Citat:
Ursprungligen postat av
chimpsky666
Du kan ju bemöta resonemanget i mitt inlägg istället.
Varför i helvete är Ryssland en föredömlig aktör på ett internationellt plan jämfört med USA?
Men en brutal diktatur som Syrien som är öppet rasistisk, urskillningslöst bombar civila områden, begår massakrer och systematiskt torterar oppositionella är något som en vänstermänniska bör stödja?
Ni marxist-leninster är psyksjuka.
Jag har redan berättat för dig, och postat källor från en reporter från CNN, eller NYT, som på twitter skrev olika inlägg, och postade länkar till rapporter angående etnisk rensning begångna av kurder i Irak mot Assyrier. Jag har förklarat för dig kurdernas etnonationalistiska syn på sig själva contra andra befolkningar i området. Flera andra har förklarat för dig hur en kurdisk stat inte skulle kunna fungera, dels pga motsättningar i ledningen, konflikter med andra etniska minoriteter, och deras allmänna oförmåga att skaffa allierade. Detta avfärdar du som Kremlinjävelpropaganda. Vad är då poängen med att försöka övertyga dig?
Och nej, hade Assad varit rasist så hade inte kristna, muslimer, och andra minoriteter levt tillsammans fram till kriget 2011. Assads regering har samma struktur som Iraks, där ledamöter ur olika religioner och minoriteter hjälps åt i att styra landet, något som stoppade etniskt krig i flera årtionden, tills USA valde att hjälpa liberala moderata jihadister.
Och det för oss till punkt tre, Ryssland slaktade aldrig Iraks befolkning, Ryssland bombade inte Balkan urskiljningslöst. Ryssland protesterade mot Gadaffis mord, då man förutsåg konsekvenserna. Ryssland vägrar se Syrien gå samma öde till mötes, precis som Irak, Lybien, Egypten m.m. Ryssland är den makt som Mellanösterns folk verkar ha stor tillit för, jämfört med USA, av egen erfarenhet och diskussioner med folk och vänner från området. Gå läs Aftonbladet nu, och kom tillbaka och berätta historier om hur elak den elaka trollkarlen Assad är.
Det mest roliga är ju din dyrkan av Noam Chomsky, som flera gånger tagit Rysslands parti i olika frågor och händelser..
Smart är ditt mellannamn?