Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-09, 11:49
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Får ni aldrig nog av sånna här skittrådar?

- Nej, kvinnor och feminister säger inte att "ALLA" är "sexistiska och problematiska".
- "vp fittor" vad är det för något? kan du inte utrycka dig?
- Och nej "vp fittor" säger ingenstans: "styr BARA män".
- Varför i hela friden skulle vita män i norden ha speciell cred. för jämställdheten i Sverige?
- Sen är jämställdhet lite mer än bara frågor kring sexuellt våld. I Polen ex. pågår en debatt att stark försämra villkoren för den lilla aborträtt kvinnor har kvar, så? är det "säkert" vara kvinna i det landet tror du?


Maken till tramstråd.

om jag fick välja mellan att riskera att bli våldtagen på gator mot att inte få utöva abort när jag själv vill och hur många gånger jag vill- jag känner t ex en kvinna som haft 3 aborter, det är jättenormalt, eller hur?! så hade jag hellre valt säkerhet, men jag är inte en kvinna, abort kanske är viktigare för er än att bli våldtagen på nätterna. Hillary Clinton tycker exempelvis att man ska få utöva abort i 9 månaden, det som Trump använde sig effektivt emot henne i sista debatten... sådant äcklar givetvis en majroitet av människor i världen, men inte feminister och clinton de hade ingen aning om hur folket blev arga över sådant.
__________________
Senast redigerad av quezen 2018-04-09 kl. 11:53.
Citera
2018-04-09, 11:52
  #26
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Varannan tråd i nya ämnen handlar om hur synd det är om vita män.
Ja, det är ju i stora drag vad det här forumet handlar om...
Citera
2018-04-09, 11:55
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Ja, det är ju i stora drag vad det här forumet handlar om...

Ja, för kvinnor i media har aldrig beklagat sig. kvotering är aldrig något vänstern använder 24/7 i Sverige.

Vi har för helsike brandmän nu som är "kvinnor" och inte klarar fystester och kan inte slå in dörrar med yxor som ska "rädda oss" eftersom sossarna kräver jämställdhet. Om inte det är psykisk sjukdom, vad är? Barn och pensionärer ska dö för Josefin som inte kan bära sin packning måste få känna sig "stark" i samhället?! 10 män ska dö i armén för Amandas kast med granater når inte ända fram? haha.

Detta gäller givetvis invandrare också, var ju någon som läckte ut i media att de kvoterat in invandrare som inte förstår utrustningen eller kunde läsa direktiv- men återigen, feminister/vänstern som är bakom denna idioti.
Citera
2018-04-09, 11:55
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
om jag fick välja mellan att riskera att bli våldtagen på gator mot att inte få utöva abort när jag själv vill och hur många gånger jag vill- jag känner t ex en kvinna som haft 3 aborter, det är jättenormalt, eller hur?! så hade jag hellre valt säkerhet, men jag är inte en kvinna, abort kanske är viktigare för er än att bli våldtagen på nätterna. Hillary Clinton tycker exempelvis att man ska få utöva abort i 9 månaden, det Trump använde sig effektivt mot henne i sista debatten... sådant äcklar givetvis en majroitet av människor i världen, men inte feminister, nej då.

Och om du fick välja mellan antigen alltid riskera bli utsatt för våldtäkt eller ex: alltid riskera att åka dit i 18 år på barnpassning/ ca en halv miljon i underhåll till barn vid varje gång du har sex.
vad hade du då föredragit?
Citera
2018-04-09, 11:56
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
haha jag har knappt hört något av dessa ord. "luderbetvingare"?? "fittfobist"??

Fakta är att det finns få invektiv som avhandlar det manliga könet eller manlig heterosexuell sexualitet, det finns drivor kring kvinnors dito och en och annan kring manlig homosexualitet. ( bög, kuksugare ex.)
Motsvarande så finns där rätt många som "hyllar" det manliga könet, stake ex. och rätt få som hyllar det kvinnliga.

Detta speglar vårt traditionella synsätt kring dessa saker.

Jag håller inte med dig om det. Men, av respekt till det kvinnliga, drar sig civiliserade män att klistra epitet på kvinnans kon.
Fittans makt är stor eller brist på fitta gor dig djärv var roliga uttryck i min ungdom.
Ja visst används kvinnans kon i nedvärderande termer men med stor träffpunkt många gånger.
Kommer du ihåg den manliga LO basen som lämnade och gav ordet fittstim en mening.
Fittstim kontra patriarkat kanske. Kolla in tillägget i tidigare inlägg. Jag genom att debattera med dig bevisar att svenska män är feminiserade
__________________
Senast redigerad av Johnth 2018-04-09 kl. 11:59.
Citera
2018-04-09, 11:58
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och om du fick välja mellan antigen alltid riskera bli utsatt för våldtäkt eller ex: alltid riskera att åka dit i 18 år på barnpassning/ ca en halv miljon i underhåll till barn vid varje gång du har sex.
vad hade du då föredragit?

Min åsikt är att en man som gjort en kvinna gravid- ska givetvis betala för det.
Inte staten.
Men sådant samhälle kommer vi aldrig få tyvärr.
Det skulle lösa en jävla massa "brottslighet" och vad visade statistiken inom USA? 70% av fångar kom ifrån singelmammor och i USA har vi dessa "welfare queens" som skaffar gärna ett par ungar, kastar sedan utan pappan, och kan leva på bidrag hela livet.
Citera
2018-04-09, 12:02
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Min åsikt är att en man som gjort en kvinna gravid- ska givetvis betala för det.
Inte staten.
Men sådant samhälle kommer vi aldrig få tyvärr.
Det skulle lösa en jävla massa "brottslighet" och vad visade statistiken inom USA? 70% av fångar kom ifrån singelmammor och i USA har vi dessa "welfare queens" som skaffar gärna ett par ungar, kastar sedan utan pappan, och kan leva på bidrag hela livet.

Etniskt Svenska män får betala for sina barn. Det är givet ,tro mig jag vet. Invällarna drar på sig skulder i underhållsstod, CSN, kortskulder mm. mm. SEn forsvinner de i etern eller blattestan samt negerland och staten ser inte en krona av dem.
DÄR endast betalar staten.
Citera
2018-04-09, 12:03
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Ja, det är ju i stora drag vad det här forumet handlar om...

Vad har "vit" med saken att göra enligt dig?
Citera
2018-04-09, 12:07
  #33
Medlem
Gabriel2017s avatar
När jag har varit utomlands så har jag mötts som Svensk man med stor respekt, nu ser jag ut som en ”riktig” man. Vad utlänningarna däremot undrar över, utanför EU, är:
”Varför tar Ni emot så många muslimer?”
Har glömt bort vad jag brukar svara. Men jag försvarar det inte.
Citera
2018-04-09, 12:11
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Min åsikt är att en man som gjort en kvinna gravid- ska givetvis betala för det.
Inte staten.
Men sådant samhälle kommer vi aldrig få tyvärr.
Det skulle lösa en jävla massa "brottslighet" och vad visade statistiken inom USA? 70% av fångar kom ifrån singelmammor och i USA har vi dessa "welfare queens" som skaffar gärna ett par ungar, kastar sedan utan pappan, och kan leva på bidrag hela livet.

Betala via pengar då bara eller? Han borde väl i en värld utan aborträtt också tvingas stå för 50% av arbetet/ tiden som krävs att ha barn?

Så? vad väljer du? Våldtäkter om du råkar vistas på fel plats som man, eller alltid riskera få oönskade barn ta hand om varje gång du har sex? det var ju bilden du själv målade upp att kvinnor skulle behöva välja mellan.
Citera
2018-04-09, 12:14
  #35
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vad har "vit" med saken att göra enligt dig?

Ja, det brukar jag undra också. Du har väl läst de flesta trådarna här?
Det mesta brukar vara feministernas och invandrarnas fel.
Citera
2018-04-09, 12:15
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Jag håller inte med dig om det. Men, av respekt till det kvinnliga, drar sig civiliserade män att klistra epitet på kvinnans kon.
Fittans makt är stor eller brist på fitta gor dig djärv var roliga uttryck i min ungdom.
Ja visst används kvinnans kon i nedvärderande termer men med stor träffpunkt många gånger.
Kommer du ihåg den manliga LO basen som lämnade och gav ordet fittstim en mening.
Fittstim kontra patriarkat kanske. Kolla in tillägget i tidigare inlägg. Jag genom att debattera med dig bevisar att svenska män är feminiserade

Verkligen! Måste vara enormt många icke civiliserade män där ute då du.

Svenska män är i viss mån "feminiserade" ja. Men! i min värld är alltså "feminint" varken något negativt eller för den delen i rak motsats till manligt.
Mycket av det trad. kvinnliga är smart att anamma i vår tid. Empati, bra på social interaktion, bra på att upprätta kontakter med andra, hänga med ungar, bli bra på något så trevligt som att laga mat etc etc... Nordiska män sätter sig alltså i en smartare sits än div. andra män som vägrar och harvar vidare i sina machoroller som i regel bara ger dem själva skitliv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback