2018-04-09, 19:50
Medlem
arbetets avatar
Jag vet inte om jag ska bli ledsen eller förbannad. Mest förbannad blir jag nog på dem som fortfarande relativiserar dessa odjurs handlingar:

Marwa Osman

‏ @Osman_Marwa1

Marwa Osman Retweetade AL- kholoud a hassan

Citat:
4000 abducted civilians were kidnapped in 2013 from their homes in #Adra by #JayshAlIslam
The number of those freed yesterday were only 200
Here you see the families of the remaining 3800 who seem to have "vanished"
These are the actions of the west's "moderate rebels"

https://twitter.com/Osman_Marwa1/status/983396598322515969

Måste nog erkänna att om Assad hade gasat ohyran som är skyldig till detta så skulle jag ha stått vid sidan om och hejat på honom med full kraft.

Ahmad Al-Issa
‏ @ahmadalissa

Citat:
The number of people abducted by #Jaish_alisalm in #Douma is 4000+. Jaish al_Islam says the number is 200 only. Families are furious. This means Jaish-alislam has murdered thousands of prisoners.
(Picture of the families sit-in today)
#FromSyria🇸🇾

https://twitter.com/ahmadalissa/status/983394026471739394
Senast redigerad av arbetet 2018-04-09 kl. 19:53.
Citera
2018-04-09, 19:53
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Jag har redan berättat för dig, och postat källor från en reporter från CNN, eller NYT, som på twitter skrev olika inlägg, och postade länkar till rapporter angående etnisk rensning begångna av kurder i Irak mot Assyrier. Jag har förklarat för dig kurdernas etnonationalistiska syn på sig själva contra andra befolkningar i området. Flera andra har förklarat för dig hur en kurdisk stat inte skulle kunna fungera, dels pga motsättningar i ledningen, konflikter med andra etniska minoriteter, och deras allmänna oförmåga att skaffa allierade. Detta avfärdar du som Kremlinjävelpropaganda. Vad är då poängen med att försöka övertyga dig?

Och nej, hade Assad varit rasist så hade inte kristna, muslimer, och andra minoriteter levt tillsammans fram till kriget 2011. Assads regering har samma struktur som Iraks, där ledamöter ur olika religioner och minoriteter hjälps åt i att styra landet, något som stoppade etniskt krig i flera årtionden, tills USA valde att hjälpa liberala moderata jihadister.

Och det för oss till punkt tre, Ryssland slaktade aldrig Iraks befolkning, Ryssland bombade inte Balkan urskiljningslöst. Ryssland protesterade mot Gadaffis mord, då man förutsåg konsekvenserna. Ryssland vägrar se Syrien gå samma öde till mötes, precis som Irak, Lybien, Egypten m.m. Ryssland är den makt som Mellanösterns folk verkar ha stor tillit för, jämfört med USA, av egen erfarenhet och diskussioner med folk och vänner från området. Gå läs Aftonbladet nu, och kom tillbaka och berätta historier om hur elak den elaka trollkarlen Assad är.

Det mest roliga är ju din dyrkan av Noam Chomsky, som flera gånger tagit Rysslands parti i olika frågor och händelser..

Smart är ditt mellannamn?

Etnonationalism är normativt i regionen och Rojavas samhällsprojekt är ett undantag från denna tradition.

Dyrkar inte Noam Chomsky för att jag har en profilbild av han och han har för övrigt inte tagit Rysslands ställning i majoriteten av gångerna det nämns.

Assadregimen har också sedan familjens övertagande varit grovt anti-semitisk och anti-kurdisk.
Citera
2018-04-09, 19:54
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Systematisk diskriminering av en grupp på etnisk basis är inte rasism?

Sedan så är den påstådda enigheten bara en löjlig fasad som kan bestå under flagg av en auktoritär diktatur. (Hamamassakren 1982, libanesiska inbördeskriget och syriska ockupationen av det landet är kvar i syriska folkets minne. Riktig samhörighet i området . Men förväntar mig inte att en medlem av Jan Myrdal sällskapet besitter några hjärnceller.)

KRG är inte Rojava din obildade marxist.

Som jag skrev innan, ingen diskriminering har blivit begånget av Assads regering, att kurderna stramas åt i MÖ sker över hela regionen, av just deras expansionistiska och etnonationalistiska synsätt. Hade Assad varit arabnationalist så hade de kristna varit utrotade i Syrien för länge sedan.

KRG/YPG/SDF vad fan du nu vill kalla det, alla grupper har samma mål och ambitioner, skillnaden är synen på den ekonomiska politiken, den sociala politiken är densamma hos alla kurder.

Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
What the fuck är det för skit du skriver, visa igen vet jag.

Någon annan får bistå med artikeln, hittar inte mitt inlägg där jag hänvisade till denna.
Citera
2018-04-09, 19:55
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag vet inte om jag ska bli ledsen eller förbannad. Mest förbannad blir jag nog på dem som fortfarande relativiserar dessa odjurs handlingar:

Marwa Osman

‏ @Osman_Marwa1

Marwa Osman Retweetade AL- kholoud a hassan

https://twitter.com/Osman_Marwa1/status/983396598322515969

Måste nog erkänna att om Assad hade gasat ohyran som är skyldig till detta så skulle jag ha stått vid sidan om och hejat på honom med full kraft.

Du bryr dig inte om civilbefolkningen i Syrien. Få inte dig själv att tro något annat. Din sentimentalitet är bara patetisk.

Ditt fördömande av illdåd är selektivt då du bara fördömer krigsförbrytelser när det är förenligt med dina ideologiska världsbild.

Jag fördömer islamistasen och Assadregimen samtidigt då min hjärna inte är präglad av kognitiv dissonans.
Citera
2018-04-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Israel lutar det åt. Här är lite mer info om attacken och basen.

Syria: Country's Largest Airbase Attacked, Israel Likely Responsible
https://worldview.stratfor.com/article/syria-airbase-attack-t4-missile-israel-trump-iran
Det lutar inte åt att Israel gjort det som hämnd för de omänskliga övergreppen på Syriens befolkning. Israel vill komma åt de som hjälper Animal Assad, på Revolutionsgardets natural habitat.
Citera
2018-04-09, 20:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du bryr dig inte om civilbefolkningen i Syrien. Få inte dig själv att tro något annat. Din sentimentalitet är bara patetisk.

Ditt fördömande av illdåd är selektivt då du bara fördömer krigsförbrytelser när det är förenligt med dina ideologiska världsbild.

Jag fördömer islamistasen och Assadregimen samtidigt då min hjärna inte är präglad av kognitiv dissonans.
Nej, du är som en kärring som reagerar känslomässigt och inte kan se orsak och verkan-mekanismer. Alltså oförmåga att analysera komplexa fenomen.
Citera
2018-04-09, 20:01
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Som jag skrev innan, ingen diskriminering har blivit begånget av Assads regering, att kurderna stramas åt i MÖ sker över hela regionen, av just deras expansionistiska och etnonationalistiska synsätt. Hade Assad varit arabnationalist så hade de kristna varit utrotade i Syrien för länge sedan.

KRG/YPG/SDF vad fan du nu vill kalla det, alla grupper har samma mål och ambitioner, skillnaden är synen på den ekonomiska politiken, den sociala politiken är densamma hos alla kurder.

Någon annan får bistå med artikeln, hittar inte mitt inlägg där jag hänvisade till denna.

Du är nog den mest efterblivna människan i den här tråden. Du försvarar att kurderna blivit systematiskt diskriminerad av Assadregimen och påstår dig själv tillhöra vänstern? Jävligt glad att ni leninistiska idioter är en utrotningshotad art, fy fan.

PYD:s agenda är inte ens i närheten av att vara jämförbar med KRG:s politik. Obildade clown.

Att assadregimen haft en arabnationalistisk agenda från dag ett är ett faktum känt hos alla som kan någonting om syriska baath-partiet. Faktumet att assyrier relativt sett behandlats bra av Assadregimen motbevisar inte arabnationalismens intentioner, bekräftar väl främst att de inte utgör något hot mot arabnationalismens ide.
Citera
2018-04-09, 20:03
Avslutad
Citat:
Jag har redan berättat för dig, och postat källor från en reporter från CNN, eller NYT, som på twitter skrev olika inlägg, och postade länkar till rapporter angående etnisk rensning begångna av kurder i Irak mot Assyrier. Jag har förklarat för dig kurdernas etnonationalistiska syn på sig själva contra andra befolkningar i området. Flera andra har förklarat för dig hur en kurdisk stat inte skulle kunna fungera, dels pga motsättningar i ledningen, konflikter med andra etniska minoriteter, och deras allmänna oförmåga att skaffa allierade. Detta avfärdar du som Kremlinjävelpropaganda. Vad är då poängen med att försöka övertyga dig?

Och nej, hade Assad varit rasist så hade inte kristna, muslimer, och andra minoriteter levt tillsammans fram till kriget 2011. Assads regering har samma struktur som Iraks, där ledamöter ur olika religioner och minoriteter hjälps åt i att styra landet, något som stoppade etniskt krig i flera årtionden, tills USA valde att hjälpa liberala moderata jihadister.

Och det för oss till punkt tre, Ryssland slaktade aldrig Iraks befolkning, Ryssland bombade inte Balkan urskiljningslöst. Ryssland protesterade mot Gadaffis mord, då man förutsåg konsekvenserna. Ryssland vägrar se Syrien gå samma öde till mötes, precis som Irak, Lybien, Egypten m.m. Ryssland är den makt som Mellanösterns folk verkar ha stor tillit för, jämfört med USA, av egen erfarenhet och diskussioner med folk och vänner från området. Gå läs Aftonbladet nu, och kom tillbaka och berätta historier om hur elak den elaka trollkarlen Assad är.

Det mest roliga är ju din dyrkan av Noam Chomsky, som flera gånger tagit Rysslands parti i olika frågor och händelser..

Smart är ditt mellannamn?

Du vet att du slösar din tid på skitstövlar som chumpskuy muppsky och skit?
Vad du en säger och alla andra spelar ingen roll då de har ett gemensamt mål, smutskasta alla som är emot deras idelogi, den parasiten chimpsky) som påstår sig vara helt neutral i frågan har mage att anklaga alla andra för att vara antikurder och antisemister samtidigt som han säger att du är marxist, fråga han om han vet vad han yrar om?
Chumpsy och hans lakajer är lika barn som leker bäst här tråden. Görå något gott i den här tråden och andra, undvik dessa imbecilla ohyror som parasiterar bara tråden. Finns inte en endaste hjärncell i deras getingbo.
Citera
2018-04-09, 20:05
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, du är som en kärring som reagerar känslomässigt och inte kan se orsak och verkan-mekanismer. Alltså oförmåga att analysera komplexa fenomen.

Du är en verklighetsförnekande pajas som skämt ut dig ett antal gånger i den här tråden med ditt overifierade och partiska skit.

Snälla Assad sköt regnbågar ut över Syrien för att förhindra att "sionisterna", "kurderna" och "MSM" skulle omstörta honom. Alla ljuger förutom din partiska skräpmedia och källor som bara bekräftar din ruttna världsbild.
Citera
2018-04-09, 20:06
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Du är nog den mest efterblivna människan i den här tråden. Du försvarar att kurderna blivit systematiskt diskriminerad av Assadregimen och påstår dig själv tillhöra vänstern? Jävligt glad att ni leninistiska idioter är en utrotningshotad art, fy fan.

PYD:s agenda är inte ens i närheten av att vara jämförbar med KRG:s politik. Obildade clown.

Att assadregimen haft en arabnationalistisk agenda från dag ett är ett faktum känt hos alla som kan någonting om syriska baath-partiet. Faktumet att assyrier relativt sett behandlats bra av Assadregimen motbevisar inte arabnationalismens intentioner, bekräftar väl främst att de inte utgör något hot mot arabnationalismens ide.

Jag försvarar inte, jag påstår att Assads restriktiva politik gentemot militanta kurder med separatistiska intentioner inte är exklusivt just för Assad. Denna politik sker överallt i MÖ där kurderna har stor minoritet. Sluta bygga dina halmgubbar. Mitt ställningstagande angående kurdernas nationalistiska idé oberoende av gruppering, kvarstår.
Citera
2018-04-09, 20:07
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Du vet att du slösar din tid på skitstövlar som chumpskuy muppsky och skit?
Vad du en säger och alla andra spelar ingen roll då de har ett gemensamt mål, smutskasta alla som är emot deras idelogi, den parasiten chimpsky) som påstår sig vara helt neutral i frågan har mage att anklaga alla andra för att vara antikurder och antisemister samtidigt som han säger att du är marxist, fråga han om han vet vad han yrar om?
Chumpsy och hans lakajer är lika barn som leker bäst här tråden. Görå något gott i den här tråden och andra, undvik dessa imbecilla ohyror som parasiterar bara tråden. Finns inte en endaste hjärncell i deras getingbo.

Hej CAKARIM

Han antydde själv på att han tillhörde vänstern om du läser föregående inlägg.

När hävdade jag att jag var neutral?
Citera
2018-04-09, 20:07
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ultranationalister funna i Södertälje som skriver overifierade inlägg och dylikt är inte trovärdiga källor, nej det är det inte.

Suck. Jag slösar bara min tid. Hade du läst källorna så hade du sett att det inte var enbart från "ultranationalister i Södertälje."

http://www.voltairenet.org/article197440.html
http://www.fredaprim.com/pdfs/2009/Kurdish_oppression_against_Assyrians.pdf

Om du någonsin skulle söka sanningen så kan du undersöka det på närmare håll. Tror knappast du har gjort det, eller så har du gjort det men leker dum här då du är ideologiskt motiverad och envisas. Hursomhelst, ha en fortsatt trevlig kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in