2018-04-09, 14:45
Medlem
Link04, Clarinet eller annan insatt person:

Maila gärna utredarna ( Staaf och den andre) och fråga om man skickat DNA för att ta fram en fantombild och varför man isåfall inte gått ut med den?
Har man så mkt o förlora i detta läget?
Citera
2018-04-09, 16:05
Medlem
Var väl via dna som dom vet att mördaren har blå ögon
Citera
2018-04-09, 16:23
Medlem
Tror vi i tråden jobbar 100 gånger mer m detta än staaf o company , kan ju undra vad det är för stolletips som kommit in sen 2004, närmaste polisen kom var ju den här polacken i Göteborg. Hoppas idiot fan gör något nytt brott räcker med ett inbrott o dom hittar dna så blir det träff
Citera
2018-04-09, 16:46
Medlem
Jag hoppas verkligen att det här kommer klaras upp, oavsett om personen i fråga lever eller inte så skulle det kännas skönt att veta vem det är.

Och jag kan helt ärligt säga, hade det varit min bror eller son eller liknande och jag visste om att personen i fråga hade gjort det här, då hade jag anmält honom. För jag hade inte velat ha en dubbelmördare i familjen, har man gjort något sånt här en gång så finns risken att man gör det igen.

Eller är det helt enkelt en högt uppsatt person som är förälder eller liknande till GM? Kanske finns en rädsla för att bli hatad själv.

Exempelvis en politiker som har en mördare till son, hur hotad hade inte den personen varit?

Tycker det är svårt det här.
Citera
2018-04-09, 17:31
Medlem
Vete fan vad jag skulle göra om jag kände personen bra, jävligt svårt att säga, om jag bara visste vem det är hade jag ringt in direkt
Citera
2018-04-09, 19:01
Avslutad
Tjejens kusin bodde på Ryds alle´i Studentkorridor då detta skedde. I huset fanns en kille som fler trodde kunde vara skyldig. Liknar fantombilden lite, även fast han har glasögon normalt sett. Claes från Sollefteå. Efter morden åkte han hemhem i 3 veckor trots att han inte hade studiefritt. Passar in i beskrivningen av mördaren. Flyttade till Åland efter studierna. VAr han finns nu vet kusinen inte då han inte minns Claes efternamn.
Citera
2018-04-09, 19:25
Medlem
Vilken linje gick han på? Hur var han som person?
Citera
2018-04-09, 19:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Betvivlar att så kommer att ske.

Citat:
Ursprungligen postat av jossi93
Jag hoppas verkligen att det här kommer klaras upp, oavsett om personen i fråga lever eller inte så skulle det kännas skönt att veta vem det är.

Det hoppas verkligen jag också men numera betvivlar jag att så kommer att ske.

I år blir det 14 år sedan dubbelmordet skedde. Lång tid har nu gått och inte blir det lättare att lösa ju längre tid som går. Ingen vet idag var GM kan befinna sig någonstans i världen? Jag tror inte att han bor kvar i Linköping. Han kan också vara avliden?
Citera
2018-04-09, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Kommer den här uppgiften från M:s pappa? Är han trovärdig?

Nej det är sant, man kan verkligen ifrågasätta hans trovärdighet. Men polisen har ju sagt sig värdera andra vittnesuppgifter med hur väl de stämmer överens med vittnesmålet som A-L gav, så att hon bara sagt ”så ung” och ”helt oprovocerad” verkar märkligt i det hänseende (för finns mycket att jämföra emot isf). Det finns en lista på typ 4-8 punkter på signalementen som A-L uppgav. Ska se om jag kan hitta den listan. Har för mig att det var längd, klädsel, ålder och nåt med ansiktsform. Men kan minnas fel, som jag ofta gör.

A-L var, som ambulansmannens vittnesmål om hennes tillstånd antyder, vid fullt medvetande och antagligen lika fullt talbar. Möjligen att hon var chockad och att adrenalinet höll henne vaken, men att hon sen ganska omgående blev sämre iom blodförlust?

Sorry för att jag späder ut de intressanta diskussionerna med off topic.

Men här är lite mer on topic:

Den person i kamelfärgad/beige jacka/tröja som setts nära mordplatsen under morddagen och även setts vid mordplatsen dagarna innan (men inte efter?), och som senare sågs sittande i Trädgårdsföreningen efter mordet (mitt antagande att det är samma person, men mycket talar för det?): denna person borde ha något med mordet att göra. Han kanske inte är mördaren, det kan vara personen i den svarta midjelånga rocken. Som var längre, kanske tom mycket lång, hade ett fyrkantigare ansikte till skillnad från Mr Beige som hade runda kinder och ett barnsligt ansikte.

Vad hade personen som sopgubbarna såg under morddagen för klädsel?

Det talas om två personer som gått runt och frågat efter nycklar: vad hade dessa personer för signalement?
Citera
2018-04-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Tjejens kusin bodde på Ryds alle´i Studentkorridor då detta skedde. I huset fanns en kille som fler trodde kunde vara skyldig. Liknar fantombilden lite, även fast han har glasögon normalt sett. Claes från Sollefteå. Efter morden åkte han hemhem i 3 veckor trots att han inte hade studiefritt. Passar in i beskrivningen av mördaren. Flyttade till Åland efter studierna. VAr han finns nu vet kusinen inte då han inte minns Claes efternamn.

Det här är intressant. Var han skriver där eller inneboende? Det borde inte vara omöjligt att hitta hans efternamn. Tipsade någon polisen? Vad skulle hans motiv kunna vara?
Citera
2018-04-09, 20:11
Medlem
En i 20 års åldern o en äldre runt 50 tror jag
Citera
2018-04-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Enligt tidigare inlägg i tråden yttrade/stönade A-L fram något som lät som "älp" (ambulansmännens vittnesmål, har jag för mig), men det tolkades som "Leif". Hon fick ju döende titta på hur dom försökte hjälpa M.
Du har en point där när det gäller A-L:s ingripande!

Kom att tänka på att ”älp” väl skulle kunna vara L-P? Ett pontentiellt smeknamn för såna som heter dubbelnamn där det första namnet börjar på L och det andra på P, typ Lars-Pet(t)er. Men det är långsökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in