Citat:
Ursprungligen postat av
Tropik1
Letar efter min första bil, den får inte vara dyrare än 20,000. Är denna bil något att ha?
https://www.blocket.se/orebro/Mazda_3_2_0_Sport_4d_78614635.htm?ca=8&w=1
Om någon snäll själ vill hjälpa mig hitta något får ni gärna PM:a

Hade ALDRIG köpt något som är obesiktigat, eller som snart ska genom besiktningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
miklon
Jag misstänker att du har inaktuella uppgifter. Enligt Transportstyrelsen så heter nuvarande ägare Fredrik och han har bara haft bilen sedan sista mars. De två föregående ägarna har samma sson-namn, så den kan ha gått i samma familj sedan start och det är ju bra i så fall. Men frågan är varför Fredrik köpte den och sedan säljer den direkt, om det är spekulation eller om han hittade något fel som inte är värt att fixa.
Car.info hittar inte någon annons från det förra ägarbytet, så det kan ju vara så att Fredrik är släkt eller har någon annan relation till förra ägaren och helt enkelt fått ta över den och inte vill ha den. Jag skulle fråga rakt ut varför han säljer den nu.
Jag hade också varit rak och frågat om den saken. Tyvärr måste man alltid utgå från säljaren lurar en. Jag säger inte att det alltid är så, men att jag hela mitt vuxna liv utgått från det, ffa när det gäller bilaffärer, har nog räddat mig mer än en gång. Jag skulle som jag sa ovan aldrig köpa en obesiktigad bil. Om du nu ändå är intresserad av den så kan du ju säga att du kan komma o kolla på den (om du orkar) men om du ska köpa den så KRÄVER du att de besiktigar den med godkänt resultat. Du ska inte gå på skitsnacket om "att det kommer inte vara några problem vid besiktningen" Säger de så då frågar du varför de inte dragit den genom en besiktning, och tidsbrist är inte något att skylla på.
Så innan köp: Nybesiktigad och alla papper i ordning! Annars inget köp! På den tiden jag själv köpte bil på annons så var jag jättenoga med ovan nämnda, uppfylldes inte det, då blev det ingen affär.