Citat:
Ursprungligen postat av
ClariNet
Kommer den här uppgiften från M:s pappa? Är han trovärdig?
Nej det är sant, man kan verkligen ifrågasätta hans trovärdighet. Men polisen har ju sagt sig värdera andra vittnesuppgifter med hur väl de stämmer överens med vittnesmålet som A-L gav, så att hon bara sagt ”så ung” och ”helt oprovocerad” verkar märkligt i det hänseende (för finns mycket att jämföra emot isf). Det finns en lista på typ 4-8 punkter på signalementen som A-L uppgav. Ska se om jag kan hitta den listan. Har för mig att det var längd, klädsel, ålder och nåt med ansiktsform. Men kan minnas fel, som jag ofta gör.
A-L var, som ambulansmannens vittnesmål om hennes tillstånd antyder, vid fullt medvetande och antagligen lika fullt talbar. Möjligen att hon var chockad och att adrenalinet höll henne vaken, men att hon sen ganska omgående blev sämre iom blodförlust?
Sorry för att jag späder ut de intressanta diskussionerna med off topic.
Men här är lite mer on topic:
Den person i kamelfärgad/beige jacka/tröja som setts nära mordplatsen under morddagen och även setts vid mordplatsen dagarna innan (men inte efter?), och som senare sågs sittande i Trädgårdsföreningen efter mordet (mitt antagande att det är samma person, men mycket talar för det?): denna person borde ha något med mordet att göra. Han kanske inte är mördaren, det kan vara personen i den svarta midjelånga rocken. Som var längre, kanske tom mycket lång, hade ett fyrkantigare ansikte till skillnad från Mr Beige som hade runda kinder och ett barnsligt ansikte.
Vad hade personen som sopgubbarna såg under morddagen för klädsel?
Det talas om två personer som gått runt och frågat efter nycklar: vad hade dessa personer för signalement?