Citat:
Ursprungligen postat av
3za
[/spoiler]
Det där tycker jag var grovt generaliserat. Jag har följt rapporteringen och skulle inte alls klara av att stycka en kropp. Jag mår dåligt av tanken att det finns människor som utan problem kan karva upp en annan människa på detta sätt som Madsen har gjort. Det är dessutom makabert att du verkar ha en instruktionsmanual i hur man bör förfara när man styckar kroppar. Hädanefter kommer jag att ignorera dig och de som skriver som du, oavsett vad ni skriver, och hoppas att moderatorerna tar bort er. Om vi andra ignorerar er kanske er lust att skriva knepiga saker självdör. Så, hejdå, nu hoppar jag över dina texter.
Nej, normala personer skulle inte ens tänka tanken att begå grova våldsbrott mot en annan människa, särskilt inte ett sadistiskt lustmord. Hos oss finns en mycket stark motvilja och en fungerande spärr som gör oss oförmögna till dessa handlingar. Inte heller fantiserar vi kring sådana fruktansvärda brott i ren förlustelse, som Madsen har gjort, för att sedan förverkliga det med en levande människa.
En psykopats hjärna är dock deformerad och vissa områden inaktiverade. Därför saknas spärren. Den människan utgör en stor fara för allmänheten och bör följaktligen omhändertas av samhället, fängelse eller förvar. Den rättspsykiatriska utredningen har också konstaterat just det; Madsen är Farlig för allmänheten.
Att en normal person skulle förhärdas av att följa ett dylikt brottsfall finns inte på kartan om man inte som skribenten tidigare skrivit "känner igen mig massor" i Madsen.