Citat:
Inte jag heller, men det verkar otroligt att inget skulle ha fastnat på ytan. Dessutom borde väl denna oerhört erfarna ubåtsmaskinist ha känt till det i så fall. Haha nu kom jag på en parallell: de där tillverkarna av dambindor som alltid kör med att ytan är helt torr och att vätskan brer ut sig inuti i stället... DET funkar inte heller!
Men det konstiga är ju att M och hans crew inte fått frågan när de bytte filtren senast... Betina borde ju ställa den åtminstone.
Ditte lär ha haft koll på M genom tidningsartiklar, TV-program (hon sa själv att hon sett dokumentären om Freya på TV) och Youtube-videos. Om inte annat så lär hon ha kollat på lite sådant, när hon fick det här uppdraget. Det skulle vem som helst ha gjort. Och där framgår hans fascination av Das Boot.
Men det konstiga är ju att M och hans crew inte fått frågan när de bytte filtren senast... Betina borde ju ställa den åtminstone.
Ditte lär ha haft koll på M genom tidningsartiklar, TV-program (hon sa själv att hon sett dokumentären om Freya på TV) och Youtube-videos. Om inte annat så lär hon ha kollat på lite sådant, när hon fick det här uppdraget. Det skulle vem som helst ha gjort. Och där framgår hans fascination av Das Boot.
Kolla vad bra det går när du tänker efter lite istället för att häva ur dig otrevligheter och förutfattade meningar om olika parter till höger och vänster. Vi vet båda inte hur filtret fungerar, alltså har du verkligen ingen grund till att anklaga folk till höger och vänster för planterade bevis, utbytta filter och fiffel. Däremot går det utmärkt att, som du här skriver, ifrågasätta att det ska ha varit rent. Men när du drar sådana slutsatser framstår du tyvärr både som hysterisk (jag är egentligen ovillig att använda detta uttryck men kommer inte på något bättre alternativ), inkompetent och med en förkärlek för fabulerande.
Ja, någon borde ha ställt den frågan. Det är inte den enda gången man tänkt så i denna rättegång. Kanske har några missats i liverapporteringen, andra av åklagare och försvarare.
Även om hon varit medveten om hans fascination av filmen så krävs det nog att man känner en person lite bättre för att VETA att den blir kränkt av att man uttrycker sig negativt om dennes favoritfilm, eftersom detta inte är något vuxna människor blir i allmänhet. Så jag står fast vid att du hittar på för att det passar och samtidigt förstärker/bekräftar din bild av Ditte, PM och rättssaken i sig. Jag säger inte att du gör det avsiktligen - men likväl gör du det.