2018-04-06, 18:00
Medlem
MuscleSharks avatar
Fin start för Sverige.
Tycker inte att Kanada varit så övertygande som man trodde att dom skulle va innan mästerskapet.
Av det jag sett så tycker jag faktiskt att Sverige varit det bästa laget så här långt.
Citera
2018-04-06, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Fin start för Sverige.
Tycker inte att Kanada varit så övertygande som man trodde att dom skulle va innan mästerskapet.
Av det jag sett så tycker jag faktiskt att Sverige varit det bästa laget så här långt.

Nej, verkligen inte. Tycker iofs inte våra gossar var helt övertygande i början heller (vilket inte är så konstigt med ny is, lång resa, osv) men de visar iaf rätt trend för ett vinnarlag. Bättre och bättre. Verkar rejält taggade idag. Så med nattens matcher och Sveriges inledning i den här matchen är det bara att instämma. Sverige i ledarposition. Känns bra att se Gushue underprestera också för han verkar vara en dryg jävel. Kan gnälla på lagkamraterna och besserwisser i snacket (visserligen skicklig taktiker, men gör det på ett drygt sätt). Dessutom pratar han om sig själv i tredje person till och från och det är riktigt vidrigt.
Citera
2018-04-06, 18:16
Medlem
Nichols var i guarden igen. Riktigt bra start på den här matchen.
Citera
2018-04-06, 18:17
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Nej, verkligen inte. Tycker iofs inte våra gossar var helt övertygande i början heller (vilket inte är så konstigt med ny is, lång resa, osv) men de visar iaf rätt trend för ett vinnarlag. Bättre och bättre. Verkar rejält taggade idag. Så med nattens matcher och Sveriges inledning i den här matchen är det bara att instämma. Sverige i ledarposition. Känns bra att se Gushue underprestera också för han verkar vara en dryg jävel. Kan gnälla på lagkamraterna och besserwisser i snacket (visserligen skicklig taktiker, men gör det på ett drygt sätt). Dessutom pratar han om sig själv i tredje person till och från och det är riktigt vidrigt.

Har varit upptagen med så mycket annat så har tyvärr missat en del. Är han verkligen så dryg alltså?
Såg lite tendenser till det för ett tag sen så att du säger det nu gör mig inte förvånad.
Gör ju att man vill se honom misslyckas ännu mer nu då.

Ja jag tycker Edin är på helt rätt väg här. Gäller ju bara att dom presterar i slutspelet också.
Vilket jag faktiskt tror att dom kommer göra.
Citera
2018-04-06, 18:28
Medlem
Citat:
Har varit upptagen med så mycket annat så har tyvärr missat en del. Är han verkligen så dryg alltså?
Såg lite tendenser till det för ett tag sen så att du säger det nu gör mig inte förvånad.
Gör ju att man vill se honom misslyckas ännu mer nu då.

Ja jag tycker Edin är på helt rätt väg här. Gäller ju bara att dom presterar i slutspelet också.
Vilket jag faktiskt tror att dom kommer göra.

Hehe, jag överdriver kanske lite men har sett flera situationer som gör honom favorit till att vara dryg om man skulle sätta odds på det iaf

Ja, börjar få ordentlig tro på Edin nu. Att de inte skulle palla för trycket generellt köper jag inte. Har som sagt vunnit VM-guld i Kanada mot Kanada vilket knappast är mindre press än en OS-final. Men det finns ju en naturlig varians i curling som inte alltid går att värja sig mot.
Citera
2018-04-06, 19:30
Medlem
MuscleSharks avatar
Jaha där ser man. Två stulna poäng för Kanada.
Ibland ska man va försiktig med vad man säger haha.
Jaja, skärpning nu grabbar.
Citera
2018-04-06, 20:59
Medlem
Vad är det för tiebreaker som gäller om förstaplatsen och Sverige och Skottland slutar på lika många segrar? Inbördes mötet?
Citera
2018-04-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Vad är det för tiebreaker som gäller om förstaplatsen och Sverige och Skottland slutar på lika många segrar? Inbördes mötet?

Rätt säker på att det är inbördes möten i första hand och sedan går man på "Draw shot challenge", alltså ett snitt av alla Last Stone Draws som man gör inför varje match för att avgöra hammaren.

Så det var en viktig seger idag. Vid torsk hade Edin, Mouat, Gushue troligtvis hamnat på samma antal segrar och Edin hamnat trea pga knappa centimetern sämre dragningar än Mouat.

Edit: glöm det där. Det gällde Sverige och Skottland, men skottland vände ju sin match mot Schweiz så det var inte aktuellt.

http://odf2.worldcurling.co/data/CUR_WMCC2018P/Men's_Teams/C76D~Draw_Shot_Challenge.pdf
Senast redigerad av MacReady 2018-04-06 kl. 22:59.
Citera
2018-04-07, 06:35
Medlem
Vilken vändning av USA alltså! Från 1-6 till 6-6 efter fem raka vinster och vidare som sjättelag efter en kanoninsats mot Schweiz. Gillar dessa amerikaner. Rich Ruohonen verkar precis hur sympatisk som helst och totalt oamerikansk i intervjuerna. Inte massa inövat dösnack som man hör från 99% av nordamerikanska idrottare. Eller, standardfraserna finns där, men det är mer från hjärtat.

Skönt lag rent allmänt. Tre av dem ser ut som vilka BBQ-trånande radhusfarsor som helst och den fjärde yngre killen skulle lika gärna kunna tas för vandal om man såg honom på stan. Och nu får de möta i Kanada i kvartsfinal. Lär bli ruggig stämning på läktaren. Förmodligen utsålt för första gången med säkert 50-50 amerikaner/kanadensare i publiken. Anledning att se på curling kl. 17:30 idag med andra ordning. Ska visas på Youtube om inte annat. Sydkorea-Norge i andra kvalificeringsmatchen.
Citera
2018-04-07, 22:34
Medlem
MuscleSharks avatar
Sverige mot Korea nu i Eurosport 1. Verkar inte som att World Curling TV kommer sända ngn av semifinalerna på YouTube.
Citera
2018-04-07, 22:49
Medlem
Citat:
Sverige mot Korea nu i Eurosport 1. Verkar inte som att World Curling TV kommer sända ngn av semifinalerna på YouTube.

Ser inte heller att semifinalerna är schemalagda men på officiella hemsidan står det att de ska visas så det kanske är någon geoblock? Borde dock ändå synas på YT-kanalen kan man tycka.
Citera
2018-04-07, 22:49
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Nu har jag tillgång till tyska Eurosport, men hittar ändå Youtube-streamen – även på hemsidan:
http://www.worldcurling.org/wmcc2018
https://www.youtube.com/watch?v=xdCabZWU2Mc

Edit: Kanske är geoblockat, då jag kör med schweizisk VPN-proxy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in