2018-04-06, 23:21
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Okej men 1 byggnad brann bara i toppen, och den kollapsade precis lika fint som den andra.

https://www.youtube.com/watch?v=byUEdps7vX0
Postade en kort och pedagogisk förklaring om just den matematiken. Se den och bli lite smartare.

Potential energi förvandlas till kinetisk energi. Motsvarande 115 ton TNT.
Citera
2018-04-06, 23:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Iris-T
Men dina "snuff-klipp" går bra? Te.x det där man skulle se det hela en femtioelfte gång och verkligen koncentrera sig för att höra 7 st avlägsna puffar?
Nja, hur får du det till snuff?

Citat:
Och eftersom du tror att NIST ljuger om allting
Jag litar inte ett smack på den undersökning som NIST under Shyam Sunders ledning genomförde och vars fynd och slutsatser finns i dess rapport, nej.

Det gör du?

Citat:
så är det ingen idé att referera till dom längre som tyvärr är dom enda som utrett det hela.
Inte? Hittar du något i NIST’s rapport som du är imponerad av och vill lyfta fram så gör det. Om du förväntar dig att någon ska köpa något i rapporten så gäller samma procedur som i alla andra forensiska/vetenskapliga rapporter.

No worries.

Citat:
Det blir således svårt att diskutera det hela med dig eftersom din nya religion Last thursdayism måste slagit rot betydligt hårdare än jag först trodde.
Du kan klistra etiketter bäst fan du vill. Det kan jag också om du vill.

Vill du det?

Citat:
Det spelar som sagt ingen roll vad man skriver, postar eller refererar till utan du tror att allting är en efterkonstruktion av den amerikanska regeringen. Kul!
Jag tror på det som går att belägga i sak. Det som i princip är falsifierbart.

Vad tror du på?
Citera
2018-04-06, 23:24
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Okej men 1 byggnad brann bara i toppen, och den kollapsade precis lika fint som den andra.
Du hade noll koll som vanligt och tyckte att din egen förvirring var ett bra skäl för andra att vara förvirrade och kallade mig för ärthjärna utifrån det. Bra jobbat!

Men du förstår att byggnaderna inte brann uppifrån och ned utan tvärtom nedifrån och upp åtminstone vad toppen beträffar? Och att det var ett antal ton (oroa dig inte, när du lär dig om gravitation så får du reda på vad det betyder) som rasade ned från den övre delen utav det du kallar toppen?
Citera
2018-04-06, 23:24
Avstängd
Citat:
Jag föreslår att du följer Dr.Tinnitus råd och skaffar dig lite information om det du tänker häva ur dig, vad sägs om det? Så blir det liksom ett schysstare debattklimat.

Edit: Jaha ja nu var det jag som var lite snabb med att läsa. Jag trodde vi diskuterade WTC7.

Gällande tornen i plural så brann det bara i toppen ja men som du säkert ser på alla tusentals klipp så faller WTC1 och 2 inte med botten först utan dom faller med toppen först.

Både brinnande flygbränsle och flytande aluminium rann nedåt i tornen pga gravitationen.
Som du ser behöver det södra tornet inte lika lång tid på sig som det norra eftersom det södra tornet träffades mycket längre ner. Det brinner således kortare men har betydligt tyngre del av bygganden att bära upp.
Hur vet du att, ”flytande aluminium rann nedåt i tornen ...”?
Citera
2018-04-06, 23:28
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag har ingen tanke på att övertyga dig, mina år här i forumet har övertygat mig om att det mer handlar om att bemöta tokerier så ”yttre” läsare inte ska tro på fantasierna som sprids.
Att centrala balkar delade bördan runt hisschaktet har nog ingen bestridit - det visade sig ju även i att just de centrala, mest bärande, pelarna stod kvar långt efter att resten av byggnaderna kollapsat. Det är ju även ett tydligt bevis mot CD att just de mest bärande elementen stod kvar sist..
Du säger att dom stod kvar långt? Jag tycker mig endast se en något som liknar en bränd tändsticka stå kvar några sekunder innan den faller ner i askan: https://www.youtube.com/watch?v=sYzIja6mlRs
Har du något annat exempel?
Citera
2018-04-06, 23:30
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Hur vet du att, ”flytande aluminium rann nedåt i tornen ...”?
För att flygplanen som flög in i tornen var tillverkade av största delen aluminium. Och att aluminium har en smältpunkt på 660,3 °C. Eftersom branden var betydligt varmare än så tänker jag att flygplanens aluminium tillslut smälte och tack vare gravitationen (herrejävlar) så rann det nedåt. Nöjd?

Citat:
Jag tror på det som går att belägga i sak. Det som i princip är falsifierbart.

Vad tror du på?
Men vad i sak är det som inte beläggs enligt dig i den officiella förklaringen?

Jag tror på den officiella förklaringen.
Senast redigerad av Iris-T 2018-04-06 kl. 23:35.
Citera
2018-04-06, 23:34
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=byUEdps7vX0
Postade en kort och pedagogisk förklaring om just den matematiken. Se den och bli lite smartare.

Potential energi förvandlas till kinetisk energi. Motsvarande 115 ton TNT.

Jaha så kinetisk energi är det magiska ordet för vad som kan förvandla skyskrapor till korthus. Tack då vet jag.
Citera
2018-04-06, 23:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du säger att dom stod kvar långt? Jag tycker mig endast se en något som liknar en bränd tändsticka stå kvar några sekunder innan den faller ner i askan: https://www.youtube.com/watch?v=sYzIja6mlRs
Har du något annat exempel?

Innebörden av tidsbegrepp kan vi diskutera hur länge som helst men det är fullständigt obetydligt, faktum är att kärnorna stod kvar efter att byggnaderna kollapsat - alltså kan inte byggnaderna rivits genom att bärande element togs ned...
Citera
2018-04-06, 23:42
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Jaha så kinetisk energi är det magiska ordet för vad som kan förvandla skyskrapor till korthus. Tack då vet jag.

Du gör det väldigt enkelt för dig hela tiden. Hittils har du te.x inte presenterat någonting som stödjer din tes. Ingenting som förklarar det du tror. Faktum är att sanningsrörelsens största bekymmer är att dom själva inte kommit överens om sin förklaring utan läser man på om konspirationen stöter man på en hel del humor blandat men någon som försöker vara seriös då och då
Citera
2018-04-06, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Innebörden av tidsbegrepp kan vi diskutera hur länge som helst men det är fullständigt obetydligt, faktum är att kärnorna stod kvar efter att byggnaderna kollapsat - alltså kan inte byggnaderna rivits genom att bärande element togs ned...
Har du något klipp som visar att kärnorna står kvar efter byggnaderna kollapsat?
Filmen jag visade var ju knappast ett bra exempel för din tes.
Citera
2018-04-06, 23:49
Medlem
Citat:
Du gör det väldigt enkelt för dig hela tiden. Hittils har du te.x inte presenterat någonting som stödjer din tes. Ingenting som förklarar det du tror. Faktum är att sanningsrörelsens största bekymmer är att dom själva inte kommit överens om sin förklaring utan läser man på om konspirationen stöter man på en hel del humor blandat men någon som försöker vara seriös då och då

Architects and Engineers On 9/11 https://www.youtube.com/watch?v=IYUYya6bPGw
Var så god.
Citera
2018-04-06, 23:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Har du något klipp som visar att kärnorna står kvar efter byggnaderna kollapsat?
Filmen jag visade var ju knappast ett bra exempel för din tes.
Visst, jag har länkat det flera gånger här i tråden - och jag tror knappast jagr ensam. Sök! Det ligger väl i ditt intresse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in