Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-09, 10:55
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och jag skulle säga att framåtanda/ uthållighet/ integritet m.m. av bra egenskaper inte har just med "stakar" att göra.

Samt att dessa egenskaper återfinner du över hela Norden ( samt på andra platser) och hos båda könen som sagt.

I den manliga vokabulären innebär stake just , bland andra, de egenskaper du beskriver.
Stake liksom värdegrund är ord som har en innebord som tolkas av de insatta.
Ror inte min stake, Håll staken stark som ex är begrepp som kan uppfattas som stotande så jag förstår dig.
Sätt dig in i begreppet stake liksom du gor med begreppet värdegrund så fattar du.
Annars är du hatisk.
__________________
Senast redigerad av Johnth 2018-04-09 kl. 10:59.
Citera
2018-04-09, 11:02
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och jag skulle säga att framåtanda/ uthållighet/ integritet m.m. av bra egenskaper inte har just med "stakar" att göra.

Samt att dessa egenskaper återfinner du över hela Norden ( samt på andra platser) och hos båda könen som sagt.

Integritet går inte ihop med kvinnor. Jag har i alla fall aldrig upplevt det, även om jag i teorin kan förstå att det borde kunna finnas sådana kvinnor. Tror biologin sätter pinnar i hjulet där.
Citera
2018-04-09, 11:06
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
I den manliga vokabulären innebär stake just , bland andra, de egenskaper du beskriver.
Stake liksom värdegrund är ord som har en innebord som tolkas av de insatta.
Ror inte min stake, Håll staken stark som ex är begrepp som kan uppfattas som stotande så jag förstår dig.
Sätt dig in i begreppet stake liksom du gor med begreppet värdegrund så fattar du.
Annars är du hatisk.

nej i vokabuläret totalt sett...mannen är norm språkligt, därför förknippas det manliga könet med saker som styrka/ integritet/ stolthet/ kraft och bla bla...medan det kvinnliga är ett invektiv man använde för att nedvärdera någon så grovt man kan.
Vänligen inse det, eller du är både hatisk och lite dum.

I verkligheten dock är dessa saker könsneutrala, det sitter hos vissa individer helt enkelt, och inte i könet.
Och vidare de har mycket lite att göra med våld, maktbruk och tvång ex.
Citera
2018-04-09, 11:08
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Integritet går inte ihop med kvinnor. Jag har i alla fall aldrig upplevt det, även om jag i teorin kan förstå att det borde kunna finnas sådana kvinnor. Tror biologin sätter pinnar i hjulet där.

nej är nog mer du själv som sätter pinnar i ditt eget hjul.
Citera
2018-04-09, 11:08
  #17
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej i vokabuläret totalt sett...mannen är norm språkligt, därför förknippas det manliga könet med saker som styrka/ integritet/ stolthet/ kraft och bla bla...medan det kvinnliga är ett invektiv man använde för att nedvärdera någon så grovt man kan.
Vänligen inse det, eller du är både hatisk och lite dum.

I verkligheten dock är dessa saker könsneutrala, det sitter hos vissa individer helt enkelt, och inte i könet.
Och vidare de har mycket lite att göra med våld, maktbruk och tvång ex.
Haha, detta måste vara den cringeigaste etymologin för ord jag läst nånsin.

Andas och utveckla sen vad i hela fridens namn du menar.
Citera
2018-04-09, 11:11
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej i vokabuläret totalt sett...mannen är norm språkligt, därför förknippas det manliga könet med saker som styrka/ integritet/ stolthet/ kraft och bla bla...medan det kvinnliga är ett invektiv man använde för att nedvärdera någon så grovt man kan.
Vänligen inse det, eller du är både hatisk och lite dum.

I verkligheten dock är dessa saker könsneutrala, det sitter hos vissa individer helt enkelt, och inte i könet.
Och vidare de har mycket lite att göra med våld, maktbruk och tvång ex.


OJ då. Nu seglade du iväg. Båda konsdelarna, vilka är olika trots allt djv genus, man och kvinnas kan användas som forolämpningar verbalt, eller hur.
Vill du ha exempel. Om inte har du ingen stake.
Citera
2018-04-09, 11:15
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
OJ då. Nu seglade du iväg. Båda konsdelarna, vilka är olika trots allt djv genus, man och kvinnas kan användas som forolämpningar verbalt, eller hur.
Vill du ha exempel. Om inte har du ingen stake.

Ok, rabbla alla nedvärderande förlämpningsord du kan komma på som har just det manliga könet i
fokus...så ska jag rada upp de kvinnliga exemplen.

Får du ihop fler än jag så får du staken.
Citera
2018-04-09, 11:21
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ok, rabbla alla nedvärderande förlämpningsord du kan komma på som har just det manliga könet i
fokus...så ska jag rada upp de kvinnliga exemplen.

Får du ihop fler än jag så får du staken.


Ha ha , detta är ju barnsligt kul. Djv kuksugare är inte kul att hora tycker jag men då kränker väl jag bogar och får inte ha den åsikten.
Kuuuuken, har många manliga idrottsutovare spontat brustit ut i vid missat mål.Finns många fler men jag har inte stake nog att fortsätta for det känns osmakligt.
När det gäller fittan så säger väl jag bara att uttrycket fittans makt är stark fortjänar en ljus stake.
Citera
2018-04-09, 11:27
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Ha ha , detta är ju barnsligt kul. Djv kuksugare är inte kul att hora tycker jag men då kränker väl jag bogar och får inte ha den åsikten.
Kuuuuken, har många manliga idrottsutovare spontat brustit ut i vid missat mål.Finns många fler men jag har inte stake nog att fortsätta for det känns osmakligt.
När det gäller fittan så säger väl jag bara att uttrycket fittans makt är stark fortjänar en ljus stake.

Du fick alltså ihop:

Kuksugare ( det är nog faktiskt könsneutralt, du kan kalla båda könen för detta, och hur är det nedvärderande mot kuken? ) kuken samt ett kivnnligt invektiv...jaha?

Ok då försöker jag:
Fitta, Slampa, Bitch, Hora, Kärring, Häxa, Slyna, Knulldocka, Våp, Madrass...hm dä tg det slut. Tog mig mindre än 2 minuter.

Tror staken är min.

Vänligen inse vad detta visar, angående det vi pratar om.
Citera
2018-04-09, 11:39
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du fick alltså ihop:

Kuksugare ( det är nog faktiskt könsneutralt, du kan kalla båda könen för detta, och hur är det nedvärderande mot kuken? ) kuken samt ett kivnnligt invektiv...jaha?

Ok då försöker jag:
Fitta, Slampa, Bitch, Hora, Kärring, Häxa, Slyna, Knulldocka, Våp, Madrass...hm dä tg det slut. Tog mig mindre än 2 minuter.

Tror staken är min.

Vänligen inse vad detta visar, angående det vi pratar om.

Ok, det måste alltså bli komplicerat over ordet stake. Alltså uttrycket,, har du stake nog.
Även en påläst genusforskare har hort det uttrycket och vet inneborden.
Och så om någon kallar dig djävla kuksugare tar du det som en man.
Du tappade bort,,, Kuuuuken också ,,,som manliga idrottsutovare kan brista ut i vid en blunder. Forklara och analysera den då.
Det verkar som om du inte vet att kvinnor använder minst lika många kvädningsord om mannen refererat till mannens kon. Hanrej, luderbetvingare, fittfobist, brostfixerad, fittfixerad, gubbkåt och jag kan hålla på i evighet. Gubbslem och män är djur tillhor kanske extrema uttryck beroende på vilken grupp som använder dem.

Fan, jag är en Svensk man. En Finne eller Islänning skulle inte ens svara och debattera med dig.
Svenska män är feminiserade och jag är ett bevis.
__________________
Senast redigerad av Johnth 2018-04-09 kl. 11:49.
Citera
2018-04-09, 11:39
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Vänligen inse vad detta visar, angående det vi pratar om.

Att det mest är män som blir förolämpade?
Citera
2018-04-09, 11:48
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Ok, det måste alltså bli komplicerat over ordet stake. Alltså uttrycket,, har du stake nog.
Även en påläst genusforskare har hort det uttrycket och vet inneborden.
Och så om någon kallar dig djävla kuksugare tar du det som en man.
Du tappade bort,,, Kuuuuken också ,,,som manliga idrottsutovare kan brista ut i vid en blunder. Forklara och analysera den då.
Det verkar som om du inte vet att kvinnor använder minst lika många kvädningsord om mannen refererat till mannens kon. Hanrej, luderbetvingare, fittfobist, brostfixerad, fittfixerad, gubbkåt och jag kan hålla på i evighet.

haha jag har knappt hört något av dessa ord. "luderbetvingare"?? "fittfobist"??

Fakta är att det finns få invektiv som avhandlar det manliga könet eller manlig heterosexuell sexualitet, det finns drivor kring kvinnors dito och en och annan kring manlig homosexualitet. ( bög, kuksugare ex.)
Motsvarande så finns där rätt många som "hyllar" det manliga könet, stake ex. och rätt få som hyllar det kvinnliga.

Detta speglar vårt traditionella synsätt kring dessa saker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback