Citat:
Ursprungligen postat av
Norren
Ja tusen tack för dit utförliga svar
Jag är verkligen ANTI mot Lyrica och dess biverkningar men känner till dess positiva
effekt mot nedstämdhet, ångest och att inte klara av det man ska i sitt liv.
Skriver någon läkare ut Memantin?
Det vore ju intressant att fråga läkaren om det
Men är det någon medecin som är narkotiskt klassat eller något eller varför
kan inte du få det utskrivet?
Jag tycker det är sjukt konstigt att inte Lyrica har klassats.
Vad är maxdosen du tar på Lyrica??
600mg, men jag får mer piller så jag kan ta 900 (300mg x3) och det hjälper bättre. Köper lite extra vid sidan om för dem värsta dagarna när det gör som mest ont.
Jag har frågat om memantin för då hade jag kunnat minska lyrica dosen men ingen läkare har vetat vad det är för något eller ens velat prova det.
Det är inte narkotikaklassat, dem vet bara inte ens vad det är för något och när dem ser att det egentligen bara används för Alzheimers så får jag direkt nej. Ingen som ens tagit sig tid att lyssna på mig egentligen där tycker jag...
Min uppfattning om läkare är att dem lever i sin egen lilla bubbla och skriver ut det dem känner till, kommer man med något ovanligt annat förslag får man bara blankt nej utan att dem tar sig tid att lyssna när jag försöker förklara att verkningsmekanismen är väldigt lik och att det också fungerar mot smärta samt reducerar toleransen till lyrican via blockaden av NMDA receptorerna. Men det är som det är antar jag, har inte råd att lägga massa pengar på memantin också. Tullverket har blivit en riktig pain in the ass på sistonde när det gäller mina beställningar.,