Citat:
Ursprungligen postat av
pita55
Jag kan hålla med dig i mycket av det du skriver. Däremot så tror inte jag att en psykopat har starka känslor för älskarinnor, fruar eller barn. Det saknas empati i deras hjärnor. Han verkade ju desperat den dagen o hade han inte fångar Kim...
Jag lägger mig mitt emellan er bådas åsikter.
Som psykopat har han inga djupa känslor som du skriver sett till empati. Fruar brukar vara en mer praktisk betingelse tragiskt nog, det tillhör dubbelspelet sett till en sexuell predator. Älskarinnor slaktas nog inte för de är praktiska att ha likaväl:
Exakt allt en psykopat ägnar sig åt går ut på egenvinning.
Gråter han över S är det ren självömkan.
Samtidigt vet man att procenten
okända offer är långt över 90% gällande dessa förövare.
Varje sexualsadist är givetvis unik och det beror på omständigheter och tändningsmönster.
Skulle PM ha haft ett visst datum eller en weekend som huvudmål (desirability) så kan han jaga vad som helst om han misslyckas med de mer okända. I brist på bröd äter man som sagt limpa så det är inte helt oriskabelt för folk i kretsen heller. Jag menar alltså om han haft noggranna kriterier som ska uppfyllas och samma sak gäller även ett offers utseende.
Den här delen är oerhört svårdbedömd eftersom det oftast är väldigt dolt inne i hjärnans mörkaste ventriklar. För full insyn krävs att han antingen berättar eller att man återfinner te.x. en dagbok.
Däremot kan vissa mönster skönjas och blir det tillräckligt många bildas indicier som stärker varandra.