2018-04-09, 19:20
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Och så hade han då Sirid, hustrun, den fina kvinnan som han gifte sig med. Inga nätstrumpor, inga djupa urringningar, inga konstiga frisyrer, inga höga klackar, inga barn sedan förr, utbildning och ordnat arbete, etc. etc.. Det var S som var madonnan.
S var nog hans trygga punkt. Som en mamma han aldrig fick växa upp med, utan istället med en kvinnohatande, misshandlande far.

Du vet ingenting om hur S klädde sig privat inför sex t.ex.
Enligt Madsen så föredtrog ju Sirid S/M-sex, vilket han "inte gjorde" och ville då få det till att det var en av anledningarna till deras "öppna förhållande".
Så, nätstrumpor, lack, högklackat och djupa urringningar skulle inte förvåna mig alls.
Bryr mig inte ett dugg om så var fallet heller.
Däremot så verkar hon vara en sympatisk person som hade den ödesdigra oturen att gifta sig med en så störd man som Madsen. Undrar om hon någonsin repar sig riktigt efter att fått vetskap om vad han egentligen var. Att han var kapabel till detta bestialiska lustmord och att få veta hur han laddat ner och njutit av extrema tortyr/mordfilmer.
Bara hon inte vänder allt inåt och anklagar sig själv för att hon inte kunde se detta komma.
Citera
2018-04-09, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Tack för att du påminde mig om att jag är snar till att döma människor. Ibland. Dock dömer jag mig själv hårdast.

Jag är också nyfiken av mig och märker att efter att ha följt ett så groteskt fall som detta har jag efterhand blivit mer härdad.

Dock tror jag inte att jag skulle kunna se bilderna på de styckade kroppsdelarna.

Nu hoppas jag bara att de kunde hitta det jäkla minneskortet. Han har helt säkert gömt/slängt det och han har hällit fast vid det så länge han har vågat, det är jag säker på.

Jovisst... Filmdokumentet (som PM troligen skapat) måste vara en kär ägodel, som dessutom är säljbart

Jag tror som du. Han har hållit fast det in i det sista.

Det är ganska vanligt att sexmördare fotar och filmar, och Madsen följer väl flocken mönster.

Det är bara att hålla tummarna för att minnet hittas.
Citera
2018-04-09, 19:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Om du med i live-rapporteringen så hade du kommit ihåg det. Din underbare PM är ett pervo.

Men för hundrade gången: han fick ju bara ta ställning till ett antal perversioner under den rättspsykiatriska undersökningen. Det betyder inte att han led av alla själv. Det framgick aldrig att han skulle ha gjort något med djur. Men visst kan han ha träffat på sådana personer, som gör sådant, under sina irrfärder i Köpenhamns undre värld, och blivit tillvand vid tanken.
Citera
2018-04-09, 19:23
Medlem
Citat:
Nu måste du sluta påstå det där innan det blir en trådsanning.

Finns i live-rapporteringen eller hoppade du över just detta?
Citera
2018-04-09, 19:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag kan inte släppa tanken på minneskortet Som Madsen hade eventuellt med sig. Han kanske hade svalt det i hopp om att han kunde återvinna det i sin avföring när han kommit hem? Men det sket sig i häktet och han lät att det (kortminnet) skulle försvinna med bajset i toaletten?

Det är 10.000 kronors frågan.

Polisen har säkert konstaterat att det är en ägodel, som Peter inte ville släppa. Hans egna "OS-medalj", efter att ha sett på andras "verk".

Frågan som jag ställer mig med kortet, i.o.m att jag tror att han inte vill skiljas ifrån det, förrän det är ett absolut "måste" : Hur reagerar Peter vid stress, eller vid panik ?

För han är (utgår jag ifrån) iallafall stressad när han gör sig av med kortet. Kortet kan ju avslöja honom fullt ut.

-När är Peter stressad att dumpa/gömma det ?
(med när.., så känner han att det "brinner i knutarna", dvs han kan bli avslöjad)

-Vad gör han när han är stressad : dumpa eller gömma ?
(Som jag ser det, är Peter i panik.., då dumpar han kortet. Vid stress.., så gömmer han det !)

Minneskortet är hans egna "precious", som Gollums relation till ringen.
Citera
2018-04-09, 19:26
Medlem
Citat:
Men för hundrade gången: han fick ju bara ta ställning till ett antal perversioner under den rättspsykiatriska undersökningen. Det betyder inte att han led av alla själv. Det framgick aldrig att han skulle ha gjort något med djur. Men visst kan han ha träffat på sådana personer, som gör sådant, under sina irrfärder i Köpenhamns undre värld, och blivit tillvand vid tanken.

Kvarstår faktum att han skulle gjort det om hunden ville.
Citera
2018-04-09, 19:27
Medlem
Citat:
Skärp dig. Man nämner inte sånt om man inte har det i tanken. Jag kan inte bevisa att han knullat hundar (ursäkta språket), men jag skulle inte bli förvånad alls. Karln är inte ens en spillra av mänsklig. Han är kolsvart i själen. Jag läste att du gärna hade låtit en av dina döttrar åka ensam med honom i hans ubåt. Jösses.
Citera
2018-04-09, 19:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns i live-rapporteringen eller hoppade du över just detta?

Då vill jag se en källa, tack.
Citera
2018-04-09, 19:34
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Men nu VET vi ju att han haft massor av kvinnor, och av skilda storlekar, sorter och åldrar dessutom. Du läser in för mycket i hans sensuella metaforer och poetiska språk.
Nu är det ju redan konstaterat i den rättspsykiatriska utredningen att Madsen är:
"svårt sexuellt avvikande".
Jag ser inget poetiskt i det.

Under intervjun med rättspsykiatrikern har Madsen haft ett stort leende på läpparna vid många av frågorna. Med stort leende svarar han b.la så här: Det finns ingen sexuell tillfredställelse med att släpa runt på ett lik.

Jag tror rättspsykiatrin inte heller uppfattade att han hade "ett poetiskt språk" eller feltolkade några "sensuella metaforer".
Citera
2018-04-09, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är 10.000 kronors frågan.

Polisen har säkert konstaterat att det är en ägodel, som Peter inte ville släppa. Hans egna "OS-medalj", efter att ha sett på andras "verk".

Frågan som jag ställer mig med kortet, i.o.m att jag tror att han inte vill skiljas ifrån det, förrän det är ett absolut "måste" : Hur reagerar Peter vid stress, eller vid panik ?

För han är (utgår jag ifrån) iallafall stressad när han gör sig av med kortet. Kortet kan ju avslöja honom fullt ut.

-När är Peter stressad att dumpa/gömma det ?
(med när.., så känner han att det "brinner i knutarna", dvs han kan bli avslöjad)

-Vad gör han när han är stressad : dumpa eller gömma ?
(Som jag ser det, är Peter i panik.., då dumpar han kortet. Vid stress.., så gömmer han det !)

Minneskortet är hans egna "precious", som Gollums relation till ringen.

Benägen att tro att du har rätt om hans förmodade reaktion. Peter var vid landstigningen uppblåst Förnöjsam över vad han åstadkommit och var helt Lugn. Det var vidsträckt låångt till panik, han har gömt minneskortet. Är min tro. Han skulle Aldrig släppa ifrån sig förevigandet av hans högsta fantasi. Nope.
Citera
2018-04-09, 19:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Skärp dig. Man nämner inte sånt om man inte har det i tanken. Jag kan inte bevisa att han knullat hundar (ursäkta språket), men jag skulle inte bli förvånad alls. Karln är inte ens en spillra av mänsklig. Han är kolsvart i själen. Jag läste att du gärna hade låtit en av dina döttrar åka ensam med honom i hans ubåt. Jösses.

Det är ju psykologen som har gett honom en lista med olika påståenden att ta ställning till, det ingår antagligen för alla som är misstänkta för sexbrott av något slag. Det där andra yttrandet från mig är något från alledeles i början av fallet, när man inte visste något om Madsen utan bara hade youtubevideorna att gå på. Sluta med det också.
Citera
2018-04-09, 19:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Nu är det ju redan konstaterat i den rättspsykiatriska utredningen att Madsen är:
"svårt sexuellt avvikande".
Jag ser inget poetiskt i det.

Under intervjun med rättspsykiatrikern har Madsen haft ett stort leende på läpparna vid många av frågorna. Med stort leende svarar han b.la så här: Det finns ingen sexuell tillfredställelse med att släpa runt på ett lik.

Jag tror rättspsykiatrin inte heller uppfattade att han hade "ett poetiskt språk" eller feltolkade några "sensuella metaforer".

Säger du emot Madsen..?

Förresten tror jag inte att det stora leendet var där, utan det var när han avbröt för att tala om alla sköna älskarinnor som han haft. Det var det han log åt.
Senast redigerad av Merwinna 2018-04-09 kl. 19:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in