Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-07, 11:34
  #1
Medlem
Hej!
​För ett tag sedan så fick jag reda på att min pojkvän har loggat in på en tjejs snap och sparat nakenbilder på henne, han har snackat väldigt mycket med den här tjejen trots att jag bett honom ett flertal gånger att inte göra det. När jag fick reda på detta blev jag självklart väldigt arg på honom men förlät honom sedan eftersom att han inte tyckte att han hade gjort något fel och jag tänkte att det kanske bara var avundsjuka som gjorde mig lite galen. Var det fel av mig att förlåta honom och borde jag se det som otrohet??
Citera
2018-04-07, 11:43
  #2
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1alicia
Hej!
​För ett tag sedan så fick jag reda på att min pojkvän har loggat in på en tjejs snap och sparat nakenbilder på henne, han har snackat väldigt mycket med den här tjejen trots att jag bett honom ett flertal gånger att inte göra det. När jag fick reda på detta blev jag självklart väldigt arg på honom men förlät honom sedan eftersom att han inte tyckte att han hade gjort något fel och jag tänkte att det kanske bara var avundsjuka som gjorde mig lite galen. Var det fel av mig att förlåta honom och borde jag se det som otrohet??
Vänta lite.
Du förlät honom för att HAN inte tyckte att HAN gjorde något fel?
Borde man inte förlåta först när någon visar ånger vilket även innebär att den inte gör om det?

Asså. Du måste vara full av vaccum i hela huvudet.
Först loggar han in på en annans konto vilket i sig är ett lagbrott enl datalagen. Väl där så stjäl han privata bilder. Sedan sparar han ner nakenbilder på andra tjejer o sist så förlåter du honom.
Sök hjälp.
Citera
2018-04-07, 11:45
  #3
Medlem
Usch! Dålig stil. Det är något som jag hade sett som otrohet och därmed inte accepterat, men du bestämmer självklart vart din gräns går.

Jag förstår att man blir förblindad när man är kär, dels så vill man inte tro det värsta om personen och sen blir man lätt manipulerad av partnern som beter sig på det här dåliga viset för man är kär, genom att säga att man överreagerar vilket gör att man håller med och förminskar sina känslor och det dåliga samvetet träder fram.

Det känns inte som att han har någon som helst respekt för varken dig eller ert förhållande. Vem vet vad han gör härnäst?

Du måste reda ut vad du vill ha för partner och vart dina gränser går. Stå på dig!
Citera
2018-04-07, 11:54
  #4
Medlem
Att ens pojkvän gillar en viss skådis/kändis/fotomodell/sångerska och har lite bilder på denna, det är OK.
Men att ladda ner bilder på nån man snackat med på nån chatt det är fanimig inte OK!
Citera
2018-04-07, 12:03
  #5
Medlem
Nej det är verkligen inte okej tycker jag... Skäll ut honom ordentligt, fyfan..
Citera
2018-04-07, 12:17
  #6
Medlem
Om partnern gör en svartsjuk så lämna, det ska inte ens behöva komma ner till svartsjuka. Är det så du vill att relationen ska se ut? Gå runt och må psykiskt dåligt, näpp.
Citera
2018-04-07, 13:07
  #7
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1alicia
Hej!
​För ett tag sedan så fick jag reda på att min pojkvän har loggat in på en tjejs snap och sparat nakenbilder på henne, han har snackat väldigt mycket med den här tjejen trots att jag bett honom ett flertal gånger att inte göra det. När jag fick reda på detta blev jag självklart väldigt arg på honom men förlät honom sedan eftersom att han inte tyckte att han hade gjort något fel och jag tänkte att det kanske bara var avundsjuka som gjorde mig lite galen. Var det fel av mig att förlåta honom och borde jag se det som otrohet??

Otrohet är när någon sviker dig och kan vara allt ifrån förtroliga samtal till sex, men det är du själv som känner var just din gräns går. Jag menar, det finns par som accepterar att partnern har sex med andra, då är det inte otrohet.

Eftersom du inte gillar att han håller på med andra tjejer så som du beskriver, och han inte bryr sig utan ursäktar sitt beteende så respekterar han dig inte och kommer att fortsätta tills någon eller något hindrar honom. Det är så det funkar.

Genom att förlåta honom utan att ha löst problemet har du tyvärr indirekt sagt till honom att du accepterar hans beteende.

Du har två val, lämna honom eller få honom att sluta.
Citera
2018-04-07, 13:34
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1alicia
Var det fel av mig att förlåta honom
Det bestämmer du själv.
Citat:
och borde jag se det som otrohet??
Spela roll vad du vill kalla det. Det viktiga är om du är ok med det eller inte.
Citera
2018-04-07, 13:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1alicia
Hej!
​För ett tag sedan så fick jag reda på att min pojkvän har loggat in på en tjejs snap och sparat nakenbilder på henne, han har snackat väldigt mycket med den här tjejen trots att jag bett honom ett flertal gånger att inte göra det. När jag fick reda på detta blev jag självklart väldigt arg på honom men förlät honom sedan eftersom att han inte tyckte att han hade gjort något fel och jag tänkte att det kanske bara var avundsjuka som gjorde mig lite galen. Var det fel av mig att förlåta honom och borde jag se det som otrohet??

Alltså. Ok, så din pojkvän hackade sig in på en annan tjejs snapchat, och snodde nakenbilder på henne (?) och när du har sagt till honom, så hävdar han att han inte har gjort något fel (?)

Din pojkvän är en idiot, och du är omogen.

fråga: vet den andra tjejen om att han hackade hennes snapchat?

Du behöver inte göra en tråd på flashback för att förstå att du ska sparka honom rätt åt helvete. Han har gjort mycket fel.
Citera
2018-04-07, 14:48
  #10
Medlem
SkepticalHippos avatar
Rubrik förtydligad.

/Moderator
Citera
2018-04-07, 15:23
  #11
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jadu... Det finns många som är onödigt avundsjuka och sura. Du är inte en av dem.

Att någon ser på porr eller bilder på lättklädda/avklädda människor medan de onanerar är en sak. Det är generellt personer som de aldrig kommer träffa och blir bara ett verktyg för fantasier. Nästa steg, att bli upphetsad av någon som man har kontakt med eller känner är över gränsen för min del, då börjar man kunna misstänka att man själv bara är ett tidsfördriv tills ens partner kan uppfylla sina fantasier med den personen.

Din pojkvän har inte bara kontakt med denna tjej utan fortsatte ha det efter att du sagt att du inte är okej med det. Dessutom var(är?) han så besatt av henne att han begick en olaglig handling för att få tag på fler och mer vågade bilder på henne. Han har inte ens vett att inse att han gjort något fel och visar ingen ånger.

Låt mig prata klarspråk: Han verkar vara ett jävla svin och din åsikt är tydligen inte viktig för honom. Antingen för att du inte är värd mer för honom eller för att han inte tar dina känslor på allvar. Du gör vad du vill med den informationen.
Citera
2018-04-17, 22:28
  #12
Medlem
Tack för era svar!! Det framgick kanske inte så tydligt, men han hade inte hackat sig in på hennes konto eller liknande utan hon hade gett lösenordet till honom.
Idag fick jag även reda på att han skrivit till massa tjejer på dejtingappar i ungefär 1 år nu, han såg inte något fel i det här heller så har äntligen dumpat honom nu ))
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback