2018-04-08, 01:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jag är fullt medveten om syftet från åklagarens sida, och att vi endast har delar därför som jag skriver antagande och med förhoppning om att få förklaring.
Att den tekniska bevisningen tydligt kommer visa att Madsens påstående om håltagning för att säkra sänkning på huvudets packdel är lögn tvivlar jag inte en sekund på.
Med tillägg att troligen blir mer klarlagt den 23 april om nu live orkar vara på tårna och förmedla bra rapporter. Antar som sagt att det kan komma ett mer specificerat gärningsförlopp med bas i krim. tekniska detaljer.
Jag finner det besvärligt att behöva saxa mellan så många sidor för att öht få en klarare och mer sanningsenlig bild.
Citera
2018-04-08, 01:13
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
I så fall skulle KW ha avlidit kring 04:40 (eller i vart fall inte så mycket senare) - Det kan stämma bra; sedan styckade och emballerade han 04:43 - 08:22 då han gick i undervattensläge, för att därefter dumpa likdelarna fram till c:a 10:00. - Att han sov är naturligtvis bara snack. - Ingen annan än han själv vet mer exakt hur han disponerade sin tid.

Ja, tyvärr är det nog så det ser ut, han höll henne vid liv ungefär 7 -7,5 timmar innan döden måste ha kommit som en befrielse.
Citera
2018-04-08, 01:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
I så fall skulle KW ha avlidit kring 04:40 (eller i vart fall inte så mycket senare) - Det kan stämma bra; sedan styckade och emballerade han 04:43 - 08:22 då han gick i undervattensläge, för att därefter dumpa likdelarna fram till c:a 10:00. - Att han sov är naturligtvis bara snack. - Ingen annan än han själv vet mer exakt hur han disponerade sin tid.

Är Madsens telefon den enda som har signal efter 20:15 ca? Det står i rapporteringen att mobilerna bryts efter KW sista sms till pojkvännen efter 20 tiden. När fick frun ett sms? Runt 23:30?
Då är hans telefon i gång alltså, och KW är inte tillgänglig. Jag tror hon är död vid den tiden och sen återstår det ett långt arbete att dela kroppen med allt pyssel med rör, påsar buntband osv, för att senare börja dumpa.
Citera
2018-04-08, 01:16
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ja, tyvärr är det nog så det ser ut, han höll henne vid liv ungefär 7 -7,5 timmar innan döden måste ha kommit som en befrielse.

Jo, det tar sin tid att snickra i hop snuffmovies.
Citera
2018-04-08, 01:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Är Madsens telefon den enda som har signal efter 20:15 ca? Det står i rapporteringen att mobilerna bryts efter KW sista sms till pojkvännen efter 20 tiden. När fick frun ett sms? Runt 23:30?
Då är hans telefon i gång alltså, och KW är inte tillgänglig. Jag tror hon är död vid den tiden och sen återstår det ett långt arbete att dela kroppen med allt pyssel osv, för att senare börja dumpa.
sms 23.25 till exfrun.
Sista signal är ungefär i samma veva då de dyker ner första gången om jag inte missminner mig.
Citera
2018-04-08, 01:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, tyvärr. Jag hoppas givetvis det är tidigare, snabbare, medvetslös, synkoperar och allt jag kan uppbringa - men sett till den här sortens förövare, sett till ostörd BP så vete fan.
Jag undrar dock vad han sysslar med 02.15 då han står still i drygt 50 minuter.
Citera
2018-04-08, 01:21
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
sms 23.25 till exfrun.
Sista signal är ungefär i samma veva då de dyker ner första gången om jag inte missminner mig.

Ja, alltså efter sista sms till pojkvännen står det i rapporteringen, så bryts signalerna.
Men hans mobil är igång 23:25 alltså och då är han väl klar och har en död kropp att fixa undan.
Han har säkert inte tid om KW lever då är han för berusad och uppspelt. När hon väl är död har han ingen nytta av henne mer än att hon ska försvinna. Han kan ha tänkt vid det laget att frun undrar var han håller hus typ.
Citera
2018-04-08, 01:24
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Med tillägg att troligen blir mer klarlagt den 23 april om nu live orkar vara på tårna och förmedla bra rapporter. Antar som sagt att det kan komma ett mer specificerat gärningsförlopp med bas i krim. tekniska detaljer.
Jag finner det besvärligt att behöva saxa mellan så många sidor för att öht få en klarare och mer sanningsenlig bild.

Litar ganska bra på EB som har snabba och duktiga reportar, BT inte lika snabba. Svensk media läser jag inte alls under livetid. Saknar sammanfattningar där flera live är ihopsamlade, har ingen dator så omöjligt att göra för min del.

Hoppas bara att den rättspsykiatriska genomgången inte tar alltför stort utrymme på morgonen den 23 , utan att åklagaren får gott om tid över för gärningsförlopp och slutplädering. Betina ska ju ha sitt.
Citera
2018-04-08, 01:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Litar ganska bra på EB som har snabba och duktiga reportar, BT inte lika snabba. Svensk media läser jag inte alls under livetid. Saknar sammanfattningar där flera live är ihopsamlade, har ingen dator så omöjligt att göra för min del.

Hoppas bara att den rättspsykiatriska genomgången inte tar alltför stort utrymme på morgonen den 23 , utan att åklagaren får gott om tid över för gärningsförlopp och slutplädering. Betina ska ju ha sitt.
De är bra men som det saknas där med. Citatet om påsarna fick jag via seoghör så man behöver tyvärr hoppa runt.
Att Madsens kone var sur framkom nån annanstans om jag inte minns fel. Att material i Kims orange jacka var fleece (rätt ointressant men ändå en detalj) såg jag via ett annat ställe, piskan de hittat i hangaren likaså. Dr har fått med detaljer som de andra missat.
Svensk media har jag nästintill ignorerat, tittat in mer för att dubbelkolla vissa ting, Norge har tillfört mer.
Senast redigerad av develi 2018-04-08 kl. 01:32.
Citera
2018-04-08, 01:37
Medlem
trngws avatar
Citat:
Lyssna jävligt noga nu och fokusera på ÅK - hans huvudmål.
Det är FULLSTÄNDIGT OINTRESSANT FÖR MÅLET det du mal om.

Det enda jag ber om är att du presenterar en länk till dementin från rättsläkaren som du mal om.
Om det nu är något som varit upp i rätten, så är det knappast fullständigt ointressant för målet. Men oavsett vilket så är det inte du som avgör vad som är ointressant för målet och inte.

Du blir ju bara sur och aggressiv för att du är så sanlöst prestigefylld att du under inga som helst omständigheter klara av att ha fel, du är ju till och med värre än PM på den punkten.

Citat:
PM påstår att hans perforation av vagina (som påvisar blodcirkulation; levde eller var i aktiv dödsprocess) skedde i samband med styckning (för att förhindra gasbildning) - samt att hon dog kl 23. Det är således fullständigt fel.

Ingen har hävdat något annat. Är du helt packad eller? Hur många gånger ska man behöva förklara saker för dig. Att hon dog vid 23 finns dock inget som säger är fullständigt fel!

Ovanstående har ingenting som helst att göra med vid vilka tidpunkter döden och styckningen skedde, eller hur lång tid det var mellan dem.

Citat:
Vad är huvudmålet med ÅK's frågor?

Inte ens något så trivialt fattar du, helt makalöst!

Citat:
Är han intresserad av att få veta exakt när Kim dött?
NEJ.

Du kan visst verkligen ingenting om mordutredningar!
JO! Det är något av det mest intressanta för åklagaren att få reda på. Tidpunkt för döden, och dödsorsaken är högintressanta saker. Tyvärr är det dock något som inte kan fastställas i detta fallet.

Citat:
ÅK är ute efter att krossa PMs påståenden (dels att det inte handlar om att förhindra gasbildning, dels att det inte stämmer med den tidpunkt hon dött) och att det då snarare pekar på det som handlar om väckt åtal dvs att det är mer troligt en sexuell handling.

Alldeles nyss sa du att åklagaren inte var intresserad av dödstidpunkten, och nu påstår du att han vill visa att tidpunkten inte stämmer.

Du snurrar in dig så totalt i dina egna påhitt och villfarelser att du snart inte vet vad du själv heter.

Men det är precis likadant som igår, du byter samtalsämne bara för att du inte kan ta att din bild inte stämmer med verkligheten.

Inse faktum - det finns inget som talar emot att KW avled vid 23 och styckades vid 07, och det är anledningen till att du inte kan presentera de dementier som du så lögnaktigt vidhåller!
Senast redigerad av trngw 2018-04-08 kl. 02:00.
Citera
2018-04-08, 01:39
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ja, tyvärr. Jag hoppas givetvis det är tidigare, snabbare, medvetslös, synkoperar och allt jag kan uppbringa - men sett till den här sortens förövare, sett till ostörd BP så vete fan.
Jag undrar dock vad han sysslar med 02.15 då han står still i drygt 50 minuter.

Tror även det är något vi aldrig kommer få veta. En del menar att det är då han fyller på tankarna , en del menar att det är då som han laddar upp film i molnet. Kan ha varit vad som helst.
Själv är jag högst tveksam till filmandet. Men med tanke på att det fanns en egen porrfilm med honom och en svart kvinna då han har en go-prokamera på sig så finns ju möjligheten. En del till som vi nog aldrig kommer få svar på.
Citera
2018-04-08, 01:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, alltså efter sista sms till pojkvännen står det i rapporteringen, så bryts signalerna.
Men hans mobil är igång 23:25 alltså och då är han väl klar och har en död kropp att fixa undan.
Han har säkert inte tid om KW lever då är han för berusad och uppspelt. När hon väl är död har han ingen nytta av henne mer än att hon ska försvinna. Han kan ha tänkt vid det laget att frun undrar var han håller hus typ.
Jag tror ju inte det. Jag tror att det hela startat och att han är uppspelt pga av detta och är sen nära att krocka av eufori. Att hans sms till exfrun är för att köpa sig tid, att hon inte ska efterlysa honom av oro.
Att han lät Kim hållas på halster i första dyket där han grandiost kunde gotta sig i en intervju med frågor om raketmadsen versus att hon intervjuat CS innan.
Mannen, myten, legenden..
Att han sen binder henne innan han kommer upp 23.05 och hör henne skrika som han så inlevelsefullt beskriver..
Senast redigerad av develi 2018-04-08 kl. 01:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in