Citat:
Ursprungligen postat av
Ghettoprinsessan
Nej jag frstr! Det r bara s att jag inte r bekvm i det sjlv, jag har legat med tv stycken personer i mitt liv. Men har ett dilemma. Har en pojkvn och vet att han skulle toffla mig om jag gick in i denna bransch. Men vill gra det nd, sger jag ngot eller gr jag bakom ryggen p honom? lskar han massor vad gr man har svrt att ljuga fr honom.
Du kan INTE g bakom ryggen p honom. Det kommer sluta i katastrof. Hur ska du helt pltsligt frklara en rtt s hyfsad inkomst? Hur ska du frklara att du mste vara ivg p fredagar och lrdagkvllar utan anledning? n vrre, tnk om HAN dyker upp p DIN klubb efter en blt utekvll med grabbgnget nr du nd r och "jobbar som servitris p ngon random restaurang". Det r som upplagt fr att ta slut frr eller senare.
Dremot, kan det ju vara svrt att f han att acceptera det. Samt br du vl sjlv tnka ver just ven detta innan du pratar med han, r det vrt att gra slut med honom fr att kunna jobba med det du sjlv vill? Eller ska du ge vika om han tar riktigt illa vid sig? Nu vet jag inte alls hur han r, men ett tnkbart scenario r ven att han gr slut med dig direkt, d han knner att han r vrd "ngot mer r en ls strippa".
Allt det dr mste du fundera ver, men jag anser ABSOLUT att du ska prata med han. Kan han inte acceptera det till 100% kommer det nog heller inte funka. r han en svartsjuk typ och sger att "det r inga problem" men sen i sjlva verket smyger runt som en stalker utanfr klubben och frsker snegla in kommer det bara leda till problem. 100% acceptans att du r en person p jobbet och en annan, dessutom tjnar du rtt bra. Eller s fr du gra dig av med honom, eller jobbet. Dom tre alternativen finns.