Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-21, 10:11
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
<...>
Och så lite ot: Vad beror det på att det bumpas så mycket skitgamla trådar? Jag tycker det är värre än på mycket länge nu.

Mvh Klimakterietjuren
Du behöver bara kolla på postcount hos den som bumpar...
De vill återfå eller uppnå status att använda PM.
Citera
2018-03-21, 20:45
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Du behöver bara kolla på postcount hos den som bumpar...
De vill återfå eller uppnå status att använda PM.
Vilket är exakt vad Flashback vill. Desto mer inlägg desto fler träffar på google etc.
Flashback har verkligen skitigt ner sig själv på sistone.

Återigen, mitt ad block är på för full tills denna absurda spärren plockas bort.
Citera
2018-03-21, 21:06
  #159
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackkatten123
Vilket är exakt vad Flashback vill. Desto mer inlägg desto fler träffar på google etc...

Det är väl inte århundradets nyhet precis att ett diskussionsforum är mer intresserat av att folk skriver inlägg än att de sitter och PM:ar varandra.

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackkatten123
Återigen, mitt ad block är på för full tills denna absurda spärren plockas bort.

Får det dig att må bättre är det så klart helt ok.
Citera
2018-03-28, 20:05
  #160
Medlem
volvo 240s avatar
Ok, jag förstårju att det är för att hålla spambots borta. Men Tänk på de användare som varit medlemmar i flera år som kanske mest läser och skriver då och då. Åtminstone borde dessa användare kunna ta emot PM och svara även om de inte kan skicka ut egna. Är ju en användare jag postat med som vart medlem i två år men har bara ca 25 inlägg. Denna användare är ju ingen spammer utan som sagt läser mest och skriver ibland. Det blir ju snarare mer spamm om folk ska behöva jaga upp till 50 inlägg för att kunna PMa.

Men i grunden är det bra men ni borde kunna orda så att dessa användare åtminsrtone kan ta emot och svara på PM.

Jaghoppas ni kan lösa detta för då håller man spammarna borta och folk kan kommunicera.
Citera
2018-03-29, 04:06
  #161
Medlem
Jag tycker att femtio inlägg är en väl hög gräns, jag registrerade mig för tio år sedan men är ännu inte betrodd att skicka PM... antar att jag är ett extremfall, men ändock.

I och med detta inlägg är jag iaf ett steg närmare PM-behörighet.
Citera
2018-03-29, 06:09
  #162
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ok, jag förstårju att det är för att hålla spambots borta. Men Tänk på de användare som varit medlemmar i flera år som kanske mest läser och skriver då och då. Åtminstone borde dessa användare kunna ta emot PM och svara även om de inte kan skicka ut egna. Är ju en användare jag postat med som vart medlem i två år men har bara ca 25 inlägg. Denna användare är ju ingen spammer utan som sagt läser mest och skriver ibland. Det blir ju snarare mer spamm om folk ska behöva jaga upp till 50 inlägg för att kunna PMa.

Men i grunden är det bra men ni borde kunna orda så att dessa användare åtminsrtone kan ta emot och svara på PM.

Jaghoppas ni kan lösa detta för då håller man spammarna borta och folk kan kommunicera.

Citat:
Ursprungligen postat av Tabulator
Jag tycker att femtio inlägg är en väl hög gräns, jag registrerade mig för tio år sedan men är ännu inte betrodd att skicka PM... antar att jag är ett extremfall, men ändock.

I och med detta inlägg är jag iaf ett steg närmare PM-behörighet.

Nu är ju Flashback ett diskussionsforum så har man efter lång tid inte kommit upp i 50 inlägg får man skylla sig själv då man i så fall använder forumet på fel sätt.

PM är bara en feature som tillhandahålls och inget man i första hand ska diskutera med.
Citera
2018-03-29, 06:45
  #163
Medlem
Som sagt så medger jag att jag är ett extremfall; jag blev medlem för tio år sedan för att skriva ett inlägg, därefter har jag knappt besökt forumet förrän i nutid. Jag har nu upptäckt forumet på nytt och har deltagit i ett flertal diskussioner.

Jag tror att det är många medlemmar som trivs på flashback men nöjer sig med att mestadels läsa. Det kan finnas flera orsaker till detta till synes passiva beteende, t ex att någon annan hann före med det svar man tänkte skriva eller att man känner att det finns dom som är bättre lämpade att svara i tråden.

Denna begränsning driver den som vill skicka PM att forcera fram inlägg. Inte nödvändigtvis tramsinlägg, vilket är förbjudet, men kanske inlägg som inte tillför särskilt mycket.

Jag är själv drabbad på så sätt att jag har fått ett PM från en användare som jag inte kan svara på förrän jag gjort ca 20 inlägg till.
Citera
2018-04-03, 15:39
  #164
Avstängd
världens mest efterblivna ändring.

men visst är det ett bra sätt att få fler inlägg även om det bara är skit som postas

kvantitet > kvalitet

eller hur var det nu igen?


humor att användaren ovan inte ens kan skicka PM, han har varit medlem i 10 år hahahha

tydligen litar man mer på användare som reggat sig för 30 dagar sedan och skrivit 50 värdelösa inlägg än någon som registrerat sig 10 år sedan
__________________
Senast redigerad av R0binhood 2018-04-03 kl. 15:52.
Citera
2018-04-09, 12:20
  #165
Medlem
Venators avatar
Jag har själv fått viktiga och seriösa PM från nyreggade medlemmar i trådar om brott eller försvunna personer, och inte minst kan det handla om personer som vill be om råd om saker att säga eller göra IRL och som inte är avsedda att ge input till den aktuella tråden. Det hände senast i anslutning till tråden om pedofilbröderna. Men uppenbarligen har det funnits problem och missbruk av en omfattning som jag var omedveten om. Det är tråkigt att en kommunikationsväg begränsas men om fördelarna för flertalet överväger nackdelarna är väl något man får finna sig i.

Det jag tycker är olyckligt är att jag som betrodd användare inte kan skicka ett PM till en nyreggad, som denne i så fall borde kunna få svara på. Där är den nya spärren i mina ögon inte bara osmidig utan slår väl också vid sidan om målet?
Citera
2018-04-09, 12:58
  #166
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det jag tycker är olyckligt är att jag som betrodd användare inte kan skicka ett PM till en nyreggad, som denne i så fall borde kunna få svara på. Där är den nya spärren i mina ögon inte bara osmidig utan slår väl också vid sidan om målet?
Det är också en del av målet. Det är inte längre möjligt att registrera en användare, spamma forumet med annonser och sedan ta emot PM.

Visst är det tråkigt att behöva ha restriktioner överhuvudtaget, men när det blir ett omfattande missbruk så har man ibland inget annat val än att välja mellan en dålig lösning och mindre dålig lösning.

admin4
Citera
2018-04-09, 13:28
  #167
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Det är också en del av målet. Det är inte längre möjligt att registrera en användare, spamma forumet med annonser och sedan ta emot PM.

Visst är det tråkigt att behöva ha restriktioner överhuvudtaget, men när det blir ett omfattande missbruk så har man ibland inget annat val än att välja mellan en dålig lösning och mindre dålig lösning.

admin4

Tack för snabbt svar och jag inser att här tvingades fram av problem som jag varit lyckligt omedveten om. Men jag avsåg det motsatta med min invändning: Att jag som gammal användare nu inte längre kan kontakta en nyregistrerad och inleda en PM-konversation. Det var detta som jag antar slår vid sidan om målet som jag förstod det. Jag stod inför den situationen just idag då jag ville kontakta en nyregistrerad medlem och det var så jag upptäckte förändringen. Men jag inser att det också kan finns tekniska begränsningar som gör att ni föredrar lite "hårdare" lösningar.
Citera
2018-04-09, 20:54
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Det är också en del av målet. Det är inte längre möjligt att registrera en användare, spamma forumet med annonser och sedan ta emot PM.

Visst är det tråkigt att behöva ha restriktioner överhuvudtaget, men när det blir ett omfattande missbruk så har man ibland inget annat val än att välja mellan en dålig lösning och mindre dålig lösning.

admin4

Det vore bra om ni kunde hitta en bättre lösning än denna. Som Venator skrev hade hen ju fått seriösa PM från nyreggade innan denna bestämmelse infördes för att vissa andra nyreggade har spammat forumet med annonser. Bättre vore att bara de som spammar forumet med annonser blev avstängda från att kunna skicka och ta emot PM, oavsett antal inlägg eller medlemskapstid.
__________________
Senast redigerad av jo5h2pe 2018-04-09 kl. 20:56.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback