Citat:
Hahah vafan, såg nu att jag lagt en nolla för mycket, förlåt! Menade 150 mg och inte 1500 mg!
Stort tack för ett grymt svar.
Skall ligga på cirka 100-150 mg.
Sen lär jag väl köra benso de två dagarna jag ej tar Lyrica.
Jobbigast för mig är min mage de dagarna jag ej tar Lyrica. Har redan IBS-mage och satan vad bra Lyrican hjälper mot det.
Stort tack för ett grymt svar.
Skall ligga på cirka 100-150 mg.
Sen lär jag väl köra benso de två dagarna jag ej tar Lyrica.
Jobbigast för mig är min mage de dagarna jag ej tar Lyrica. Har redan IBS-mage och satan vad bra Lyrican hjälper mot det.
Ah! Ja, då borde det gå rätt bra. Kanske dra ner det till 3 dagar. Antar att du äter benso vanligvis också eller är det bara tänkt att användas då du ej tar pregabalin? Kanske bäst att dela upp pregabalinet på 3dagar i veckan, med en-två dagar emellan. Så ökar inte toleransen lika mycket heller. Så du får samma effekt på 150mg varje gång typ.
MEN, tänk på att benso och pregabalin är en aning korstoleranta också. Så risken finns att du utvecklar ett fysiskt beroende till någon av substanserna ändå, eller lite av varje, svårt att svara på hur exakt det blir. Vilken benso hade du tänkt dig?
Annars vore en låg dos av någon opioid/opiat att föredra dom dagar du ej tar pregabalin, då dom inte är korstoleranta alls. Men har du inte använt dig av opioider förut, så råder jag dig att låta bli. Då man lätt fastnar. Fast å andra sidan, så är det värre att sluta med pregabalin än med opioider, abstinensen är mycket värre enligt mig.
Yes! Den funkar utmärkt mot IBS, eller så maskerar den symptomen
Jag vet inte, men nog funkar det iaf, helt klart. Har också lagt märke till det. Men, när man sen trappar ut/slutar, så blir det raka motsatsen, magen blir ett helvete för min del :/ Men följer du det där schemat bör du hålla toleransen nere. Men jag tror ändå att du på sikt kommer att utveckla ett litet fysiskt beroende. Så uppehåll vissa veckor är väl att föredra, för att dels få ner toleransen på noll, och dels undvika starkt fysiskt beroende.
Även om man byter substanser från dag till dag, så kommer det kännas lite om du sen avbryter allt och tar en paus några veckor. Har själv försökt köra sånt där schema några gånger. Men sen kommer dagen då man har slut på den ena substansen, men massor av den andra, eller tredje. Och vips, så har jag utvecklat ett beroende till antingen opioider, benso eller pregabalin, för att jag inte haft något att byta med på en längre tid.
Tänker inte vara nån moralkärring, men tänk över det hela några gånger. Och var stenhård med schemat, samt ta uppehåll med jämna mellanrum. (Detta kan bli riktigt svårt om man redan mår rätt så dåligt psykiskt, eller har haft tunga beroenden innan.)
mvh
EUO