Uppslag i Expressen idag, men det var ju inget nytt, även om de ville få det att låta så. Tror de gör sig själva en björntjänst att "gå ut" men inte ha något nytt att visa.
Tänkte precis skriva det att ett vittne beskriver mördaren som en datanörd men det har ju diskuterats tidigare, bra att dom går igenom telefon listorna igen och gräver mer i vilka som flyttat inom Sverige och även utomlands
Tänkte precis skriva det att ett vittne beskriver mördaren som en datanörd men det har ju diskuterats tidigare, bra att dom går igenom telefon listorna igen och gräver mer i vilka som flyttat inom Sverige och även utomlands
Expressen kallar det nya spår. Jag kallar det nya halmstrån. Polisen står och stampar.
Vet inte om det diskuterats, men borde man inte titta på eleverna i M:s skola. Kan vara så att M mobbat/tjafsat med någon elev i skolan och dennes storebror eller kompis storebror skulle sätta M på plats men att det av ngn anledning urartade sig och slutade som det gjorde. Har detta scenario diskuterats?
Tjejens kusin bodde på Ryds alle´i Studentkorridor då detta skedde. I huset fanns en kille som fler trodde kunde vara skyldig. Liknar fantombilden lite, även fast han har glasögon normalt sett. Claes från Sollefteå. Efter morden åkte han hemhem i 3 veckor trots att han inte hade studiefritt. Passar in i beskrivningen av mördaren. Flyttade till Åland efter studierna. VAr han finns nu vet kusinen inte då han inte minns Claes efternamn.
Enligt Sveriges befolkning 1990 fanns en Claes, född 1985, i Sollefteå. Han bor nu i Johanneshov.
Känner att jag måste hoppa in i tråden då den börjar urarta med tanke på det som stod i expressen idag.
Den där Staaf verkar vara en idiot. Men okej i småstäderna bor de små poliserna....
På åttiotalet hyrde jag ut lägenheter till Libaneser, en av dem blev min vän. Han berättade att när det var som värst i Libanon så var det barnen man sköt när de sprang ärenden mellan de olika falangerna. Själv kunde han inte gå till skolan utan en vuxens sällskap då det fanns risk att han kunde bli indragen i ett hus och bli våldtagen och mördad.
Så var alltså kulturen! Och det kan nog inte tjocksmocken eller Staaf förstå då de inte har den erfarenheten utan lever i något slags femtiotalssverige. Vad gäller AL så kan jag tänka mig att hon älskade mångkultur utan att reflektera över dess konsekvenser...
För övrigt var det nog så att familjen försökte etablera sig på narkotikamarknaden men det gick åt helvete....
Vet inte om det diskuterats, men borde man inte titta på eleverna i M:s skola. Kan vara så att M mobbat/tjafsat med någon elev i skolan och dennes storebror eller kompis storebror skulle sätta M på plats men att det av ngn anledning urartade sig och slutade som det gjorde. Har detta scenario diskuterats?
Tjejens kusin bodde på Ryds alle´i Studentkorridor då detta skedde. I huset fanns en kille som fler trodde kunde vara skyldig. Liknar fantombilden lite, även fast han har glasögon normalt sett. Claes från Sollefteå. Efter morden åkte han hemhem i 3 veckor trots att han inte hade studiefritt. Passar in i beskrivningen av mördaren. Flyttade till Åland efter studierna. VAr han finns nu vet kusinen inte då han inte minns Claes efternamn.
Vi (och nu menar jag östgötar alt boende i Ö-götland) blir lätt hemmablinda och tänker inte på att det kan vara en utsocknes GM. Bor man i norra Sverige är det kanske inte Linköpingsmorden man intresserar sig för i första hand.