Citat:
Ursprungligen postat av
Al-ex-poo
https://www.blocket.se/horby/Mercedes_Benz_300_CE_24V_Coupe_220Hk_78522878.htm? aw=1
100 lök för en obesiktigad merca som gått 25,000... Någon? Slump att det inte står någonting om försäkring eller garantier?
Det där är en bil som befinner sig i gränslandet mellan "vanlig" bil och samlarbil. Det finns en del till salu för mindre pengar men inte i det skicket. Nu ser man ju inte totalskicket på bilderna men är den modellen skunkig brukar det synas tydligt. Denna ser väldigt fin ut i klädsel, den har inte kryprost vid plastbitarna på dörrar och skärmar och den har inte synlig delaminering i bakrutan (vilket är vanligt).
Att den inte är besiktigad hade jag inte brytt mig så mycket om. Det är ingen överdrivet avancerad bil att få genom besiktningen. Om den bara går bra i motor och låda (vilket de brukar göra) och bromsar så tror jag inte att det är speciellt märkligt att få den godkänd.
Att köpa den som "vanlig" bil tror jag inte att någon kommer att göra. Det får bli någon som vill ha den som entusiastbil och då är nog priset inte helt fel (även om jag inte tror att de får just 99 för den).