2021-04-11, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krockich
När är finalen då? Imorgon eller också inatt? Blir i så fall inte fördel för laget som spelar kvartsfinal och kan få tre matcher på en dag?

Kom precis. 11 PM ET. Alltså klockan 05:00. Bara att kliva upp

USA - Schweiz klockan 19:00.
Citera
2021-04-11, 19:09
Medlem
I kvartsfinalen som börjar nu har spelarna munskydd. I WCFs pressmeddelande kan man se att en spelare i slutspelet är utesluten från resterande matcher.
Citera
2021-04-11, 19:19
Medlem
Kung_Ingentings avatar
USA och Schweiz spelar med ordinarie lag. Sverige är också fulltaligt. Måste innebära att det är nån i Skottland eller Ryssland som saknas.
Citera
2021-04-11, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krockich
I kvartsfinalen som börjar nu har spelarna munskydd. I WCFs pressmeddelande kan man se att en spelare i slutspelet är utesluten från resterande matcher.

Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
USA och Schweiz spelar med ordinarie lag. Sverige är också fulltaligt. Måste innebära att det är nån i Skottland eller Ryssland som saknas.

När kom den infon? För jag läste nyss om någon som testade (falskt) positivt och sedan negativt.
Citera
2021-04-11, 19:28
Medlem
Läste nu på rysk nyhetssida att danskarna drabbats av två coronafall, tydligen läckt av https://twitter.com/Ted_Wyman/ - och sedan borttaget - och de mötte ryssarna i sista matchen så där har vi en logisk koppling. Men detta är högst inofficiella uppgifter.

En borttagen tweet från karln går att finna iaf.
Du hade ju kontakter där, Kung_Ingenting så bara sätta igång och "integritetkränka" med frågor!
edit: Kanske osmakligt att skämta om men tolkade det hela som asymtomatiska fall.
Senast redigerad av MacReady 2021-04-11 kl. 19:33.
Citera
2021-04-11, 19:41
Medlem
Tappar fokus från matchen men man undrar ju vad det här betyder?
Devin Heroux
@Devin_Heroux
What say did curlers have in this?

Last-minute changes. Masks. Player who wasn't supposed to be playing, playing. #cbccurl

Så en schweizare som då var positiv i och med att jänkarna gått ut med att alla var negativ. Var ju försenat för att "sista-minuten-snabbtester" gjordes i bakgrunden.

och detta:

Citat:
"after extensive consultation with Alberta Health the athlete who tested positive, then negative has been granted permission to play in the play-offs today" says WCF.

How extensive? We were told a couple hours ago the player wouldn't be playing. Now is. #cbccurl
Citera
2021-04-11, 21:50
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
När kom den infon? För jag läste nyss om någon som testade (falskt) positivt och sedan negativt.
WCF:s hemsida.
https://worldcurling.org/2021/04/wmcc2021-update/
Citat:
Despite that negative result, the player who had previously tested positive — and had that result run through confirmatory testing to ensure it was a true positive — will not be able to participate in the remainder of the championship due to Alberta Health regulations.

EDIT: Eller menade du att svenskarna var ok? Väldigt säker källa. Han hade efternamnet Edin.

Citat:
Läste nu på rysk nyhetssida att danskarna drabbats av två coronafall, tydligen läckt av https://twitter.com/Ted_Wyman/ - och sedan borttaget - och de mötte ryssarna i sista matchen så där har vi en logisk koppling. Men detta är högst inofficiella uppgifter.

En borttagen tweet från karln går att finna iaf.
Du hade ju kontakter där, Kung_Ingenting så bara sätta igång och "integritetkränka" med frågor!
edit: Kanske osmakligt att skämta om men tolkade det hela som asymtomatiska fall.
Om någon i det danska laget har testat positivt så har inte hela laget blivit informerade. Vilket låter konstigt. Så det ryktet får man nog ta med en skopa salt.

Citat:
Tappar fokus från matchen men man undrar ju vad det här betyder?
Devin Heroux
@Devin_Heroux
What say did curlers have in this?

Last-minute changes. Masks. Player who wasn't supposed to be playing, playing. #cbccurl

Så en schweizare som då var positiv i och med att jänkarna gått ut med att alla var negativ. Var ju försenat för att "sista-minuten-snabbtester" gjordes i bakgrunden.

och detta:
Det jag citerade här ovanför låter ju inte direkt kompatibelt med detta..

Men måste det vara i kvartsfinalen? Kan väl lika gärna vara nån skotte eller ryss?
Citera
2021-04-11, 21:57
Medlem
Schweiz slog USA.
Citera
2021-04-11, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
WCF:s hemsida.
https://worldcurling.org/2021/04/wmcc2021-update/

EDIT: Eller menade du att svenskarna var ok? Väldigt säker källa. Han hade efternamnet Edin.

Om någon i det danska laget har testat positivt så har inte hela laget blivit informerade. Vilket låter konstigt. Så det ryktet får man nog ta med en skopa salt.

Det jag citerade här ovanför låter ju inte direkt kompatibelt med detta..

Men måste det vara i kvartsfinalen? Kan väl lika gärna vara nån skotte eller ryss?

Nä, svenskarna har jag inte syftat på.

Nej exakt, jag tolkade det inte heller som att det nödvändigtvis gällde kvarten, men att det öppnade dörren för ett sådant scenario också. Det jag sett från skotskt håll tyder inte på att det gäller dem men inte säkert. Det enklaste är nog att luta sig tillbaka och ta det som det kommer

Citat:
Devin Heroux
@Devin_Heroux
·
2m
We’re learning curler who tested positive, then negative, has received the vaccine in their home country. Two doses. #cbccurl
Devin Heroux
@Devin_Heroux
·
4m
We’re also learning affected team’s Olympic Committee weighed in.

Had lengthy meeting with medical officials.

Then decision was overturned and they allowed curler to play. #cbccurl
Citera
2021-04-11, 22:24
Medlem
OweGbgs avatar
Undrar om det hänt tidigare i VM-historien att inga transatlantiska lag är med till semifinalerna?
Citera
2021-04-12, 06:55
Medlem
FNLSs avatar
Final/ brons matchen nu på svt2 i omgång 7
Citera
2021-04-12, 07:42
Medlem
FNLSs avatar
Finalen är slut. Men i fall någon vill se en repris döljer jag hur det gick

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera