var på live i AB så är det hon ska jag absolut dit också.
Det blir sex för mig också 😜

Ja, allätare är han nog det svinet.
Citera
2018-04-09, 22:38
Medlem
Citat:
Tack för att du förstod. Det är väl uppsatser som leder till källkritisk. Vart ska jag börja kolla? Har du nån susning vart det kan komma från?

Ja, den akademiska drillningen är hård och man blir källskadad för resten av livet :P Min susning är att det nämndes ett SMS som inte kunde återskapas när de gick igenom mobiltrafiken från PMs mobil i rättegången. Jag har följt Ekstrabladet och BT under rättegångsdagarna. Minns dock inte vilken dag det var ifrån. Kan heller inte garantera att det var det SMSet det handlade om, så bli inte arg på mig för att ha slösat din tid om det visar sig ha handlat om något annat Jag jobbar hemifrån och har multitaskat jobb och följa rättegången, det kan ju ha haft en viss effekt på mitt minne...

Nu ska jag kolla på den oredigerade landsstigningsvideon och sedan kan jag också försöka hitta rätt i liverapporteringen.
Citera
2018-04-09, 22:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Johanna är duktig på så sätt att hon är snabb i en live. Men AB har beslutat att av "pressetiska skäl" inte skriva om sådant som någon ta anstöt av - eller hur man uttryckte det. Så tyvärr blev rapporteringen torr och tråkig. Dansk press har inte sådana betänkligheter.
Ja, men såg att det återkommande fanns fetad mening i eb om detta också, att de av hänsyn utesluter det mer ingående i beskrivningar. Kan ha varit främst vid rättsmedicin, minns inte riktigt.
Ja, hon är snabb som attan och snappar oftast upp det konkreta har jag sett och är väldigt korrekt (då man följt och läst FUP innan). Nu är det ju annat läge då danskan när det går fort i pladdret kan ställa till det. Själv har jag mkt lätt för norska, så när jag läser danska gör jag det med en sorts norsk accent, hahaha. Rätt stört men det funkar fint.
Citera
2018-04-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ja, men såg att det återkommande fanns fetad mening i eb om detta också, att de av hänsyn utesluter det mer ingående i beskrivningar. Kan ha varit främst vid rättsmedicin, minns inte riktigt.
Ja, hon är snabb som attan och snappar oftast upp det konkreta har jag sett och är väldigt korrekt (då man följt och läst FUP innan). Nu är det ju annat läge då danskan när det går fort i pladdret kan ställa till det. Själv har jag mkt lätt för norska, så när jag läser danska gör jag det med en sorts norsk accent, hahaha. Rätt stört men det funkar fint.
Jag har inga problem att läsa danska, förutom vissa ord som jag måste få översatt, men förstå talad danska. Det är faktiskt kört. Fullständigt. Begriper ingenting alls. Då talar jag ändå fyra språk mer eller mindre flytande. Men danskan är INTE ett av dom.
Citera
2018-04-09, 22:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, den akademiska drillningen är hård och man blir källskadad för resten av livet :P Min susning är att det nämndes ett SMS som inte kunde återskapas när de gick igenom mobiltrafiken från PMs mobil i rättegången. Jag har följt Ekstrabladet och BT under rättegångsdagarna. Minns dock inte vilken dag det var ifrån. Kan heller inte garantera att det var det SMSet det handlade om, så bli inte arg på mig för att ha slösat din tid om det visar sig ha handlat om något annat Jag jobbar hemifrån och har multitaskat jobb och följa rättegången, det kan ju ha haft en viss effekt på mitt minne...
Nu ska jag kolla på den oredigerade landsstigningsvideon och sedan kan jag också försöka hitta rätt i liverapporteringen.
Ok, jag kollar lite framledes sporadiskt, det är lugnt. Skulle tro att det isf är presentation första dagen, nån specifik genomgång av mobiltrafik erinrar jag mig inte.
Citera
2018-04-09, 22:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har inga problem att läsa danska, förutom vissa ord som jag måste få översatt, men förstå talad danska. Det är faktiskt kört. Fullständigt. Begriper ingenting alls. Då talar jag ändå fyra språk mer eller mindre flytande. Men danskan är INTE ett av dom.
Jag har danska kollegor stundom så om de tar det lugnt är det ok. Men kom på mig själv en dag att jag läste danska på norska som svenska, hahahaha.
Har gapskrattat åt ö-sättningarna via google translate ibland om man vill dubbelkolla nåt. Det är synd att jag inte minns ordet men ö-sättningen blev tuberkulos mitt i mordfallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in