2018-04-05, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EUO
Mm, den är lite skum. Varannan dag kan nog ge ett litet fysiskt beroende. Då all lyrica aldrig hinner gå ur mellan intagen då. Så lite abstinens kan du nog känna av trots allt. Själv mår jag dåligt redan efter jag kört 3 dagar i rad på lyrican. Känner mig svag i kroppen och svettas lite, och sen ångesten såklart, men det går ju över på nån dag. Då har jag tagit doser från 600mg första dagen, upp till 1200mg tredje dagen.

mvh
EUO
Precis vad hag känner också, svettas som en gris, känner mig svar och lätt deprimerad. Hår över helt på 5-7 dagar.
Citera
2018-04-05, 19:57
Bannlyst
Jag går på 50mg Lyrica om dagen sedan 1 1/2 månad och för nån vecka sen testade jag 400mg Pregabalin i russyfte: (FB) Lyrica fanclub! och fick ingen effekt av det.

Idag testade jag med 400mg Lyrica (det var Pregabalin förra gången då) för två timmar sen.

Jag kände ingenting efter en timme och fyllde på med 200mg till (för en timme sen då). Nu har jag alltså tagit 600mg och känner ingen effekt alls.

Det känns som jag är immun mot Lyrica?

#besviken
Citera
2018-04-05, 20:19
Medlem
eemmiiills avatar
En polare drog i sig 4 caps för han missförstådde doseringen. Ingen tolerans eller liknande. Bör han oroa sig? Vad bör han göra?
Citera
2018-04-05, 21:26
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eemmiiill
En polare drog i sig 4 caps för han missförstådde doseringen. Ingen tolerans eller liknande. Bör han oroa sig? Vad bör han göra?

4 caps vadå? Doseringen på kapslarna vore ju bra att få veta. Hur som helst är det i princip ofarligt så han kan vara lugn även om det var 300mg caps.

Han kommer förmodligen bli trött somna.
Citera
2018-04-06, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Precis vad hag känner också, svettas som en gris, känner mig svar och lätt deprimerad. Hår över helt på 5-7 dagar.

Japp, hatar dom där svettningarna. Kommer som i vågor, iaf för min del. Släpper lite varje gång jag fyller på med subutex och lite benso. Efter 3-5 timmar är det lika igen. Och till kvällen så funkar det inte alls med subben och benson för att bli av med skiten. Ångesten blir dock relativt hanterbar. Så trött på den här skiten nu. :/

Och nu sitter jag med endast pregabalin av kass kvalité över hela helgen också, troligtvis. Om inte posten är snabb den här gången. Men det vet man aldrig. Hatar att behöva stoppa i mig av något som jag känner inte är helt rent. Man börjar ju undra vad resterande 50% är för något egentligen.

Ja, har jag bara kört en vecka, sen lägger av, så mår jag kasst runt en vecka också, sen går det över.

mvh
EUO
Citera
2018-04-06, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av racily
Jag går på 50mg Lyrica om dagen sedan 1 1/2 månad och för nån vecka sen testade jag 400mg Pregabalin i russyfte: (FB) Lyrica fanclub! och fick ingen effekt av det.

Idag testade jag med 400mg Lyrica (det var Pregabalin förra gången då) för två timmar sen.

Jag kände ingenting efter en timme och fyllde på med 200mg till (för en timme sen då). Nu har jag alltså tagit 600mg och känner ingen effekt alls.

#besviken

Då är du nog "immun" mot lyrica ja. Immun är kanske fel ord, men din kropp kan kanske helt enkelt inte ta upp substansen som den ska. Av någon anledning.

Själv kan jag inte äta tramadol t.ex, får bara biverkningar osv. Nu är det två helt olika typer av substanser, men ändå. Det finns väl säkert undantag överallt. Ah, just det, får dålig effekt av klonazepam också (iktorivil). Får mest den muskelavslappnande effekten, men nån vidare ångestlindring får jag ej. Verkar som den bryts ner annorlunda i min kropp. Däremot tycker jag den funkar bra i kombo med xanor. Eller vid nedtrappning av benso öht, så funkar den bra för min del.

Off topic nu kanske.

En annan anledning kan vara att du köpt pregabalin på nätet, och har fått tag i kapslar/pulver av dålig kvalité, isf kan det bero på det. Men har för mig att jag läste att du hade det på recept. Så det ska visst inte vara anledningen.

mvh
EUO
Citera
2018-04-06, 08:23
Medlem
Norrens avatar
Här borde väl experter på ämnet finnas.

Finns det någon medecin som ger samma effekter som

Lyrica/Preg/Gaba??
(Inte benz)

Alltså någon annan som en doktor kan skriva ut?
Citera
2018-04-06, 10:06
Bannlyst
Citat:
Då är du nog "immun" mot lyrica ja. Immun är kanske fel ord, men din kropp kan kanske helt enkelt inte ta upp substansen som den ska. Av någon anledning.

...

En annan anledning kan vara att du köpt pregabalin på nätet, och har fått tag i kapslar/pulver av dålig kvalité, isf kan det bero på det. Men har för mig att jag läste att du hade det på recept. Så det ska visst inte vara anledningen.

mvh
EUO

Ja, min kropp verkar inte funka med Lyrica.

EDIT: vet någon om det är vanligt att folk inte får någon (rus)effekt av Lyrica?

Japp, jag har Lyrica på recept och det var Pfizer-Lyrica från apoteket jag tog igår.

En liten (värdelös) effekt har Lyrican iaf.: jag känner mig bakis idag och det gjorde jag förra gången jag testade också. Det känns ungefär som jag hade druckit 6-7 öl igår.
Senast redigerad av racily 2018-04-06 kl. 10:16.
Citera
2018-04-06, 12:03
Medlem
Citat:
Japp, hatar dom där svettningarna. Kommer som i vågor, iaf för min del. Släpper lite varje gång jag fyller på med subutex och lite benso. Efter 3-5 timmar är det lika igen. Och till kvällen så funkar det inte alls med subben och benson för att bli av med skiten. Ångesten blir dock relativt hanterbar. Så trött på den här skiten nu. :/

Och nu sitter jag med endast pregabalin av kass kvalité över hela helgen också, troligtvis. Om inte posten är snabb den här gången. Men det vet man aldrig. Hatar att behöva stoppa i mig av något som jag känner inte är helt rent. Man börjar ju undra vad resterande 50% är för något egentligen.

Ja, har jag bara kört en vecka, sen lägger av, så mår jag kasst runt en vecka också, sen går det över.

mvh
EUO
On the spot! Precis så upplever jag det, de där vidriga svettningarna, lätt ångest, social fobi, total orkeslöshet och lite depression. Kan lätt springa en mil när jag tagit lyrica.

Hur länge och hur mycket har du tagit? Tycker du att abstinensbesvären gått över helt på en vecka eller?

BTW jag köpte 30 gram för ett år sen och det har räckt tills nu, tog min sista 300mg idag.
Senast redigerad av SmileyCulture 2018-04-06 kl. 12:05.
Citera
2018-04-06, 15:49
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norren
Här borde väl experter på ämnet finnas.

Finns det någon medecin som ger samma effekter som

Lyrica/Preg/Gaba??
(Inte benz)

Alltså någon annan som en doktor kan skriva ut?

Memantin i lägre doser är inte too far off. Det är dock inte samma sak eller verkningsmekanism. Lyrica/Neurontin blockerar spänningsbereoende kalciumjonkanaler i hela kroppen beroende på signalstyrkan. Memantin blockerar spänningsberoende kalciumjonkaneler kopplade till NMDA receptorerna specifikt. (rätta mig om jag har fel här någon...) Memantin ger heller inte samma hemska AT som lyrica/benzo, dock är det beroendeframkallande men mycket enklare att göra sig av med om det nu inte skulle fungera.

Du kan ju försöka men jag tvivlar på att du får något recept. Jag som redan är förskriven maxdos lyrica har inte lyckats övertala någon doktor om det iaf...

Det finns ju Phenibut också dock kan du inte få detta på recept. Fungerar på pappret på samma sätt som lyrica/neurontin förutom att det aktiverar GABA-A receptorerna också precis som benzo (fast benzo är en positiv allosterisk modulator av GABA-A receptorerna vilket betyder att det endast aktiverar dem när GABA också har bundit till dem medan phenibut aktiverar dem oavsett då det är en full agonist utav dem). Aldrig testat phenibut så vet inte hur det fungerar men av verkningsmekanismen att döma borde det ge en helvetes AT... Proceed at your own risk om du vill beställa och prova.

Hoppas det hjälpte dig något iaf.
Senast redigerad av Zot^ 2018-04-06 kl. 16:19. Anledning: tillägg
Citera
2018-04-06, 16:37
Medlem
Norrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Memantin i lägre doser är inte too far off. Det är dock inte samma sak eller verkningsmekanism. Lyrica/Neurontin blockerar spänningsbereoende kalciumjonkanaler i hela kroppen beroende på signalstyrkan. Memantin blockerar spänningsberoende kalciumjonkaneler kopplade till NMDA receptorerna specifikt. (rätta mig om jag har fel här någon...) Memantin ger heller inte samma hemska AT som lyrica/benzo, dock är det beroendeframkallande men mycket enklare att göra sig av med om det nu inte skulle fungera.

Du kan ju försöka men jag tvivlar på att du får något recept. Jag som redan är förskriven maxdos lyrica har inte lyckats övertala någon doktor om det iaf...

Det finns ju Phenibut också dock kan du inte få detta på recept. Fungerar på pappret på samma sätt som lyrica/neurontin förutom att det aktiverar GABA-A receptorerna också precis som benzo (fast benzo är en positiv allosterisk modulator av GABA-A receptorerna vilket betyder att det endast aktiverar dem när GABA också har bundit till dem medan phenibut aktiverar dem oavsett då det är en full agonist utav dem). Aldrig testat phenibut så vet inte hur det fungerar men av verkningsmekanismen att döma borde det ge en helvetes AT... Proceed at your own risk om du vill beställa och prova.

Hoppas det hjälpte dig något iaf.

Ja tusen tack för dit utförliga svar

Jag är verkligen ANTI mot Lyrica och dess biverkningar men känner till dess positiva
effekt mot nedstämdhet, ångest och att inte klara av det man ska i sitt liv.

Skriver någon läkare ut Memantin?
Det vore ju intressant att fråga läkaren om det
Men är det någon medecin som är narkotiskt klassat eller något eller varför
kan inte du få det utskrivet?

Jag tycker det är sjukt konstigt att inte Lyrica har klassats.

Vad är maxdosen du tar på Lyrica??
Citera
2018-04-06, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av racily

#besviken
toleransen ökar fruktansvärt fort med lyrica, åt 300mg en dag utan tolerans, blev kraftigt påverkad ( nåväl ) dagen efter åt jag 600 och kände så gott som ingenting. Tredje dagen åt jag 1200 pch kände av det, men bra mke mindre än första dagen med 300 så jag tror bara att du utvecklat en tolerans mot det, även med dina låga doser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in