2017-10-19, 18:04
Medlem
En liten fråga jag har dock, hur påverkas kroppen av lyrica? Skadas hjärnan? Som vid alkohol? Är rädd om min hjärna, de som finns kvar hehe
Citera
2017-10-19, 18:33
Medlem
Savagees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simulcra
Jag tog 600 mg i måndags, spritt över typ 6-7h. Tror ni jag har en liten tolerans nu?

Funderar nämligen på att ta 300mg ikväll, behöver jag ta 600mg för att få en euforisk känsla, eller räcker det med 300? Jag har ingen tolerans sedan innan de senaste två veckorna, men har tagit, edit: 600 mg i lördags, sedan 600 mg i måndags och nu har det gått 3 dagar utan lyrica.

Är det värt att vänta till på måndag, eller är det skit samma med 3 dagar utan lyrica för toleransens skull? ( Det har gått 3 dagar sedan jag tog senast )

Det är just den där euforiska känslan du ska akta dig över. Ta det lugnt med lyrican bara.
Citera
2017-10-20, 03:48
Medlem
Tänkte ta lyr idag men gav bort dom vill inte få sugen tillbaka. Tog mej fan nästa två år att bli normal efter 9år på 900mg om dagen 300mg, på morgonen sen 300mg lunch och 300mg kväll. Riktigt rävgift. Men dunder bra mot ångest.
Citera
2017-10-20, 10:02
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3rmorberg
En liten fråga jag har dock, hur påverkas kroppen av lyrica? Skadas hjärnan? Som vid alkohol? Är rädd om min hjärna, de som finns kvar hehe

Den frågan vågar jag inte ens tänka på, finns nog rätt lite forskning kring det för jag har aldrig hört något om påverkan på intelligensen som jag tror att du syftar på. I värsta fall blir det som med Cannabis där man själv inte märker någonting men omgivningen sneglar på varann och flinar när man pratar om något.
Citera
2017-10-20, 23:52
Medlem
bananajoe33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Ja det är klart att du blir abstinent (ångest svettningar) om du slutar, men hur mycket hjälper egentligen lyrica när man har byggt upp tolerans? Min gissning är att det är tämligen meningslöst att äta lyrica, effekterna försvinner ju ganska omgående och sen står man där med en verkningslös medcin och ett helvete om man inte tar den.

Jag kan ha totalt fel, men den gången jag käkade lyrica lite längre period så tyckte jag att redan efter två veckor inte blev annat än normal, möjligen lite ökad aptit också.

Nä, jag tror att Mr Pfizer garvar hela vägen till banken.

Du har faktiskt helt rätt.
Citera
2017-10-21, 13:51
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Den frågan vågar jag inte ens tänka på, finns nog rätt lite forskning kring det för jag har aldrig hört något om påverkan på intelligensen som jag tror att du syftar på. I värsta fall blir det som med Cannabis där man själv inte märker någonting men omgivningen sneglar på varann och flinar när man pratar om något.

Lyrica har funnits på marknaden över tio år och innan det godkändes för marknaden så forskares det ju om ämnet och bieffekter och vad det används mot.och hur det fungerar i kroppen. Det har även forskats under alla år det funnits på marknaden. Det krävs en del forskning som hur det fungerar för hjärnan och kroppen och säkehetstester och bieffekter för att ett preparat ska få bli godkänt som läkemedel i Sverige men även många andra länder i väst har höga krav innan ett läkemedel får nå patienten.

Kollar man i bipacksedeln eller på fasa eller Pfizer så ser man mängder med rader om att man inte ska ta eller berätta för läkare om man har vissa sjundomar, överkänslighet eller äter vissa andra mediciner. Tex om man har nedsatt njurfunktion eller diabetes eller om man också tar tex oxycodone med mera.

Det finns mängder med kända bieffekter men också forskning på hur det fungerar tillsammans med andra epilepsiläkemedel eller hur det fungerar mot kronisk nervsmärta och mot generaliserat ångest syndrom.

Bara för att lyrica är relativt nytt betyder inte det att det inte att lyrica alltså substansen pregabalin är lika lite forskat i som tv-serier.

Jag vet inte men jag tror inte att höga doser lyrica i långa perioder är bra för njurarna eller för kroppen i sig då vissa får krampanfall av lyrica. Om man kissa ovanligt lite när man tar lyrica så beror det på att njurarna tar stryk så vill .än undvika problem med njurarna så ska man sluta med lyrica direkt om man vet med sig att man urinerar mindre när man äter lyrica. Förväxla det dock inte med att kissa färre gånger på en dag som tex jag gör när jag tar lyrica. Jag kissar mängder men färre gånger på dagen men hade jag kissat mindre mängd urin hade det varit njurarna.
Citera
2017-10-21, 13:54
Medlem
UndeadNinjas avatar
Finns det nån här som vet hur man kan mäta upp lyrica i pulverform om man inte har våg? Minns vagt att jag läst att ett kryddmått är 300mg men kan ha fel. Nån som vet eller nån som har våg som kan väga upp hur mycket det är i ett kryddmått eller en tesked eller annat?
Citera
2017-10-22, 09:54
Medlem
Har ju klivit av lyrican som jag stod på vardagligen, men tar fortfarande då och då i samband med utgång (blandas alltså med alkohol). Brukar försöka hålla mig på relativt låga doser, förra veckan tog jag runt 500mg och drack en hel del och ruset var superfint, allt gick bra helt enkelt! Men sen igår tog jag 450mg och drack MINDRE alkohol än förra veckan men sneade totalt. Slutade med att jag låg och spydde i någon främlings handfat... legat och funderat en stund nu vad detta kan bero på och kommer inte direkt på något. Hade iofs inte ätit jättebra igår på dagen men jag hade ätit. Kom dock på att jag precis börjat med buspiron och brintellix, kan det varit det som spökar?
Citera
2017-10-22, 11:35
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Har ju klivit av lyrican som jag stod på vardagligen, men tar fortfarande då och då i samband med utgång (blandas alltså med alkohol). Brukar försöka hålla mig på relativt låga doser, förra veckan tog jag runt 500mg och drack en hel del och ruset var superfint, allt gick bra helt enkelt! Men sen igår tog jag 450mg och drack MINDRE alkohol än förra veckan men sneade totalt. Slutade med att jag låg och spydde i någon främlings handfat... legat och funderat en stund nu vad detta kan bero på och kommer inte direkt på något. Hade iofs inte ätit jättebra igår på dagen men jag hade ätit. Kom dock på att jag precis börjat med buspiron och brintellix, kan det varit det som spökar?

Alltså fylla och även lyrica påverkar olika mycket från gång till gång av olika anledningar som tex dos, om man ätit eller hur man sovit. Du fick helt enkelt bara som du skriver en snefylla. Buspironen kan såklart också ha hjälpt till lite. Kollar du bipacksedeln så ser du säkert att det står att man inte ska blanda med alkohol och det gäller även för lyrica.

Om du har långa uppehåll och noll tolerans så kan du ju käka bara 600-900mg och må som en gud helt utan att ens dricka en droppe alkohol

Buspiron, lyrica och alkohol (har du andra mediciner?) sänker kramptröskeln så du riskerar att råka ut för krampanfall.

Lyrica är i dagsläget planetens bästa både medicin och berusningsmedel. Lyrica är ack så effektivt mot ångest och depression och på samma gång ett av planetens bästa berusningsmedel. Skippa alkoholen nästa gång och kör på bara lyrica. Se till att ha långa uppehåll men när du tar så ta en dos på minst 900mg för att vara på den sökta sidan så du får en skön effekt.
Citera
2017-10-22, 14:58
Medlem
ikkaros avatar
Hur länge skulle ni säga man behöver gå på lyrica för att uppleva någon direkt at? mer än att man blir lite seg. om man ligger på 1g-1.5g per dag? Tagit i 3 dagar nu och vill gärna köra på några dagar till. Men skippar ju gärna at
Citera
2017-10-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Alltså fylla och även lyrica påverkar olika mycket från gång till gång av olika anledningar som tex dos, om man ätit eller hur man sovit. Du fick helt enkelt bara som du skriver en snefylla. Buspironen kan såklart också ha hjälpt till lite. Kollar du bipacksedeln så ser du säkert att det står att man inte ska blanda med alkohol och det gäller även för lyrica.

Om du har långa uppehåll och noll tolerans så kan du ju käka bara 600-900mg och må som en gud helt utan att ens dricka en droppe alkohol

Buspiron, lyrica och alkohol (har du andra mediciner?) sänker kramptröskeln så du riskerar att råka ut för krampanfall.

Lyrica är i dagsläget planetens bästa både medicin och berusningsmedel. Lyrica är ack så effektivt mot ångest och depression och på samma gång ett av planetens bästa berusningsmedel. Skippa alkoholen nästa gång och kör på bara lyrica. Se till att ha långa uppehåll men när du tar så ta en dos på minst 900mg för att vara på den sökta sidan så du får en skön effekt.

Det står det ju på alla mediciner, men ja förmodligen en snefylla! Påverkar buspiron mycket?

Kanske borde hoppa över alkoholen nästan gång, men tycker dom boostar varandra jävligt bra!

Står på buspiron, brintellix, propavan och imovane men har tidigare ätit det mesta! Får småryckningar när jag tar mycket lyrica men hur funkar det egentligen? Men det används väll MOT kramper?

Ja absolut har du rätt i det, dock när man äter det dagligen blir det bara ett äckligt beroende! Älskar verkligen ruset iaf!
Citera
2017-10-22, 20:29
Medlem
Terrorbananens avatar
Gissa om jag mår bra!

4 mg Buprenorfin
750 mg Lyrica

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto