Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Ja visst, och det hade varit kört för PM även om torson inte flutit upp.
Men det där med tvivel skall man vara mycket försiktig med att dra förhastade slutsatser om, särskilt när det kommer till domstolar. Nu är jag övertygad om att PM kommer dömas till livstid, minst. MEN, det är just alla dessa oklarheter, tvetydigheter och motsägelser, som är tvivel. Ditte säger att det är si och under inga omständigheter kan vara så, sen kommer den tekniska experten och säger att han räknat ut att PM's beräkningar stämmer, och att det visst kan vara så. Vad ska rätten tro då? Tja, de kan bara konstatera att det inte kan veta om det är si eller så eller både och = tvivel. Hur många hål var det egentligen i påsen, och stick i huvudet, och stämde de överens, eller inte? Tvivel. Kunde KW ha dött vid midnatt och styckats vid åtta, eller inte? Tvivel. Hade sticken i KW's kropp tillfogats före eller efter döden? Eller under tiden hon dog, och om de tillfördes under tiden hon dog, vad var det då egentligen hon dog av? Tvivel. Kan hon ha dött av dieselavgaser? Hittade ni några rester av CO i hennes lugnor. Nej. MEN, det skulle ändå ha försvunnit om det funnits. Tvivel. Kan det komma in dieselavgaser i ubåten? Nej säger Ditte, Ja säger Nisse. Kan det uppstå undertryck i ubåten? Nej säger Ditte, Ja säger Nisse. Om det uppstår undertryck i ubåten? Kan det försvinna då? Nej säger Ditte, Ja säger Nisse.
Jag säger återigen, jag är övertygad om att PM döms till livstid, minst. Men det finns, nu när rättegången är, i praktiken, klar, rent objektivt en faslig massa tvivel. Jag tror inte rättsläkaren slog fast en enda sak med bestämdhet, ja annat än rent uppenbara grejer som antal stick osv. Är det den här sågen som har använts? Det kan vi inte säga med säkerhet, men det är en sådan typ av såg som har använts. Typ så. Dessa stick kan ha tillförts när KW var i livet, eller strax efter döden. Åsså vidare.
Jag tycker också att fallet är solklart, och jag är övertygad om att PM åkt dit även om torson inte flutit upp. Hans lögner hade motbevisats och allt blod, benrester, trosor och alla indicier, hade fällt honom ändå. Det har jag hävdat länge, och hävdar fortfarande. Trots alla dessa tvivel som faktiskt finns.
Det är så himla lätt att sitta här på nätet, bestämma sig för en åsikt, och sedan bara blunda för allt som talar emot. Vi får se när domslutet kommer. Jag är övertygad om att domstolen kommer påtala alla dessa tveksamheter, men att den slutliga bedömningen blir att summan av allt gör att andra skeenden är än mer orimliga. Dvs, att PM uppsåtligen mördat KW är det minst orimliga, och det enda rimliga.
Det är upp till rätten att göra en samlad bedömning; en sannolikhetsbedömning sett till otaliga indicier som pekar med full hand mot PM.
Citat:
Men det finns, nu när rättegången är, i praktiken, klar, rent objektivt en faslig massa tvivel.
Citat:
Det är så himla lätt att sitta här på nätet, bestämma sig för en åsikt, och sedan bara blunda för allt som talar emot.
Blunda för allt som talar emot?
Ser inte det minsta tvivel versus det ÅK presenterat. Snarare väldigt vaga vittnesmål och argument som advokaten levererat om det så är hjärntvättade Deidre som det formas hjärtan mot och slängpussar eller söta kattungar via mms.
Påsen har ÅK redogjort för och kommer beskriva mer enligt live - hålen som PM säger sig utfört för att eliminera luft stämmer inte med skadorna på huvudet.
Det är INTE tvivel sett till PMs påstående om död vid 23, styckad vid 07-tiden. Det har rättsmedicin dementerat.
Det är beskrivet att det är antingen när Kim levde eller i en aktiv dödsprocess som sticken tillfogats då det ses blodcirkulation.